Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal steviger ineen zetten

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2013 - 20:08

Ik heb een kleine krabpaal bestaande uit een ondervlak en 1 opstaande paal op de kop kunnen tikken. Onder het mom van: een extra paaltje kan geen kwaad heb ik het gekocht, maar thuisgekomen merkte ik dat de paal niet 100% stevig in het grondvlak zit. Er zit lucht tussen, dus ik heb het proberen aan te vijzen door met de paal in beide richtingen te draaien, maar dat haalt dus geen bal uit.

Iemand hier ervaring mee en tips?
Mylo Banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 14 juni 2013 - 23:36

Extra schroeven langs onderen in schroeven.
Ik heb ook zo'n een paal die staat bij mij buiten ze krabben er graag aan maar idd die staan dikwijls wiebelig.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2013 - 23:45

Ik heb geen idee, mijn krabpaal staat na de verhuizing (en dus dat ie opnieuw in elkaar is gezet) ook zo wankel als het maar zijn kan, nou heb ik ook niet alle onderdelen erop geplaatst, omdat ik niet precies meer wist hoe het moest haha en Balou van het trappetje toch nooit gebruik maakte. Maja Balou weegt maar 3 kilo, dus snel omvallen zal ie niet doen. Over een maandje gaat ie naar mijn vader, dus dan moeten we ook even kijken hoe we hem steviger kunnen maken...want met zijn 4 katten gaat ie het zo niet lang overleven vrees ik.
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 15 juni 2013 - 08:26

Bekijk berichtcatherine, op 14 juni 2013 - 23:36, zei:

Extra schroeven langs onderen in schroeven.
Ik heb ook zo'n een paal die staat bij mij buiten ze krabben er graag aan maar idd die staan dikwijls wiebelig.

Bedankt voor de tip! Zie alleen niet echt hoe ik dat moet aanschroeven, want er is geen gleuf in voorzien voor een schroevendraaier ofzo :s. Zal eens aan de papa moeten vragen denk ik :)
Mylo Banner

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2013 - 23:42

Gewoon eens kijken aan de onderkant/bovenkant van die paal: als die niet van plastiek is met een gaatje in het midden waar de bout in gevezen wordt maar van hout of zo, gewoon gaatje boren door de bodemplaat of zo en daar dan een extra vijs + rondel door in de paal vijzen.

Als de onderkant uit plastiek is gaat dat niet stevig genoeg zijn, vrees ik. Je vader zal er wel meer mee kunnen doen, waarschijnlijk ;-)

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2013 - 12:00

Ik denk dat het gewoon een metalen bout (of hoe je dat ook noemt) was zonder gaatje of gleuf in. Dus zie niet echt hoe ik dat moet aanvijzen... Mama dacht om er misschien gewoon van boven met een grote hamer op te kloppen om die bout dieper in de paal te krijgen...

Mama was me ondertussen al te snel af en heeft de paal al op zolder gezet in afwachting tot de kat in september komt. Ik zal tegen dan papa er nog eens naar laten kijken :)
Mylo Banner