Spring naar inhoud

- - - - -

Vakantie heel leuk, maar ...

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2013 - 20:35

Héél leuk. Weekend begonnen en morgen voor 2 weken naar Spanje.

Maar ... Ik weet nu al dat ik onze drie bengels serieus ga missen.

Mijn schoonmoeder komt ze 2 keer per dag eten geven en die doet dat schitterend.
Maar het blijft niet hetzelfde als continu aandacht en dat ze mensen rondom zich hebben.

En ook voor mij - voor ons - zal 't raar doen.
15 dagen zonder kattekwaad.
15 dagen zonder schatten die komen bedelen om aandacht.
15 dagen zonder "hongerige dutsen" (onze katten doen altijd alsof ze continu uitgehongerd zijn, zeker als je zelf in de keuken staat).

Het blik tonijn om ze terug te vriend te hebben als we terugkomen (voor tonijn uit blik doen ze alle drie bijna een moord), staat overigens al klaar ;).

Nog iemand die die "mixed feelings" overigens heeft als ie op vakantie gaat?

Bewerkt door Maline, 14 juni 2013 - 20:36.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2013 - 21:54

Geniet van jullie reis! Of probeer het toch ;) waar ergens in Spanje?

Goh ja ik heb dat gevoel ook enorm. Deze zomer gaan we 2 weken naar Noorwegen. We hebben wel een permanente catsitter - mijn beste vriend - die dat heel goed doet en die we 100% vertrouwen met ons appartement etc. Maar toch... Ik ben nog nooit zo lang van mijn bengels weggeweest dus het gaat wel pijn doen, een week vorig jaar vond ik al moeilijk.

Die tip van de tonijn ga ik wel onthouden! Ik vind het altijd zo jammer als onze katten niet even enthousiast zijn als wij als we thuiskomen. Honden zijn daarvan toch dankbaarder denk ik...

Fijne reis!!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2013 - 22:10

Bekijk berichtMurron, op 14 juni 2013 - 21:54, zei:

Die tip van de tonijn ga ik wel onthouden! Ik vind het altijd zo jammer als onze katten niet even enthousiast zijn als wij als we thuiskomen. Honden zijn daarvan toch dankbaarder denk ik...

Nou mijn Balou is toch altijd super blij als ik weer thuis ben, die is niet meer uit mijn buurt te slaan als ik een paar dagen (of zelfs soms 1 nacht) weg ben geweest..die loopt ook continu te miauwen dann. Ben ook super blij haar natuurlijk weer te zien, maar kan savonds dan nooit normaal even voor de tv zitten, want dan gaat ze buiten zitten te miauwen en dan weer binnen en dan moet ik ook haar gaan aaien anders stopt ze niet. Maar ben nog nooit langer dan 3 nachten weggeweest, dus als ik een keer een weekje weg ben kan het wel eens zijn dat ze kwaad om me is daarna haha
Geplaatste afbeelding

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 juni 2013 - 22:33

Veel katten zijn nadien inderdaad een beetje kwaad. "Baasje, waarom laat je ons nu alleen. En waarom kom je dan toch terug, we hebben onze plan toch kunnen trekken ..."

Vandaar dus de tonijn ;). Da's iets wat ze niet elke week krijgen.

Ik heb ook wel vertrouwen in schoonmoeder hoor ... Na het debacle van onze reis - een dikke week - vorig jaar en nichtje die catsitter van dienst was (hele huis dat onder de groene diarreeplekken en het braaksel op onze matras lag en echt niet van 1 dag - plus de bijhorende stank) ...Nichtje is overigens nog welkom om es af te wisselen met schoonmama (die er bijna 80 is), maar schoonmama beheert deze keer de sleutels.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 14 juni 2013 - 22:57

hallo Maline

misschien ben je al weg en ik hoop dat je een heel leuke vakantie zal hebben
geniet er maar van

maar ik ken zo goed dat gevoel

aan de ene kant: we moeten er eens uit

en aan de andere kant: onze schatten

ik had een super goede oppas toen we in mei weggingen, maar niemand kan " mama en papa "vervangen

komt daar nog bij dat mijn tini nog heel erg verwend is :)) wij buiten vakanties, nooit weggaan, wijn werken alle twee, maar zijn toch veel thuis alsook iedere avond waarbij Tini dan de nodige knuffels , aandacht, enz enz krijgt.....samen met mama gaan slapen en opstaan

de beste oppas kan dit nooit vervangen, ze kan enkel maken dat poes toch voldoende aandacht krijgt, eten krijgt, kattenbak iedere schoon maken ..zodat poes toch het gevoel heeft dat er iemand voor haar zorgt

tini uit haar fustratie :)) omdat ik weg ben door altijd pipi te doen in de zetels waar  mijn pc staat..ik heb een apart plekje met eigen bureau en zeteltjes
maar ik verzeker ze altijd met zeil en oude handdoeken die de oppas dan ververst

als ik thuis kom van reis is  Tini nooit kwaad maar heel erg blij en wijkt ze een ganse dag niet van mij zijde, dan is het knuffelen en nog eens knuffelen :))

toen we in mei op vakantie waren vertelde de oppas dat ze toch veel heeft gespeeld en goed heeft  gegeten en dat is toch ook een heel goed teken!

treuren zullen ze altijd maar als er een goede oppas komt dan kan het leed wat worden verzacht

ik wens je een heel fijne reis en hopelijk zullen je poezen niet te veel treuren, maar zo te lezen heb je goede opvang voorzien

geniet er maar van!!
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 juni 2013 - 23:47

Nog niet weg. Onze vlucht vertrekt morgen - zaterdag - tegen de avond. Richting Barcelona en Costa Brava.

Pinchi wou vanmiddag overigens al "mee" ;). Meneer vond mijn valies best interessant, om in te kruipen :).

Tja, hij kent dat ding niet, want ik heb die koffer pas 3 dagen geleden bij mijn ouders gehaald. En dat leek hem volgens mij gewoon een ideaal mandje om in te slapen ;).

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 juni 2013 - 09:29

Ik heb hier geluk dat Gismo'ke niet mokt als we terug zijn. Hij doet dan alsof we nooit zijn weggeweest. Zalig, tegenover mijn katten thuis, dat is wat anders :)
Maar ik weet dat als we op vakantie zijn, hij is goede handen is.
Maar dat belet natuurlijk niet dat ik daarom smsjes of mails stuur naar het thuisfront om te vragen hoe het met hem is :)

Op reis had ik ook zo van en hoe zou het nu zijn met Gismo? Wat zou hij nu aan het doen zijn? En vriend kon er ook niet over zwijgen :d

Geniet van je reis!

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 juni 2013 - 10:06

Een prettige vakantie!
Geniet er maar van!

Poezels zullen achteraf eens zo blij zijn om je weer te zien :)
Zeker met dat blik tonijn dat ze dan gaan krijgen :)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 15 juni 2013 - 10:15

Geniet van je vakantie. :thumb: Goed dat je iemand hebt waar je kunt op vertrouwen om op je lievelingen te letten. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#10 Geplaatst 15 juni 2013 - 11:43

Bekijk berichtMaline, op 14 juni 2013 - 20:35, zei:

Nog iemand die die "mixed feelings" overigens heeft als ie op vakantie gaat?
Ikke :cry:
Mag er ter plaatse ook niet te veel aan denken... :(

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 16 juni 2013 - 00:00

Bekijk berichtArmani, op 15 juni 2013 - 11:43, zei:

Ikke :cry:
Mag er ter plaatse ook niet te veel aan denken... :(

soms heb ik , als we dus ter plaatse zijn , momenten dat ik denk aan Tini...vooral s'avonds..dat zijn dan even moeilijke momenten omdat ik weet dat mijn kleine meid treurt ...maar dan zet ik er mij over en denk: lieve meid van mij, mama moet er toch even uit en straks ben ik er ten volle terug voor  jouw..
Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 juni 2013 - 03:48

Wij gaan ook op vakantie, en hebben besloten ze mee te nemen ! :party:

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 22 juni 2013 - 23:31

Bekijk berichtLouis&Ella, op 22 juni 2013 - 03:48, zei:

Wij gaan ook op vakantie, en hebben besloten ze mee te nemen ! :party:

hoe doen jullie dit?
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 23 juni 2013 - 01:21

ik ga van 7 juli tot 10 juli nr nieuwpoort , wat ga ik mijn dollekes missen Ernst blijft thuis vr de dollekes en de zaak openhouden , ze zijn in goede handen maar denk dat ik de eerste dg al heimwee heb , ;)
Geplaatste afbeelding