Spring naar inhoud

- - - - -

Katjes op visite!

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2013 - 23:23

Hoi iedereen!

Even een vraagje!

Zondag verhuis ik voor 3 maanden met mijn 2 schatjes naar mijn ouderlijkhuis!(vakantie van mijn ouders)

Thuis hebben ze ook  nog 2 katten eentje die altijd buiten zit en dan nog een binnenpoes.

Mijn twee schatjes gaan in die periode niet buiten!!(bij mij zelf wonen ze ook op een appartement!)

Ze zijn als in mijn ouderlijkhuis geweest toen ik ze had gevonden hebben we ze daar eerst opgevangen!

Nu wat ik wil vragen is hoe ik de verhuis best regel?

Eerst alles al klaar zetten en dan pas ze vrij laten of tegelijk doen?

En dat met de andere kanten de binnenkat kent ze al en lijkt ze wel te aanvaarden(al zijn ze nu ondertussen gesteriliseerd!)

Iemand tips?

Liefs Sanne

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2013 - 23:42

Ik zou voordat je ze vrijlaat eerst de spulletjes allemaal klaar zetten, en ze daarna als het kan eerst even los laten lopen in een aparte ruimte en niet te groot, zodat ze even bij kunnen komen van alles en rustig het huis kunnen ontdekken. Als dat goed gaat verder het huis laten ontdekken, je moet gewoon kijken hoe je katten reageren op de nieuwe omgeving. Die van mij heb ik toen ik verhuisde in de slaapkamer losgelaten en dat is in het begin ook haar schuilplek geweest, als ze angstig was voor iets ging ze daar weer naar toe. Heb wel vrij snel alle deuren opgezet zodat ze alle kamers in kon hoor, want Balou houdt niet van gesloten deuren...
Geplaatste afbeelding

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 juni 2013 - 07:58

Ik ben het volledig een met chanatas. Laat ze eerst los op een rustige plaats waar de andere katten niet kunnen komen en laat de katten dan rustig wennen aan elkaar. Zorg ervoor dat je zo veel mogelijk dingen (speeltjes, etensbakjes, kattenbak?...) meehebt die ze al kennen. Denk er ook aan dat katten niet zomaar eventjes van voer of kattenbakvulling veranderen!
Toen onze katten nog redelijk klein waren zijn we eens op reis gegaan naar Duitsland en de katjes mochten mee :) Toen hebben we eerst al hun spulletjes in een aparte ruimte gezet in verhoudingen die ze ongeveer gewoon waren en hebben hen toen een poosje daar alleen gelaten zodat ze eraan konden wennen. Toen hebben we de deur opengezet en waren ze meteen aan het rondcrossen, zolang ze maar konden terugkeren naar 'hun' kamertje. Dat werkte perfect.
Kattenknuffels xx

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 juni 2013 - 09:01

Dank je voor de tips!!
Ik denk dat het best goed gaat buiten nog wat blazen en miauwen lijkt me als ok!!

Alleen gaat tattoo wel heel de tijd in de kattenbak maar ze doet nooit iets!
En de andere die heel de tijd loopt se blazen blaast zelfs naar de kattenbak!

Is dit normaal!
Hopelijk plassen ze nu niet ergens waar het niet mag!:-s
????

Liefs Sanne

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2013 - 09:38

Update!!
Zoals ik dus al dacht tattoo zat boven heel de tijd de miauwen en ze heeft een kakje in het bad gedaan!!! Maar erna heeft ze wel
Meteen een plasje op de bal gedaan!!!

Ik weet niet meer wat moet ok doen! Ik ben bang dat de andere die nog niets heeft gedaan(denk ik toch) nu ook ergens anders haar plasje en kakje ergens fout gaat doen!:-s

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 17 juni 2013 - 09:48

Hoeveel kattenbakken staan er? Als het daar veel groter is dan in jou appartement kan het zijn dat het voor hun wennen is geen kattenbak in de buurt te hebben, of ze durven niet goed naar de kattenbak omdat de katjes van je ouders daar in de buurt zijn.
Ik zou er eventueel nog enkele bijzetten.

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 juni 2013 - 10:12

Ze zijn alleen binnen! Miss idd nog een kattenbak boven zetten ofzo!! Dank je!!

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 juni 2013 - 17:38

Hoe lang is het normaal dat de ene poes niet naar de kattenbak gaat haar buik voelt dik en
Ze miauwt als ik er wat op duw!:-s

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 juni 2013 - 21:00

Ben je zeker dat ze wel KAN plassen? Misschien heeft ze blaasgruis. Ik zou voor de zekerheid met je kat naar de dierenarts gaan als ze nog niet geplast heeft.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.