Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe een kat er uit laten zien als huisdier zonder halsbandje?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 juni 2013 - 23:15

Hallo,

Na weer een ontsnapping dus toch maar op zoek naar verdere identificatie-hulpmiddelen om dus duidelijk te maken dat het geen zwerfkat is maar wel een huisdier!
Ze zijn allebei gechipt maar heb ondertussen wel al vele ontnuchterende verhalen gehoord waaruit duidelijk wordt dat er niet altijd gecheckt wordt voor een chip...

Deze keer was het Rexy die ontsnapte, die kan ik dus geen bandje omdoen want hoe vast of hoe los ik dat bandje ook doe, ze wringt dat altijd tussen haar kaakjes: gevaarlijk en niet voor herhaling vatbaar, dus!
En ik weet het: de ramen elke keer dubbel checken is simpeler... Ikzelf doe dit ook maar mijn man is heel soms te oververmoeid en zo gebeuren er accidentjes met mogelijke ontsnappingen tot gevolg.

Dus vandaar de vraag of er iemand nog andere tips heeft?? :catnoknow

Ik woon op een appartement op gelijkvloers met een openbare, gezamenlijke tuin voor meerdere blokken in een buurt waar veel inbraken gebeuren. Hierdoor zijn de opties buitenren en kattenluik ook niet mogelijk. Verhuizen staat op het to do-lijstje maar dat duurt nog wel 1 à 2 jaartjes.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 juni 2013 - 23:33

Uhh ja ik denk dat als je kat er goed verzorgd uitziet en goed doorvoedt niemand meteen denkt dat het een zwerfkat is. Er zijn zoveel katten die buiten los lopen en daarvan denken een hoop mensen ook niet dat het een zwerfkat is. Ik zag in mijn buurt vaak wel het verschil tussen een zwerfkat en een huiskat hoor. Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan het laten chippen. Balou heeft ook een chip en geen halsbandje (want dat vind ik ook te gevaarlijk), en ze loopt al ruim 3 jaar buiten...niemand heeft ooit gedacht dat het een zwerfkat was (ze ziet er goed verzorgd uit, is wel wat klein..maar niet mager ofzo)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 18 juni 2013 - 00:11

Muggenziften plaatsen voor de ramen en muggenzift deur als dan raam of deur open staat kan ze niet weg.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 juni 2013 - 03:17

Bekijk berichtcatherine, op 18 juni 2013 - 00:11, zei:

Muggenziften plaatsen voor de ramen en muggenzift deur als dan raam of deur open staat kan ze niet weg.

Tja, die staan er dus voor  :trance:  Het gaat om er oude ramen van enkel glas en een raar formaat & systeem, het zijn allemaal schuiframen + schuifraamdeur met muggenramen ervoor maar die ramen kunnen een 10cm verder open dan dat die muggenramen breed zijn :trance:
En zo'n systeem dat je op maat ertegen kan plakken past daar dus niet tegen, schuifsysteem zit daarvoor verkeerd :o

Tja, willen verhuizen maar aangezien we geen ezeltje hebben dat geld euhm... tovert, is het nog 1 à 2 jaartjes wachten.

Mijn zorg was gewoon een beetje omdat het om heel angstige katten gaat die totaal niet sociaal lijken, waardoor ik dacht dat er daardoor mensen dat gedacht zouden hebben.

Normaal is er geen probleem, maar ja, heel af en toe kan er zo nog eens iets voorvallen en we wonen helaas in een totaal onbeschofte buurt :oops:  :louche:

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2013 - 07:25

Hier ook hoor. Mijn katten zijn gechipt en dragen geen halsband. Ik heb me deze vraag ook al tig keren afgevraagd, zeker omdat de lokale politie van waar ik toen woonde zelf aangaf dat ze dadelijk werden gebracht naar een asiel. Zonder na te kijken.
Wat ze in dat asiel deden, wist hij niet. Dus ik hoop wel dat ze daar worden nagekeken op een chip.

Hier zien ze er ook verzorgd uit, dus ik hoop dat mensen zo wel het onderscheid maken. Enkel Sloeber, die ziet er niet uit. Heeft een vachtprobleem en heeft overgewicht....
Maar er wordt aan gewerkt!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2013 - 12:06

Ik vrees dat goed doorvoed eruit zien niet voldoende is voor iedereen. Iemand die ik ken heeft nu 2 katten die vanzelf bij haar thuis zijn aangekomen. Ze hadden geen bandje, waardoor ze er vanuit ging dat ze gedumpt waren aan de autostrade in hun buurt. Ze is ze dus beginnen eten geven en verzorgen en natuurlijk blijven die beestjes terugkomen, waardoor ze ze nu beschouwd als haar eigen katten. Ergens vraag ik mij wel af of die katten niet gewoon op verkenning waren/verloren gelopen/... en eigenlijk wel een baasje hebben dat hun nu mist...
Mylo Banner

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2013 - 12:12

En als je nu een blokje achter die schuifdeur steekt zodat die geen 10cm meer open kan ?