Spring naar inhoud

- - - - -

Rost met wit poes verdwenen

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:18

Hallo !

Raya is sinds de ochtend van 18 juni weg ! We zagen haar 's ochtends het laatst. Ze kreeg zoals altijd haar eten, volgde mijn zus naar de voortuin en daar werd ze voor het laatst gezien.
Bij de buren niet gezien, heb al hele straat doorlopen niet gezien.
Als ik met haar eetbakje over de grond lawaai maak, komt ze normaal als een gek aangelopen, nu niets...
Normaal zit ze 's ochtends altijd al aan de deur te wachten, vanochtend niets...
Ze krijgt 's ochtends en 's avonds eten en zelfs daarvoor komt ze niet :-(

Zou er iets gebeurd zijn? Zit ze misschien ergens vast? Is ze ergens gewond en kan ze niet terug komen? Is ze ons gewoon beu :'( ?

Ik mis mijn Raya'tje !

Bijgevoegde thumbnails

• Raya 2 LR.jpg

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:24

best even vermelden in welke buurt ze is verdwenen, zo kunnen buurtbewoners die dit lezen mee uitkijken naar haar.

het zou ook kunnen dat ze ergens in de buurt is opgesloten geraakt.
Tuinhuisjes van de buren of garage of zo, dus je kan beste een flyer maken met haar foto en je contactgegevens en dit in de brievenbussen in je omgeving steken en in buurtwinkels ophangen.

Ook even contact opnemen met dierenartsen en asielen uit je buurt met de vraag of er een katje is binnengebracht dat aan de beschrijving van jou katje voldoet.

Veel sterkte, hopelijk mag je ze vlug weer in je armen sluiten :geluk:

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:31

Ohja dom van mij.
Ze woont in Aartrijke > Torhout > West Vlaanderen

Als ze nog lang niet terug komt, maak ik idd flyers!

Bewerkt door Rayaatje, 19 juni 2013 - 15:31.

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:32

Tja, je moet er toch even rekening mee houden sat ze overreden kan zijn... Ik wil nu niet pessimistisch zijn of zo, maar bij ons is iets zeer gelijkaardigs gebeurd. We tikten altijd twee bordjes op mekaar als ze naar binnn moesten komen en dan kregen ze een snoepje. We hadden dit een stuk of vijf keer gedaan, maar hij kwam niet. De volgende ochtend vonden we hem dood op straat.... Probeer inderdaad andere mensen mee te laten uitkijken. Dan heb je veel meer kans om snel iets te weten te komen. :)
Kattenknuffels xx

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:37

We wonen nochtans in een straat waar misschien vijf auto's per 2 uur passeren. En een iets drukkere straat waar onze straat op uitkomt, maar dan nog... Maar ja, het kan...

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:40

Bekijk berichtRayaatje, op 19 juni 2013 - 15:37, zei:

We wonen nochtans in een straat waar misschien vijf auto's per 2 uur passeren. En een iets drukkere straat waar onze straat op uitkomt, maar dan nog... Maar ja, het kan...
Ik weet natuurlijk niet hoe ver jouw kat soms van huis gaat/ging. Ik opperde enkel de mogelijkheid :)

Bewerkt door Lily2118, 19 juni 2013 - 15:40.

Kattenknuffels xx

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:43

Normaal, voor zover ik weet, gaat ze echt niet ver, bij onze buren maximum denk ik.

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:57

Bekijk berichtRayaatje, op 19 juni 2013 - 15:43, zei:

Normaal, voor zover ik weet, gaat ze echt niet ver, bij onze buren maximum denk ik.
Dan is de kans inderdaad behoorlijk klein dat ze overreden is. Nu moet ik wel zeggen dat onze straat nu ook bepaald niet de drukste is en toch zijn er in 1 jaar tijd 3 katten in geslaagd om overreden te worden. Ze waren alledrie geschrokken van iets of iemand, waardoor ze natuurlijk veel onvoorzichtiger worden... :(
Kattenknuffels xx

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 19 juni 2013 - 16:35

Niet wachten met flyers maak anders al 1 flyer en ga aanbellen bij buren. Dat ze samen met u in schuurtjes tuinhuisjes garages kijken mss zit ze gewoon ergens vast.

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 19 juni 2013 - 16:36

ik zal vanavond eens met de ipad waar foto's van haar op staan, op stap gaan

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 19 juni 2013 - 16:47

Inderdaad flyers maken en bij de buren gaan afgeven. Ons Mojito is hier eens ontsnapt (zij ging toen nog niet naar buiten) en was 3 dagen spoorloos. En toen kreeg ik een telefoontje van de overburen dat madammeke daar opgesloten zat in de garage. Ik was daar een flyer gaan afgeven en ze hadden haar herkend. Ik zat toen op het werk en we hadden net een stagiair. Ik denk dat die jongen toen moet gedacht hebben, al een geluk dat zot zijn geen zeer doet want ze zou afzien! Zo dolgelukkig was ik!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 19 juni 2013 - 16:54

Hopelijk vinden jullie haar snel terug, veel succes! :geluk:

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 19 juni 2013 - 16:58

mocht ze opgesloten zitten, hoelang zouden ze dan kunnen zonder water of eten? want daar ben ik nu bang voor :(

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 19 juni 2013 - 17:14

Een kat kan wel een eindje zonder water hoor.  In extreme verhalen heb ik zelfs gehoord van katten die na twee weken zonder water of eten nog overleefden.  Het is nog maar een dag geleden dus ik zou me nog geen zorgen maken over watergebrek.
Ik zou me eerst concentreren op de buurt goed uitkammen en blijven om haar roepen.  Maak wat flyers en hang ze rond in de nabije straten eventueel, praat even met buren of ze haar gezien hebben.  Rij misschien es wat verder met de fiets, kijk goed rond in de straten of ze toch niet is overreden.
Hopelijk vind je haar vlug, fingers crossed dat ze gewoon ergens te lang is blijven rondhangen of bij iemand binnen zat en heel gauw weer thuis is!

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#15 Geplaatst 19 juni 2013 - 18:11

Hopelijk vinden jullie haar snel gezond en wel terug
Geplaatste afbeelding