Spring naar inhoud

- - - - -

Rost met wit poes verdwenen

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 21 juni 2013 - 10:15

dankzij de flyers die we gisteren rondgebracht hebben, heb ik al telefoontje gekregen.
Raya (als het haar is tenminste) (alleszins een roste poes) werd de laatste dagen gezien in een straat naast ons. Ze eet buiten bij iemand anders.
:-(

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 21 juni 2013 - 14:53

Bekijk berichtRayaatje, op 21 juni 2013 - 10:15, zei:

dankzij de flyers die we gisteren rondgebracht hebben, heb ik al telefoontje gekregen.
Raya (als het haar is tenminste) (alleszins een roste poes) werd de laatste dagen gezien in een straat naast ons. Ze eet buiten bij iemand anders.
:-(

Misschien toch eens gaan kijken of het wel Raya is, want voor zover ik weet veranderen katten niet zo gauw van baasje ;)
Kattenknuffels xx

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 22 juni 2013 - 07:20

Hopelijk goed nieuws van Raya. :pray:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 22 juni 2013 - 07:49

ja ik ging nog een smsje krijgen, wanneer ze haar nog eens zien, en dan zal ik eens op bezoek gaan.

Kan dat niet dat ze verhuisd?
Ze is ook gesteriliseerd dus... normaal wordt ze dan toch aanhankelijker?

Vind het gewoon wat 'verraderig' dat ze bij andere mensen eet en blijft, en niet terug naar huis komt :-(

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 22 juni 2013 - 07:56

Bekijk berichtRayaatje, op 19 juni 2013 - 15:43, zei:

Normaal, voor zover ik weet, gaat ze echt niet ver, bij onze buren maximum denk ik.

Niet slecht bedoelt, maar een kat -ookal denken we anders- gaat verder dan je denkt hoor.
Zo zijn we ons Xanti'tje ook kwijtgeraakt. In een straatje waar er amper auto's komen en ze al toeren moet doen om er te komen.
Maar daar hebben we ze gevonden....
Hopelijk zit jouw katje ergens vast!! Veel succes!

Bekijk berichtRayaatje, op 22 juni 2013 - 07:49, zei:

ja ik ging nog een smsje krijgen, wanneer ze haar nog eens zien, en dan zal ik eens op bezoek gaan.

Kan dat niet dat ze verhuisd?
Ze is ook gesteriliseerd dus... normaal wordt ze dan toch aanhankelijker?

Vind het gewoon wat 'verraderig' dat ze bij andere mensen eet en blijft, en niet terug naar huis komt :-(

Je weet helemaal niet of het ze is he.... Anders zelf in die straat wat rondkijken? Eventueel vragen of je even in hun tuin haar mag roepen enzo...

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 24 juni 2013 - 12:02

dus die personen die ons gecontacteerd hebben, die wonen in een naburige straat, hebben Raya gisteren weer gezien. Ze zat in de struiken.
Ze hebben het ons direct laten weten, wij zijn direct op onze fiets gesprongen.
Toen we er waren, was Raya nergens te vinden.
We zijn later dan nog eens terug gegaan, met haar eetbakje om lawaai te maken ermee, maar we hebben haar niet gezien.
Blijkbaar werd ze vorige week ook gezien in een naburige straat, maar aan de andere kant van onze straat.
Dus blijkbaar is ze even op reis en tourt ze wat rond.

We weten dus ongeveer waar Raya zit, maar heeft iemand nog ideeen of tips om haar te lokken?

Thx!

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 24 juni 2013 - 12:42

Heb je niet iets waar ze ECHT verlekkerd op is? Een snoepje ofzo, misschien komt ze op de geur af? :) nog veel succes
Kattenknuffels xx

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#23 Geplaatst 24 juni 2013 - 12:59

Is er bij jou thuis iets veranderd (in de tuin of zo) waardoor ze niet meer naar huis durft? Is ze van iets geschrokken, andere katten in de buurt waar ze mee heeft gevochten waardoor ze niet terug durft?

Ik weet het niet en denk gewoon maar even luidop mee he. Maar ik hoop echt dat het Raya is en dat je ze vlug in je armen kan sluiten.

Succes :geluk:

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 25 juni 2013 - 07:14

zou ze afkomen op de geur, als we een vlootje pate opendoen?

In onze tuin is er onlangs niets veranderd... En vechten doet ze soms wel eens ja.
Toen mijn zus haar laatst gezien heeft, die dinsdagochtend, leek ze normaal en rustig.

We zullen wel nog een paar keer rondzwerven in die straat.
Die bewoners daar denken waarschijnlijk al; zijn ze daar weer ;)

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 25 juni 2013 - 08:28

Tja, je kan het toch altijd proberen ;)
Als het echt jullie Raya is, dan zal ze waarschijnlijk wel eens terugkomen, het zou toch kunnen dat ze gewoon haar kattenkuren heeft :)
Nog veel succes en als je haar terugvindt geef je haar maar een dikke knuffel van een ongeruste KS'er :)

Kattenknuffels xx

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#26 Geplaatst 25 juni 2013 - 21:40

Had ik deze al per mail verstuurd?
Andere sites die nuttig kunnen zijn:   Binnenbeest,  gevondenenvermistehuisdieren.be (.be want de site bestaat in verschillende landen),  kiavu.be, kattensite.be.
Zeker ook proberen zelf te gaan kijken in de asielen, want soms weten niet alle vrijwilligers welke dieren er binnengebracht werden.
Ik kan je nog een aantal tips geven waardoor je hem zou kunnen vinden.
Ben je er zeker van dat ze niet ergens binnen verstopt zit of vastzit?
Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden) Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten. Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen! Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken…
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten! Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Vorige week zijn mensen na het lezen van deze tips toch nog eens gaan vragen bij de buren of ze zelf de kelder mochten onderzoeken, omdat de buurvrouw hun kater niet gezien had... door ZELF te gaan kijken in de kelder, kwam hun katertje uit een hoekje gekropen..
Alle leegstaande "plaatsen" binnenstebuiten keren, met de pillamp gaan zoeken, als ze niet reageert, dan verraden haar oogjes haar misschien wel door de weerkaatsing van de pillamp!
Struikgewas opzijhouden, eronder kijken... ik zeg misschien heel dom klinkende dingen, maar dat zijn de plaatsen waar ze teruggevonden worden...
Geen leegstaande garages of hokken in de buurt?
Leegstaande woningen of woningen in aanbouw?
Koertjes waar ze wel op kan, maar door hoge muren er niet meer uit...
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen (best zelf gaan kijken want de verschillende vrijwilligers weten niet altijd welke dieren er binnengebracht worden), politie, de gemeentediensten.
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op.
Steek flyers in de brievenbussen van de straat en eventueel ook verdere, aanliggende straten. (liefst mét foto en telefoonnummer) Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen…
En als je op Facebook zou zitten, ook een mogelijkheid, er is blijkbaar ook een pagina aangemaakt voor verloren en gevonden dieren...
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
Maar vooral: GEEF NIET OP!
Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!
Veel sterkte!
Nadine

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#27 Geplaatst 10 juli 2013 - 17:46

Aartrijke is helemaal niet ver van waar ik woon. Ik zal er op letten. Hopelijk is het jullie Raya en komt ze gauw terug thuis..

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 13 juli 2013 - 16:30

ik hoop het ook Annelore

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 09 augustus 2013 - 14:42

:(