Spring naar inhoud

- - - - -

Krabton maken

krabton sisal karton tips

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 juni 2013 - 17:43

Hoi iedereen,

Na hier enkele topics te lezen van mensen die zelf een krabpaal hebben gemaakt, wil ik dit ook proberen. Het is voorlopig geen sinecure om zo'n kartonnen buizen te pakken te krijgen (ben al in tapijtwinkels/stoffenwinkels geweest en heb gemaild naar kartonfabrieken maar de prijs die ze vragen is zo belachelijk dat ik mij evengoed een kant-en-klare krabton kan kopen).

Voor het sisaltapijt lijkt een meevaller zich aan te dienen (dit is toch geen goedkoop materiaal, zo'n 17 euro per m2 en dan moet je minimaal 4 meter op 1 meter afnemen). Ik heb tweedehands de mogelijkheid om dit tapijt te kopen voor een prikje http://www.ikea.com/...ucts/10185673/. Zijn hier mensen met meer ervaring die me kunnen zeggen of dat geschikt is voor een krabton?

(Ik heb nog geen krabton van dichtbij gezien in bevind me nog in voorbereidingsfase voor als mijn katten komen).

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 19 juni 2013 - 17:50

tapijt lijkt me geschikt, maak dat je toekomt in lengte en breedte, dat je in 1 stuk kan werken
veel succes!!
Geplaatste afbeelding

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 juni 2013 - 17:56

2 op 3 meter, dat moet wel lukken :)

Mijn plafond is niet eens 3 meter hoog (2m50 ofzo) en dan heb ik nog 2 meter over voor de diameter.
Dat mag dan al een serieuze diameter zijn (rond de 40 à 50 cm). :jump:

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#4 Geplaatst 19 juni 2013 - 18:24

was er niemand die hier overlaatst er een paar verkocht? van die kartonen buizen?
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 19 juni 2013 - 19:56

ik heb nog gratis kartonnen rollen, maar diameter is maar 30cm. afstand zal ook te ver zijn denk ik.
marieke van damme wil ze, maar ze heeft nu drukke periode, dus heb haar nog niet gehoord om verder af te spreken.
Geplaatste afbeelding

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 19 juni 2013 - 22:37

Nele, op 19 juni 2013 - 19:56, zei:

ik heb nog gratis kartonnen rollen, maar diameter is maar 30cm. afstand zal ook te ver zijn denk ik.
marieke van damme wil ze, maar ze heeft nu drukke periode, dus heb haar nog niet gehoord om verder af te spreken.
Ichetegem wordt moeilijk zonder wagen inderdaad :) Maar heb je misschien een tip waar je zo'n tonnen kan vinden? Ik ga nog eens betonfabrieken proberen mailen ook.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 19 juni 2013 - 23:00

hier komen ze van een stoffenwinkel, geen idee vanwaar ze ze haalden of waar je er nog zou kunnen vinden...
Geplaatste afbeelding

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 juni 2013 - 23:18

Nele, op 19 juni 2013 - 23:00, zei:

hier komen ze van een stoffenwinkel, geen idee vanwaar ze ze haalden of waar je er nog zou kunnen vinden...

Tiens, ik ben hier eens langsgeweest in de stoffenwinkel hier maar die hebben precies enkel zo'n kleine buizen (5 a 10 cm diameter), ik heb het niet eens gevraagd omdat ik gewoon al in de winkel kon zien welke buizen allemaal ophingen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 19 juni 2013 - 23:46

die stonden ook niet in de winkel hoor, had het gevraagd en ze kwamen ook eerst met zo'n kleine buisjes af.  toen ik het duidelijker uitlegde nam die man me mee naar de loods, en die lag vol! maar ik weet niet vanwaar ze ze haalden, of het ook van stof komt ofzo..
Geplaatste afbeelding

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 juni 2013 - 23:48

Nele, op 19 juni 2013 - 23:46, zei:

die stonden ook niet in de winkel hoor, had het gevraagd en ze kwamen ook eerst met zo'n kleine buisjes af.  toen ik het duidelijker uitlegde nam die man me mee naar de loods, en die lag vol! maar ik weet niet vanwaar ze ze haalden, of het ook van stof komt ofzo..
Ok, dan moet ik mss toch eens mijn mond durven opentrekken :goofy:

Nele, op 19 juni 2013 - 23:46, zei:

Hoe dik moet zo'n buis eigenlijk het beste zijn? En ik wil een plafondhoge maken dus wss moet ik dat nog vastkrikken tegen het plafond dan ook?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 20 juni 2013 - 00:17

goh, diameter 30 kunnen ze in (er maakt er hier geeneen problemen van) maar das wel minimum denk ik.

qua hoogte zal je niet plafondhoog kunnen gaan. hou er rekening dat je de ton al liggend zal maken, en als hij plafondhoog is, zal je hem nooit kunnen rechten (daarvoor zal hij te hoog zijn, als je snapt wat ik bedoel)
als je onderaan een stevige, grote onderplaat voorziet, zal hij wel stabiel genoeg staan, zonder te moeten vastzetten aan het plafond.
plus plafondhoog zou ik hem zeker niet maken, hier liggen ze supergraag bovenop de paal, hebben ze meer overzicht dan in een holletje hé. is maar een tip ;)
Geplaatste afbeelding

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 juni 2013 - 00:21

Nele, op 20 juni 2013 - 00:17, zei:

goh, diameter 30 kunnen ze in (er maakt er hier geeneen problemen van) maar das wel minimum denk ik.

qua hoogte zal je niet plafondhoog kunnen gaan. hou er rekening dat je de ton al liggend zal maken, en als hij plafondhoog is, zal je hem nooit kunnen rechten (daarvoor zal hij te hoog zijn, als je snapt wat ik bedoel)
als je onderaan een stevige, grote onderplaat voorziet, zal hij wel stabiel genoeg staan, zonder te moeten vastzetten aan het plafond.
plus plafondhoog zou ik hem zeker niet maken, hier liggen ze supergraag bovenop de paal, hebben ze meer overzicht dan in een holletje hé. is maar een tip ;)

Aha, een goede tip! Ik zal wel een serieuze bodemplaat nodig hebben als ik voor een hoogte van ongeveer 2 meter ga :) Is die van jou nog nooit omver gevallen?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#13 Geplaatst 20 juni 2013 - 01:24

nog nooit omgevallen ;) hij is 1m80 vn mij, en bodemplaat ongeveer een vierkant van 50cm denk ik. (diameter dus wel 30cm) als je het dubbel neemt van je diameter van je ton, zal het wel groot genoeg zijn denk ik.
Geplaatste afbeelding

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 20 juni 2013 - 09:03

Nele, op 20 juni 2013 - 01:24, zei:

nog nooit omgevallen ;) hij is 1m80 vn mij, en bodemplaat ongeveer een vierkant van 50cm denk ik. (diameter dus wel 30cm) als je het dubbel neemt van je diameter van je ton, zal het wel groot genoeg zijn denk ik.
Super! Bedankt voor de zeer nuttige tips.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: krabton, sisal, karton, tips