Spring naar inhoud

- - - - -

Plots plasprobleem, dringend hulp?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#1 Geplaatst 19 juni 2013 - 22:37

Zoals de titel zegt heeft mijn lieve Versace sinds daarnet plots last van een plasprobleem.
Gisteren merkte ik dat hij naast zijn bak geplast had dus ben hem vandaag hier beter int oog gaan houden. Hij werd heel onrustig plots en ging ipv in zijn bak gewoon in een doos met kranten liggen om te plassen! Vanaf toen is hij zeker 6x in een halfuur tijd gaan plassen voor telkens enkele druppeltjes, ik denk dat ik een beetje roze gezien heb in een van de plasjes!
Hij likt zichzelf heel vaak na zijn plasjes.

Ik ben zo erg geschrokken maar kan nu nergens meer terecht hier...

Nu, ik heb wel buscopan en metacam voor katten in huis, weet iemand met ervaring of ik heb een van beide al kan geven tot ik morgen met hem bij de DA terecht kan maar hij al wat minder last heeft??
(Ik ben overigens geen voorstander van zelf doktertje spelen, maar vroeg me dus gewoon af of ik hem niet al wat kan helpen :( )

Dagomar
Dagomar
  • 23 berichten

#2 Geplaatst 19 juni 2013 - 22:45

duidelijk een blaasontsteking.. en of icm met blaasgruis.. als een kat pijn heeft bij het plassen, koppelt hij daar de bak aan vast, en zal andere plekken in huis zoeken om te plassen. Rood is duidelijk ook een teken dat het niet goed is.. hebben jullie daar geen dierenartsen die spoed dienst draaien daar?
Zou zeker morgen meteen met hem naar de da gaan.....

sterkte!!!!!
"A kitten is chiefly remarkable for rushing about like mad at nothing whatsoever, and generally stopping before it gets there."

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#3 Geplaatst 19 juni 2013 - 22:51

Inderdaad, daar dacht ik ook meteen aan.

Zeker omdat een vriendin van me onlangs een gelijkaardig probleem met haar kat had, zij stelde de Buscopan voor maar ik wilde hier even komen vragen of er nog mensen ervaring mee hebben en ik dan best Buscopan of Metacam geef??

Hier in de buurt is er niks met spoeddienst, ik ben het nagegaan. Kan me ook niet ver verplaatsen aangezien ik niet kan rijden en alleen thuis ben vanavond!
Hij kan wel nog plassen en miauwt niet en doet niet abnormaal anders van gedrag verder dus zijn urineweg zit niet geblokkeerd volgens mij

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 19 juni 2013 - 23:45

Zou er ook niet te lang mee wachten, teken dat ze ontsteking aan de blaas heeft of blaasgruis. Niet mee wachten morgen direkt naar de da ermee.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 20 juni 2013 - 00:39

Bekijk berichtcatherine, op 19 juni 2013 - 23:45, zei:

Zou er ook niet te lang mee wachten, teken dat ze ontsteking aan de blaas heeft of blaasgruis. Niet mee wachten morgen direkt naar de da ermee.

Mee eens! Heb het al twee keer meegemaakt met evenveel poezels en dat is idd blaasontsteking, de DA zal de oorzaak wel kunnen achterhalen maar de behandeling moet asap opgestart worden. Het zal zeker niet vanzelf gaan beteren.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 20 juni 2013 - 14:43

zolang de kat kan plassen is het niet echt een spoedgeval, maar wel een dringend geval. dus dat wil zeggen vandaag naar de DA, maar niet noodzakelijk nu naar een wachtdienst
als de kat niet meer kan plassen (geen druppel komt er nog uit), dan is dat wel een spoedgeval en moet je onmiddellijk naar de DA.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 20 juni 2013 - 18:34

Ben je kunnen gaan vandaag?
Gelukkig kon hij nog plassen vorige nacht, dan is hij vast niet (volledig) verstopt. Mijn katermans was in april echt verstopt en toen ben ik om 2u 's nachts nog naar de DA gereden.

Beterschap, hopelijk valt het mee!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 juni 2013 - 19:26

En?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 21 juni 2013 - 23:38

Ben toch ook benieuwd hoe het ermee is.