Spring naar inhoud

- - - - -

poezels @ Cattery Kiyoshi

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2013 - 18:04

Ik zal hier ook mijn schatjes eens voorstellen se.

Te beginnen met de oudste en mijn allereerste kat!
Dit is Izzy, een dikke rosse htk kater van nu 6j.
Hij is altijd een echte luierik geweest, zelfs voor een speeltje staat hij niet recht. We doen natuurlijk wel regelmatig moeite om hem in beweging te houden zeker omdat hij wat overgewicht heeft maar die pogingen mislukken meestal, meneer blijft gewoon liggen en mept van in de verte eens naar dingen.
Naar ons en bezoek is hij heel erg sociaal en gaat iedereen begroeten, de andere katten das iets minder. Ze tolereren mekaar zeker wel maar ze moet toch niet bij hem gaan liggen of met hem spelen want dan laat hij zich horen. Maarja aangezien ze nooit vechten en het niet verder gaat dan een beetje geblaas soms laat ik ze maar doen :)
Geplaatste afbeelding

En dit is Blue Bayou of the Secret Garden! Hij is een Cinnamon Point.
Men eerste Siameesje. Ik was al heel lang verzot op dit ras maar aangezien ik toen alleenstaande was waren ze redelijk duur in aanschaf voor mij.
Na lang sparen heb ik dit ventje kunnen kopen voor een zacht prijsje omdat hij een knikje in zen staart heeft (waar je al goed moet voor voelen) en dat kwam dus super goed uit voor mij aangezien ik dan eindelijk men eigen Siamees kon hebben! Ik had toen nog absoluut geen plannen met fokken of shows dus is hij ook meteen gecastreerd nadat ik hem in huis gehaald heb.
Nadien toen ik men andere poes had is hij toch meegegaan naar shows en heeft hij zelfs zen titel behaald met zen knikje hihi.
Hij is super-aanhankelijk, lief, heel zacht van aard en zorgde zelfs mee voor de kittens. Er zit echt niets kwaad in hem, zo'n schat!
Geplaatste afbeelding

Een dik jaar later ben ik dan gaan samenwonen met mijn vriend en heb ik met hem besproken dat ik erg graag wilde fokken met dit ras omdat ik er zo verzot van ben en ook omdat dit iets was wat ik al jaren graag zou willen doen.
Maar dan moest er natuurlijk allereerst een dame in huis gehaald worden he :p
Dit is dan ons Ufania geworden een Oosters Korthaar Lilac meisje! Ook zij is alles wat je van dit ras kan verwachten, constant bij je, altijd knuffels willen, schoot liggen de hele dag...
Zij heeft begin dit jaar haar eerste nestje gehad waarvan we ook één meisje hebben gehouden. Ze heeft het erg moeilijk gehad met dit nestje, spoed keizersnede, mastitis, kittens erg ziek geworden en eentje verloren maar ze is altijd sterk gebleven en we hebben alles gedaan wat we konden voor haar en de kittens. Ze mag dus erg trots zijn op het uiteindelijke resultaat!
Geplaatste afbeelding

Dan als laatste de kleine Azami, ze is nu 4 maanden oud en is hier gebleven uit ons eerste nestje.
Het is een Lilac Point poesje.
Zij is al even lief als haar mama en is waarschijnlijk nog eens zo hard bedorven haha. Ze moeten altijd allemaal samen op men schoot kunnen liggen want anders is het niet goed.
Echt een heel leuk trio en kan maar hopen dat alle toekomstige kittens hier zo leuk gaan zijn als haar!
Geplaatste afbeelding

Dat zijn ze dan (voorlopig :p ) allemaal.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2013 - 18:47

Prachtige katten! :)
Kattenknuffels xx

hilleke
hilleke