Spring naar inhoud

- - - - -

Raar gedrag na DA

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2013 - 21:11

Ik ben deze middag naar de DA geweest, want ik zag iets in Louis zijn oogje. Bleek dat er een grote kras op zijn oogbol zit. Na een hels bezoek aan de DA ( Louis is volledig getraumatiseerd vanuit zijn kitten tijd...) kwamen we weer thuis, en normaal gaat hij direct naar zijn zus, en troosten ze elkaar. Maar nu blazen ze naar elkaar, grommen ze etc. Zo gaat het nu al úren !
Kan ik iets doen ? Ze staren gewoon op afstand naar elkaar, met zwiepende staarten en al !

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 21 juni 2013 - 23:42

Komt omdat hij naar de plaats van bij de da ruikt. Streel van de ene naar de ander, morgen zou het al beter moeten zijn. En zoals je zei zal hij wel boos ook zijn.

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 juni 2013 - 02:11

Ja dacht ik ook, maar normaal vluchten ze direct naar elkaar... Het gaat nu al 9 uur door... Ik hoop ten zeerste dat het morgen beter is :).

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 juni 2013 - 06:08

Het komt wel terug inorde hoor. Ik heb dit ook al gehad als er eentje terugkwam van de DA. :onzeker:  Het was zelfs zo erg dat ik het katje moest meenemen om te gaan slapen en de slaapkamerdeur dicht moest doen voor de anderen. De volgende dag was alles terug normaal. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#5 Geplaatst 22 juni 2013 - 08:35

Dat is hier ook altijd tussen alas en de rest van de katten.Ons madam kan echt niet tegen de da geur en als een van de andere moet gaan is het ook altijd kermis,slaan,grommen,...

Toen emeth gecastreerd werd was hij zo zielig,en dan zijn madam niet van hem moest weten,ocharme.
Hier duurt het max 2 dagen
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 juni 2013 - 12:44

Komt in orde als hij weer lekker naar zichzelf en je huis ruikt en gekalmeerd is.
Bij ons zijn ze daar gemakkelijk in! Zelfs na een week bij de DA begroetten Sam en Snoet Jaro nog gewoon. Sam was hem aan het volgen omdat hij Jaro een week had moeten missen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 26 juni 2013 - 23:15

wij nemen altijd alle poezels (we hebben er 4) mee om dat te voorkomen dat dat gebeurd
Het komt inderdaad doordat de poezel die naar de dierenarts is geweest nu anders ruikt, die ruikt naar de dierenarts en zijn praktijk, en zijn zusje herkent hem niet meer als t ware (ze herkennen mekaar aan de hand van hun geur)
Dus moeten ze maar allemaal mee ook al moet er eigenlijk maar eentje van hen gaan
Ik ben bang dat we terug opstoot gaan krijgen van niesziekte door de stress als ze niet allemaal zouden meegaan en ze  dan mekaar niet meer zouden herkennen en ze enkele dagen terug naar mekaar zouden grommen en pletsen
Liever voorkomen dan genezen...
En als t niet echt nodig is dat wij zelf naar de praktijk gaan en er geen toestellen moeten gebruikt worden of er niet operatief moet ingegrepen worden dan laten we de dierenarts gewoon altijd naar huis komen bij ons, dat is nog t makkelijkst van allemaal voor iedereen

Bewerkt door lathyrus, 26 juni 2013 - 23:16.

Geplaatste afbeelding