Spring naar inhoud

- - - - -

Gek bolletje in kattenbak

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 juni 2013 - 12:44

Hey,

Toen ik daarnet de buitenkattenbak verschoonde, zat er een raar langwerpig iets in. Het lijkt op een maad maar is donkerrood/bruin. Toen ik erop duwde kwam er witte pus uit. Mijn eerste gedacht was een stukje van een lintworm maar ik vind op internet overal dat dit wit is, zelfs als de kat het uitpoept. Ik heb er een foto van getrokken maar krijg hem niet geüpload omdat het via mijn gsm is.
Nu vraag ik mij echt af wat het is??? Want al een kat maden opeet, dan verteren die toch mee?
Voor de rest is de kattenbak heel normaal en de katten ook...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 juni 2013 - 12:47

Pop van een made?
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 juni 2013 - 12:51

Ja dat is het!!! Wat nu? Wat betekent dat?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 juni 2013 - 12:54

Misschien gewoon aan je kat zn poot blijven hangen en de bak binnen gebracht? Of eens rond zoeken of er nog ergens liggen en er een vlieg misschien eitjes gelegd heeft? Het heeft wel een hard omhulsel zoals je wel merkte dus geen idee als ze het op eten of dat zou verteren of niet eigenlijk.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 juni 2013 - 13:00

Eikes, ik ben er echt vies van. Ik lees overal dat het 3 tot 5 dagen duurt vooraleer de maden een pop worden maar ik heb gisteren de kattenbak volledig verschoont en ik haal alle uitwerpselen er sowieso dagelijks uit. Kan dit betekenen dat mijn kat vol maden zit?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 23 juni 2013 - 13:15

Bekijk berichtJientje, op 23 juni 2013 - 13:00, zei:

Eikes, ik ben er echt vies van. Ik lees overal dat het 3 tot 5 dagen duurt vooraleer de maden een pop worden maar ik heb gisteren de kattenbak volledig verschoont en ik haal alle uitwerpselen er sowieso dagelijks uit. Kan dit betekenen dat mijn kat vol maden zit?
Goh dat lijkt me niet, dan zou je toch wel iets moeten merken of ruiken denk ik? Eens zijn of haar poep checken misschien? Die vieze beesten kruipen in elk geval ver hoor. Ik heb ooit eens gehad dat er een gat in een vuilzak zat en die zaten op 1 nacht tijd over mn volledige terras verspreid! Misschien is die daar dan wel zelf gekomen. Ergens een vuilzak in de buurt of dicht tegen de tuin dat de bak staat?

Onlangs lag er hier in de garage ook zo een pop. De hele boel afgezocht en geen maden gevonden verder. Misschien ook gewoon een verdwaalde dacht ik. :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 23 juni 2013 - 14:15

Ik zou toch de kat ontwormen voor alle zekerheid. Je kan ook de komende dagen de stoelgang controleren, maar dat is natuurlijk geen fijn jobke he :oops:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 23 juni 2013 - 15:03

Deze made is van een vlieg die haar eieren in de kaka heeft gelegd in de bak, heeft niks met ontwomen te maken. Zelfs al een kat die made opeet zal de made dood gaan door maagsappen.