Spring naar inhoud

- - - - -

tranende oogjes

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Frodo
Frodo
  • 25 berichten

#1 Geplaatst 23 juni 2013 - 21:55

Mijn opvangkat heeft al een tijdje last van tranende oogjes. Bij mijn laatste dierenartsbezoek vorige week heb ik hier laten naar kijken.
Volgens de DA zijn zijn ogen niet ontstoken, en moet ik er niet echt meer aan doen dan dit dagelijks proper maken met een doekje.

Heeft er hier iemand ervaring mee en wat doen jullie bij jullie poezen? Het is echt vuil en bruin vocht wat er uit zijn oogjes komt.

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 23 juni 2013 - 22:25

Met gekookt afgekoeld water schoonmaken een paar keer per dag.

Dit kunt je het beste doen met een zacht doekje of steriel gaasje, gebruik geen pluizige watten.
Dep het doekje in gekookt water en veeg het vanuit de ooghoek naar de neus toe.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 24 juni 2013 - 00:00

Mijne Jinx heeft dag dagelijks maar ja hij heeft spijtig genoeg chronische nies ziekte en daardoor loopt altijd 1 oog.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 24 juni 2013 - 07:19

Ons Mojito heeft hier ook één lopend oogje. Er komt gewoon wat nat uit, maar het is doorschijnend. Volgens de dierenarts komt het van de droge lucht in huis.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Frodo
Frodo
  • 25 berichten

#5 Geplaatst 25 juni 2013 - 09:02

Bedankt voor de antwoorden, ik ben al wat meer gerustgesteld ondertussen. :cat

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#6 Geplaatst 26 juni 2013 - 20:50

Ook onze twee katten heb dit al hun ganse leven (zijn tien jaar), de ene periode al wat minder dan de andere. Zijn twee broertjes, en DA zegt dat dit erfelijk is, pijnloos en geen kwaad kan. Is ook bruinachtig vocht dat telkens uit één oogje komt. Idd, gewoon afwrijven met een vochtig doekje.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#7 Geplaatst 09 juli 2013 - 16:52

Onze Stanley heeft dit ook aan één oog....is ook bruin vocht/etter...ik maak dat proper met een warm steriel doekje....meermaals per dag,want komt redelijk rap trg bij hem.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 januari 2014 - 10:41

Ons Beau heeft daar ook veel last van.  Ik maak ze meestal zuiver met warm water.
Nu heeft ze sinds gisteren echt heel veel traanvocht.  Is dit nu overgenomen van Nio (heeft milde vorm van niesziekte) of is het gewoon haar traankanaaltje wat weer traant?  Ik moet ze dus in de gate houden.  Voorlopig geen niezen en geen hoesten, maar ocharme die tranende oogjes.

Beau's uitvloei is meestal helder  (echte tranen), zonder bruin afscheiding.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL