Spring naar inhoud

- - - - -

En weeral probleempjes

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 juni 2013 - 09:42

Opnieuw met Frankie naar de dierenarts vandaag! Een oude kat adopteren heeft wel zo zijn nadelen! Hij eet al een paar dagen bijna niets, het doet precies pijn.  Hij wil wel hoor, de zin is er, maar als hij probeert krimpt hij al snel ineen en weg is ie.  Een paar dagen geleden deed hij nog een poging maar nu heeft hij helemaal geen zin meer.  Ik probeer af en toe hem een paar hapjes tonijn ofzo te geven, wat soms lukt, dus toch nog iets binnen, maar dit is duidelijk niet iets dat voorbij zal gaan vanzelf.  En hij is al oud en al geen dikkerd dus ik maak me zorgen over het gebrek aan eten dat hij binnen krijgt.
Dus vandaag brengt men vriend hem naar de dierenarts, vraag me af wat er deze keer mis zal zijn.
Een half jaar geleden had hij al gingivitis, daardoor nu nog enkel de voorste snijtandjes over, en hij had ook een breuk in z'n kaak (geen idee hoe hij dat geflikt had), dus ik veronderstel misschien iets gelijkaardigs?  Het kan natuurlijk zijn dat die breuk niet goed genezen is ofzo, alhoewel het al lang geleden is.  De leukerd werd gek van de draadjes en trok ze er natuurlijk uit indertijd, maar de DA zei dat het niet erg was zolang hij geen pijn had, het zou het vanzelf genezen.
Misschien opnieuw gingivitis..

Het lijkt precies achteraan in z'n mond te zijn.  Ik heb zelf al eens z'n bekje opengedaan om te kijken of ik misschien een abces zag ofzo, en hij had duidelijk pas pijn als hij z'n bek wijd opentrekte.
Nu, hopelijk is het niet superernstig.  Hopelijk geen dure operatie deze keer, maar ik vrees ervoor!
Nuja, tbelangrijkst is dat hij zich weer goed voelt en weer wat dikker kan worden.  We gaan binnen een week en half op reis dus ik wil liever dat hij weer in orde is tegen dat ik hem naar men ouders breng, anders maak ik me constant zorgen.

Bewerkt door _Athena_, 24 juni 2013 - 09:43.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 juni 2013 - 09:47

Ocharme hij heeft al wat meegemaakt. :(  Hopelijk is het deze keer niet te ernstig en komt hij er vlug bovenop. :onzeker:  Veel beterschap voor Frankie. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 24 juni 2013 - 11:14

Mss een keel ontsteking of aften in zijn mondje. Tandvlees dat ontstoken is ook heel pijnlijk. Hopelijk niks te ernstig, duimpjes draaien voor Frankie. :duim: :duim:

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 24 juni 2013 - 14:50

Alle, tvalt mee, tandvleesontsteking.  Tga weer gezellig worden pilletjes geven :d  Al die gebitproblemen zeg!  Terwijl ook z'n inentingen in orde gedaan, dus hopelijk zijn we even af van de dierenarts!
Hopelijk doet het snel wat minder pijn zodat hij weer kan eten en hij zich niet meer constant verstopt!
Iemand tips om pilletjes te geven? Aangezien hij niet eet heb ik niet veel mogelijkheden.  Ik veronderstel mondje open en zorgen dat hij het inslikt?

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 24 juni 2013 - 14:56

Bij Bambi doe ik mondje open, pilletje helemaal achteraan en kopje omhoog tillen. Dan moeten ze wel slikken.

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 juni 2013 - 15:07

Ah net men vriend gebeld en blijkbaar is het een spuitje met een pasta in om in de bek te spuiten.  Blijkbaar vond ie het helemaal niet aangenaam bij de dierenarts om dat te laten doen! Maar ze zei dat ze het snel gewend raken want het smaakt blijkbaar lekker.  Na een tijdje zou ie het vanzelf moeten oplikken. T'is chronische tandvleesontsteking dus tzal voor de rest van z'n leven af en toe terugkomen.  Zucht! Maar blijkbaar niet ongewoon bij oude katten.  Nu, hopelijk werkt het vlug dat het niet meer pijn doet en dat we hem weer wat kunnen vetmesten want hij begint wat magertjes te worden.  Arme Frankie.  Nu, we weten in de toekomst wat het is als hij nog es last heeft tijdens het eten en kunnen dan direct om een nieuw voorschrift.

Bewerkt door _Athena_, 24 juni 2013 - 15:20.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#7 Geplaatst 24 juni 2013 - 16:49

Onze poes heeft juist hetzelfde ook een oude tante, elke dag 2 halve pilletjes geven.
Bij haar gaat het vrij gemakkelijk, pilletje platdrukken en dan mengen onder haarbalpasta, dan likt ze het gewoon van mijn hand.
Hier ook voor de rest van haar leven

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 25 juni 2013 - 11:08

Heel veel beterschap voor het manneke :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 25 juni 2013 - 11:11

Het werkt allesins redelijk snel, vanmorgen net voor ik ging opstaan begon hij plots als een gek te miauwen, echt van die diepe gefrustreerde miauws!  Om heel het gebouw wakker te maken!  Uiteindelijk hem wat eten gegeven en meneer was tevreden, alhoewel hij nog een eindje bleef doorgaan.  Dagenlang een zombie en nu is is hij ineens als een aap in huis! Hij zal wel snel weer wat bijkomen, 400 gr afgevallen, dus hij mag zichzelf wel even laten gaan :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 25 juni 2013 - 20:30

Geplaatste afbeelding
Ik geef dit dagelijks aan Lucy, bij haar hebben we ook een heel deel tanden moeten laten trekken. Haar tandvlees is duidelijk beter geen slechte adem meer en geen tandplak. Heb het van bij mijn da, maar je kan het ook online bestellen bij medpets.
Zal haar dit haar hele leven lang moeten geven maar met 1 pot kom je gemakkelijk 8 maanden toe, verder geen andere medicatie.