Spring naar inhoud

- - - - -

Portefeuille gestolen...

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 24 juni 2013 - 16:08

Deze middag belde mijn man op dat zijn portefeuille gestolen was, en dat ik sebiet zijn bankkaart en kredietkaart moest laten blokkeren!  Er was een noord-afrikaan zwaar ruzie tegen hem beginnen maken en die gaf hem ook 3 keer een boks tegen zijn schouder! Intussen zal die gast die portefeuille gepakt hebben he; die zat in de binnenzak van Bernard's vest!!

Terwijl ik in de bank stond, kreeg ik een nerveus telefoontje van de poetsvrouw; Er had een man gebeld, in het Frans, die zei dat hij de portefeuille gevonden had, en dat er blijkbaar al het geld verdwenen was. Hij vroeg haar ook naar de geboortedag van Bernard...! Zij heeft hem dan mijn GSM nummer gegeven.
Toen kwam er een bericht binnen op mijn GSM, waarin diezelfde man liet weten hoe we hem konden bereiken!
Dit nummer speelde ik dan door aan mijn man, die dan sebiet die man opbelde. Hij sprak met hem af en vertrok toen terug naar Brussel (daar gebeurde het).
Ik was kweet nie hoe ongerust!! Wat indien dit ook een val was om hem naar daar te lokken en hem de code van zijn kredietkaarten (2) te doen geven...! zou toch gekund hebben he!! Maar Bernard zei dat hij voorzichtig zou zijn en in géén geval ergens met die man alleen zou binnengaan!

Nu, eind goed, al goed! Hij heeft de portefeuille al terug en er is dus enkel cash geld gestolen; Hij was die morgen nog geld gaan afhalen, er zat zo'n 200€ in... ;

Toch erg he..... ik ben er nog steds niet goed van......! Die vent zal content geweest zijn, 200€ in één klap!! Die had dus het geld gepakt en dan de portefeuille ergens op de grond gegooid....!!

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 juni 2013 - 16:15

Mijn neef heeft juist het zelfde voorgehad maar dan met de i Phone .

Hij heeft dan via mail een bericht gestuurd naar zijn i Phone wat je naar het schijnt kan en dan heeft er iemand gereageerd dat hij de i Phone gekocht heeft in Brussel voor 250 euro als hij hem terug wou hij dit bedrag moest betalen en komen halen in Brussel .
Hij heeft toen met die persoon afgesproken aan het politiebureau in Brussel maar wie kwam er niet die persoon zelf . NU alles is geblokkeerd hij kan er niets mee doen maar hij is wel zijn gerief kwijt . Dus nu denken we dat hij afsprak met hem voor de code te weten te komen voor deblokkeren is maar een gedacht . Mijn neef had wel het verstand het op een goeie locatie te doen voor aftespreken

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 24 juni 2013 - 16:16

Oei, dat moet inderdaad verschieten geweest zijn. En te begrijpen dat je heel ongerust was. Tegenwoordig weet e nooit wat er gaat gebeuren! En 200 euro is tegenwoordig toch wel veel hoor vind ik.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 24 juni 2013 - 16:33

Helaas gebeurt dit al te vaak in Brussel.  Ik werk in de Ierse ambassade en we hebben hier constant mensen die overvallen zijn, en dat zijn dan nog enkel Ieren! Meestal is er geen geweld bij te pas, maar het komt toch voor.
Gelukkig heeft hij toch z'n portefeuille terug en de kaarten erin, dat komt maar weinig voor!  Jammer dat er zoveel geld in zat.  Als je zoveel geld bij hebt kun je het in Brussel beter in zo'n portefeuille die om je nek hangt en onder je shirt zit steken, dan kunnen ze er niet bij.  Echt zot hoe ze allemaal geld kunnen pikken, even tegen je botsen soms en voila t'is weg.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#5 Geplaatst 24 juni 2013 - 16:53

Dat zal wel verschieten geweest zijn, toch erg tegenwoordig, stelen is makkelijker dan werken he :(
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 24 juni 2013 - 17:07

Dat is inderdaad schrikken, jammer dat dit zoveel gebeurd he, wij werken er toch ook hard voor he :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 24 juni 2013 - 18:48

Pfff toch erg dat ze een mens lastig vallen om zijn portefeuille te pikken, zou ook ferm verschoten zijn.
Die mannen kennen de trukken niet te doen. Zaten de bankkaarten er nog in? Had je die ondertss geblokkeerd?

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 juni 2013 - 20:23

Bekijk berichtcatherine, op 24 juni 2013 - 18:48, zei:

Pfff toch erg dat ze een mens lastig vallen om zijn portefeuille te pikken, zou ook ferm verschoten zijn.
Die mannen kennen de trukken niet te doen. Zaten de bankkaarten er nog in? Had je die ondertss geblokkeerd?

Jaja he, alleen het cash geld was uit de portefeuille gestolen. Er was geen enkele kaart verdwenen; ik had tegen dat we de portefeuille terug hadden wel al B's bankkaart laten blokkeren; Achteraf bezien was 't niet nodig geweest, maar ik heb geen risico genomen! Bernard moet nu wel een klein weeksken wachten op zijn nieuwe kaart, maar hij kan indien nodig mijn kaart gebruiken he, het is een gemeenschappelijke rekening

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 24 juni 2013 - 20:59

Bekijk berichtLut, op 24 juni 2013 - 20:23, zei:

Jaja he, alleen het cash geld was uit de portefeuille gestolen. Er was geen enkele kaart verdwenen; ik had tegen dat we de portefeuille terug hadden wel al B's bankkaart laten blokkeren; Achteraf bezien was 't niet nodig geweest, maar ik heb geen risico genomen! Bernard moet nu wel een klein weeksken wachten op zijn nieuwe kaart, maar hij kan indien nodig mijn kaart gebruiken he, het is een gemeenschappelijke rekening
Heel goed gedaan Lut, je moet ALTIJD je kaarten laten blokkeren ! Echt waar, ik heb zelf op een bank gewerkt. Je krijgt nieuwe kaarten en, veel belangrijker, nieuwe codes. Die bendes deinzen voor niets terug

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 25 juni 2013 - 11:04

Verschrikkelijk als je dit moet meemaken. :( In steden zal dit waarschijnlijk wel dikwijls voorkomen. :( Ik heb dit gelukkig nog niet meegemaakt maar mijn zoon wel. Ze waren geinteresseerd in zijn jas en na veel slagen in zijn gezicht heeft hij die uiteindelijk losgelaten. :evil: Bijgevolg had hij verschillende hechtingen aan zijn oog. :evil: Ik heb hem ook gezegd dat hij beter gewoon geeft wat ze vragen maar het is niet gemakkelijk om je eigen spullen zomaar af te geven. :onzeker:
Goed dat je die bankkaarten direct geblokkeerd hebt want voor je het beseft halen ze nog geld van je rekening ook.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 25 juni 2013 - 11:45

amai Lut, erg dat Bernard dat heeft moeten meemaken
Heel verstandig om zijn kaarten onmiddellijk te blokkeren.
Het is heel zuur dat hij net geld had afgehaald, langs de andere kant is t gelukkig daarbij gebleven bij die 200 euro die verdwenen zijn...
Voor t zelfde geld krijg je een mes tussen je ribben geduwd ofzo...

Mauricken, ocharme uwe zoon, dan nog voor zijn jas en niet voor centen...
Het is waar dat je beter direct geeft wat ze vragen maar ik zou het daar toch ook wel moeilijk mee hebben en ik vermoed dat ik toch serieus zou tegenwerken en tegenpruttelen, ook al is dat niet verstandig.
Het maakt me gewoon zo kwaad dat er mensen zijn die denken dat ze t recht hebben om andere mensen bang te proberen maken en te overvallen en in een kolère handel je niet altijd even verstandig.
Geplaatste afbeelding