Spring naar inhoud

- - - - -

Witte haarpunten na ontvlooiingsmiddel

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
SOS Zwerfkatten Eeklo
SOS Zwerfkatten Eeklo
  • 51 berichten

#1 Geplaatst 25 juni 2013 - 02:25

Ik heb vandaag Fiprospot gebruikt op m'n zwarte katten (zelfde werkzame stof als Frontline).
Toen ik straks ging kijken zag ik dat ze allemaal een grote vettige pluk haar hebben (groter toch dan met Frontline) en dat hun haarpunten van de vette haren wit zien. Alsof ze langs een pas geverfde muur zijn gelopen.

Moet ik mij serieus zorgen maken over een verkeerde reactie of heeft nog iemand dit voorgehad zonder akelige gevolgen?

Stond vandaar nog bij de dierenarts te luisteren naar een verhaal van iemand die 4 katten had met een grote kale plek in hun nek na ontvlooiing, en dan nu vanavond dit :/

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 25 juni 2013 - 08:23

Nog nooit meegemaakt, wel al eens dat er inderdaad een kale plek was op de plaats waar we het ontvlooimiddel hadden gedaan, maar dat was bij een wilde kat dus dat zou evengoed door iets anders kunnen zijn geweest.. :(
Ik zou toch wel zeker contact opnemen met de DA, als het iets gevaarlijks is zal hij/zij je waarschijnlijk het beste kunnen helpen :)
Veel sterkte toegewenst met je zwarte katjes ;)

Kattenknuffels xx

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 25 juni 2013 - 12:50

Heb er hier ook die een kaal plekje krijgen na hun pipet maar dat haar komt terug.
Het produkt is vettig ja dus normaal dat het wat een vettige vlek geeft dit gaat ook weg binnen een paar dagen.

Ik geef ze hier advatage of frontline combo maar niet preventief.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 25 juni 2013 - 17:37

Bij profender heb ik dat ook soms voor.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#5 Geplaatst 25 juni 2013 - 18:52

Je moet je geen zorgen maken. Bij profender heeft mijn zwarte kat dit ook.
Na ongeveer 3 dagen is dat weg. Zeker niet afwassen, want dan neem je het effect van het product weg.