Spring naar inhoud

- - - - -

Epilepsie

ziekte epilepsie

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 juni 2013 - 09:37

De problemen met Frankie stoppen maar niet.  Maandag pas zijn we naar de dierenarts geweest omdat hij pijn had tijdens het eten, dat bleek chronische gingivitis te zijn.
Gisteren echter had hij niet minder dan drie epileptische aanvallen in 12 u tijd.  Bibberen, heel veel kwijl en zichzelf beplassen.  Een keer in de avond en 2 's nachts.
Mijn vriend is net terug van de dierenarts en het is epilepsie dat samenhangt met z'n oude leeftijd.  Ze heeft bloed getrokken om onderliggende oorzaken te onderzoeken, hart, lever, hersenen enz. dus morgenavond het resultaat normaal.  Duur wel zeg, 100 euro voor dat labowerk.  Het zal een dure week worden ...
Nu, hij krijgt pilletjes die honden ook krijgen, een kwartje ervan denk ik dat het was.  Omdat hij er zoveel had in zo'n korte tijd krijgt hij direct een hoge dosis, wat hem blijkbaar heel slaperig zal maken deze eerste dagen.
Ik moet om de week eens bellen naar de DA om te vertellen hoe het gaat, of hij niet te loom is enz., dan kan de dosis eventueel verminderd worden.
Wel redelijk schokerend hoor, die aanvallen zagen er wel eng uit, maar hij had er niet echt last van, erna was het net of er niets gebeurd was.Blijkbaar voelen ze daar niets van.  Normaal gezien zal hij geen aanvallen meer krijgen met de pillen.
Fingers crossed dat er niets ernstig komt uit het bloedonderzoek.
Natuurlijk breng ik hem dit weekend naar men ouders omdat we volgende week donderdag op reis gaan.  Good timing!
Ik heb wat gegoogeld op het werk en ik lees toch vaak verhalen dat katten die epilepsie krijgen op oude leeftijd vaak niet superlang meer leven hierna. Nu, medische info op google zoeken leidt sowieso vaak tot extreme verhalen, maar ik ben toch wat bang nu.  We hebben hem nog geen jaar, ik weet dat hij misschien niet heel veel jaren bij ons zal zijn doordat hij al zo senior is, maar ik hoop toch op nog een paar jaartjes..
Heeft iemand ook een kat met epilepsie hier?  Wat hoopvolle verhalen zouden leuk zijn :(

Bewerkt door _Athena_, 26 juni 2013 - 11:50.

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 27 juni 2013 - 14:54

Mijn kat heeft pas nadat hij vermoedelijk een beroerte heeft gehad een soort van epilepsie ontwikkeld door die aanval.
Mijn DA zei dat als het enkel bij die epilepsie bleef (als het dus geen tumor is ofzo) er geen rede tot paniek was, als je dit wat onder controle krijgt kan de kat gewoon even oud worden als zonder.
Dat is tenminste wat mijn DA zei.
Dus volgens mij als Frankie enkel epilepsie heeft dan kan hij zeker nog wel oud worden.
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 juni 2013 - 16:37

Ik duim voor Frankie. :duim: Ik hoop dat je deze aanvallen onder controle krijgt. :onzeker:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 28 juni 2013 - 09:25

De resultaten van het bloedonderzoek terug gekregen en goed nieuws! Geen onderliggende oorzaken, lever enz al in orde.  Dus het is puur van de ouderdom.  Ook goed nieuws is dat de pillen goed werken, sinds dinsdagnamiddag geen aanvallen meer!  Gelukkig, want het was echt angstaanjagend! Hij is weer z'n normale zelf, wat extra plakkie wel, slaapt tussen ons in als een klein kindje.
Nu iedere vrijdag de DA bellen om te zeggen of alles nog goed gaat, geen aanvallen gehad, niet te slaperig enz.  Er zijn meedere behandelingen voor dus zo kunnen we de beste zoeken.  Als de aanvallen niet volledig weg blijven moet de medicatie aangepast worden.  Maar so far so good!
Frankie kan duidelijk tegen een stootje :rub: .

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: ziekte, epilepsie