Spring naar inhoud

- - - - -

lichtpuntje in het onderzoek naar FIP ?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 26 juni 2013 - 13:11

Er is een hele sprong vooruit gemaakt in het onderzoek naar FIP, laten we hopen dat ze hierdoor snel een goed werkend medicijn kunnen ontwikkelen.

http://www.vet.corne...du/news/FIP.cfm

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 26 juni 2013 - 17:03

Laat ons hopen dat er rap een medicijn is. Er zijn al genoeg lieverdjes hierdoor van ons weggegaan.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#3 Geplaatst 26 juni 2013 - 17:06

Ik duim alvast mee, heb er helaas ook twee katjes aan verloren, vreselijke ziekte.
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 juni 2013 - 17:10

Wat super dat ze het mechanisme van het virus gevonden hebben. Nu hopen op een medicijn dat deze dodelijke ziekte kan uitroeien.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 26 juni 2013 - 23:03

Denk dat het toch nog jaren gaat duren eer ze een deftig vaccin gaan hebben. Hoeveel test jaren gaan er eerst niet aan vooraf gaan.
Maar idd het is een grote doorbraak. Heb mijn Mila er ook aan moeten afgeven.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 27 juni 2013 - 20:08

Ze weten nu waar ze moeten kijken. De volgende stap nu is een assay maken voor diagnose. Dat zal al een grote stap zijn want nu zegt men vaak net iets te snel dat het FIP is....

Een medicijn zie ik op korte en midden lange termijn nog niet komen, spijtig genoeg.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 27 juni 2013 - 20:53

'we' hebben nog een enorm lange weg te gaan voor we een medicijn hebben denk ik, maar dit is al een enorme sprong voorwaarts!

Een medicijn zal nog lang duren, maar een diagnostiek, een test waarmee je kunt vaststellen of jouw kat fip heeft, dat zou al zoveel kunnen schelen. Het zou veel 'onschuldige' katjes kunnen sparen die nu de diagnose krijgen omdat een da het ook niet meer weet en dus maar fip roept.

en nu kan er ook gericht gezocht worden naar een medicijn. Levensverlengend en hopelijk nog in mijn levensspanne levensreddend! (hoop doet leven ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende