Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Papa kat wil bij de kittens

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
WiebelBiebel
WiebelBiebel
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 27 juni 2013 - 23:07

Mijn lieve pluizebol is deze avond bevallen van 3 mini pluizebolletjes.
Alles is vlot en spontaan verlopen en de kleine ukjes drinken heel goed bij de mama.

Maar ik maak me toch wat zorgen.
Namelijk om het feit dat papapoes al een paar keer in de werpkist is geweest,om dan liefdevol mamapoes van kop tot teen
schoon te likken ,en om zelfs de kittens heel teder te likken.
Mamapoes heeft hier helemaal geen probleem mee, integendeel zelfs. Maar ik ben er toch niet gerust in, omdat ik dit nog nooit zo meegemaakt heb.

Wat denken jullie en wat raden jullie mij aan? Laten doen of toch radicaal de papa apart zetten?

Alvast bedankt.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 27 juni 2013 - 23:09

als mama het toelaat, zie ik daar geen problemen in.
moest ze haar kittens aleen laten erdoor, of stress krijgen, hou je paps beter weg.
Geplaatste afbeelding

WiebelBiebel
WiebelBiebel
  • 2 berichten

#3 Geplaatst 27 juni 2013 - 23:23

Nee hoor, ze geniet er zelfs van en spint. Ik heb me alleen laten wijsmaken dat de papa zijn kittens als een bedreiging kan zien en die eventueel zou kunnen doodbijten.
Broodje aap dus ?

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#4 Geplaatst 27 juni 2013 - 23:23

Kapitein komt hier ook altijd bij de kittens liggen en wassen enzo. ik zie daar totaal geen probleem in.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 28 juni 2013 - 00:16

Hier komt "papapoes" ook bij zijn kroost, hij wast ze ook en helpt mee met de opvoeding samen met mama. Tot nu toe geen problemen, bij mij zijn de beebies 5 weken oud.

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 juni 2013 - 07:16

Bekijk berichtWiebelBiebel, op 27 juni 2013 - 23:23, zei:

Ik heb me alleen laten wijsmaken dat de papa zijn kittens als een bedreiging kan zien en die eventueel zou kunnen doodbijten.
Broodje aap dus ?
Volgens mij is dit enkel het geval als de niet-gecastreerde vader de niet-gecastreerde zoontjes als volwassen begint aan te zien. Vanaf dat moment zouden zij kunnen proberen om 'baas' te zijn en dat wil papa-poezel niet, hé! :d
Kattenknuffels xx

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#7 Geplaatst 28 juni 2013 - 09:34

een kat word maar als volwassene aangezien vanaf hij 1,5jaar is. daarvoor hebben ze geen plaats in de hierarchie en worden ze genegeerd. dus dan zouden de kittens al heel lang moeten blijven. maar zelfs dat is niet waar. mijn oudste kater kapitein heeft nooit problemen gemaakt van kittenkaters die blijven gecastreerd of ongecastreerd. alles hangt af van de mentale gezondheid van je kater, is die correct opgevoed enzo.
een wilde straatkater die zomaar komt binnenwandelen, daar kan je het wel mee voorhebben dat die de kittens doodbijt. maar een kater die bij jou woont zou dat normaal gezien niet doen, en doet hij het toch, castreren en geen nestjes meer mee doen want die kater is psychisch niet in orde dan.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens