Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#106 Geplaatst 26 juli 2013 - 11:34

Wat een schattige foto's! *smelt*
Thor is precies ne grote, of lijkt dat maar?

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#107 Geplaatst 26 juli 2013 - 14:19

Bekijk berichtlathyrus, op 25 juli 2013 - 18:53, zei:

ik stelde net voor aan halve trouwboek dat ik naakt in huis ging beginnen rondlopen en hij gaat straks de ventilator toch maar naar beneden halen....

Nee hoor, dat is niet waar :lachen:
Ik heb ne keer goed gezaagd dat ik het veels te warm had en hij gaat hem straks meebrengen van boven

Inge wij vinden al de poezels om op te eten, ze hebben zo allemaal hun eigen manierkes en gewoontes die heel koddig zijn, maar k moet eerlijk toegeven dat doordat diddl al die jaren al zo sukkelt dat hij wel een voetje voor heeft en hij weet het heel goed ook zunne, de kleine slimmerik
t Is ook een speciaal ventje
Indertijd was hij hier alleen met zusje yoshi en toen eerst onze ramses erbij kwam en paar maand later onzen thor kon onze yoshi daar niet mee lachen, ze was zelfs heel boos.
Toen liep onzen diddl heen en weer tussen zijn zusje en zijn nieuwe broertjes om toch maar vrede te stichten en onze yoshi te kalmeren, was zo schattig om te zien.
Diddl komt met iedereen overeen en hij kruipt altijd  bij iedereen bij, hij moet zich altijd overal tussen en bijwringen en de andere 3 laten hem dan maar doen
t Is echt een heel schattig manneke
Volgens mij is diddl echt een speciaal katje als ik dat zo allemaal lees.
De andere zijn inderdaad ook om op te eten ;)

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#108 Geplaatst 26 juli 2013 - 14:21

Bekijk berichtCarowlina, op 26 juli 2013 - 11:34, zei:

Wat een schattige foto's! *smelt*
Thor is precies ne grote, of lijkt dat maar?

onzen thor is de jongste en we noemen die altijd onze kleinen maar hij is eigenlijk inderdaad de grootste van allemaal, hij heeft onze grote loebas ramses zelfs al voorbijgestoken in grootte en gewicht.
Onzen diddl is dan samen met yoshi t oudst maar hij is de kleinste, is nog kleiner dan zijn zus zelfs
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#109 Geplaatst 26 juli 2013 - 15:00

Ik vind ze allemaal zo schattig.
Nog nooit een bloterikje gezien in het echt.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#110 Geplaatst 26 juli 2013 - 20:17

carowlina, als ge ne keer tot hier zou geraken (als je dat wilt hé, je moet je niet verplicht voelen) dan kan ze je ne keer in t echt zien en voelen, ge gaat direct verkocht zijn

ik maak me serieus zorgen, onzen diddl heeft nu de tweede dag op rij toch een minder goede dag, hij eet weer bijna niks, ik dacht eerst dat het  van de warmte misschien was maar vandaag begon hij plots over te geven terwijl hij nog niks gegeten had...
Het is bij ene keer gebleven tot nu toe en ik heb hem een cerenia (tegen misselijkheid) gegeven, maar ik ben er niet gerust op.
Ben bang dat hij een opstoot gaat krijgen van zijn darmen want zijn laatste kakje was heel plat
Duimen gevraagd voor diddl aub
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#111 Geplaatst 26 juli 2013 - 21:55

Nadine: is goed hoor :) Wil wel eens kennis maken met jou en je poezels :)

Hier duimpjes omhoog voor Diddl!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#112 Geplaatst 26 juli 2013 - 22:06

k heb toch maar de dierenarts laten komen, hij heeft spuit cerenia gekregen omdat zijn luie maag de pillen blijkbaar niet kan opnemen en nog een spuit primperan, nu afwachten hoe het evolueert.
Ik vind dat er toch weinig kan gedaan worden bij katten als er een probleem is met maag of darmen, het aanbod medicatie is heel beperkt, stomorgyl, cerenia, ranitidine, primperan en dan nog loxycom of andere pijnstiller en je bent zo wat rond, ik dacht vroeger altijd dat er veel meer mogelijkheden waren maar nee dus en ik vind dat heel spijtig.
Ik zal blij zijn als maandag onze eigen dierenarts terug is
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#113 Geplaatst 27 juli 2013 - 01:39

Diddl heeft sedert de dierenarts vertrokken is zich de hele tijd heel stil gehouden, hij heeft paar keer gelikt van een schoteltje eten maar 3 of 4 likjes eten is natuurlijk niet bijster veel.
Ik wil het hem nu niet zitten opdringen want t manneke zal wel maagpijn hebben.
We moeten wachten tot morgen met een pijnstiller te geven omdat die pijnstillers ook nogal belastend zijn voor de maag, we mogen maar een halve dosis geven ook
Ik moet hem s middags al cerenia pil geven, k mag niet wachten tot de spuit is uitgewerkt want dan gaat hij terug t zelfde probleem hebben dan vandaag dus terwijl de spuit nog werkt hem al een pil geven zodat die dan hopelijk toch opgenomen wordt door de maag en die z'n werk kan doen.
Ik hoop gewoon zo ontzettend hard dat hij zich morgen al beduidend beter gaat voelen want ik voel me ook ontzettend rot nu, we waren nu net zo blij dat hij zo een lange goeie periode had gehad, ik was er eindelijk ne keer redelijk gerust in en lap, t is al weer om zeep
Ik vind het zo erg om hem dan te zien met zijn triestig smoeltje
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 27 juli 2013 - 07:16

Ocharme Diddle. Hopelijk werkt het snel. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 27 juli 2013 - 08:53

Spijtig dat hij weer een terug val heeft, hopelijk werkt de medicatie snel en kan hij toch wat meer eten en het binnen houden.

Ik dacht vroeger ook altijd dat je een even groot gamma aan medicatie had voor dieren als voor honden.
Langs ene kant vind ik dat jammer dat dat niet zo is, voor katjes zoals Diddle, maar langs de andere kant ook weer goed.
Ik zou er niet van verschieten moesten er mensen zijn die hun kat vol pillen steken omdat ze niet het gewenste gedrag vertoont.

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#116 Geplaatst 27 juli 2013 - 15:13

steffie voor honden is t niet veel meer soeps zei de dierenarts
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#117 Geplaatst 27 juli 2013 - 15:16

Heb vannacht nog gelezen dat diddelke weer niet zo goed is. Vind het zo rot voor jullie. Hoe is het er nu mee?

#118 Geplaatst 27 juli 2013 - 20:30

Is Diddl'tje al beter nu?
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#119 Geplaatst 27 juli 2013 - 21:50

hij ziet er beter uit dan gisteren in de zin van dat er meer leven inzit terug maar hij vertikt het nog altijd om te eten.
Ik heb gebeld naar de dierenarts om te vragen of we moeten dwangvoederen of dat we er mee moeten wachten, t is toch al vanaf donderdag dat hij eigenlijk niet meer wil eten, donderdag heeft hij paar keer gelikt van een bakje eten en gisteren ook en gisteren kwam het er  dan nog terug uit...
Dierenarts (alé de vervangster van mijn dierenarts) was zelf aan t twijfelen, ze zegt dat het enerzijds niet altijd goed is om te dwangvoederen en je daar dan t omgekeerde effect mee kan krijgen , als ze maag en darmproblemen hebben dat die dan kunnen verergeren maar langs de andere kant is t ook niet goed dat hij dan niet eet en een lege maag heeft, er moet toch iets in de maag zitten.
Conclusie was uiteindelijk dat we vandaag nog moeten afwachten maar als hij morgen nog niet wil eten moeten we wel dwangvoederen en moeten we er voor zorgen dat hij een half blikje in totaal opeet op een dag.
We moeten wel water bijgeven met spuitjes en ervoor zorgen dat hij dat wel voldoende binnenkrijgt.
Ik zal blij zijn als maandag mijn eigen dierenarts terug is zunne
Geplaatste afbeelding

Ellen30
Ellen30
  • 129 berichten
  • 1 katten

#120 Geplaatst 27 juli 2013 - 21:56

Ik lees ook al mee van in het begin maar nog niet gereageerd.

Hopelijk eet hij snel zelf iets en blijft het binnen ook.