Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#121 Geplaatst 28 juli 2013 - 02:02

Die dierenarts in Rekem zei dat dwangvoederen niet echt aan te raden is. Een kat die een paar dagen niet eet kan leververvetting krijgen, dat is gevaarlijk, maar hij legt zo'n katje dan aan een infuus, is beter dan dwangvoeding zei hij. Ik duim met jullie mee dat diddl morgen (vandaag dus eigenlijk...) toch weer uit zichzelf begint te eten, en dat hij het binnen houdt. :thumb:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#122 Geplaatst 28 juli 2013 - 11:44

juleken ik hou diddl toch liever thuis in zijn eigen veilige vertrouwde omgeving, als we t manneke bij de dierenarts zouden moeten achterlaten om aan een infuus te gaan liggen, dat manneke wordt zot.
Ze zitten/liggen daar in een kooitje dat in een kotje naast de praktijk staat en ze zitten daar grotendeels moederziel alleen, ze zien alleen iemand passeren als er rx'en moeten gemaakt worden of als iemand naar t wc moet of als ze t beestje komen verzorgen, ik heb al gezien hoe die beestjes daar moeten zitten die opgenomen worden en dat wil ik niet voor onzen diddl.
Zeker niet omdat dwangvoederen bij diddl best makkelijk gaat, het klinkt vreselijk dat dwangvoederen maar de realiteit is dat hij netjes opeet wat hem dan gepresenteerd wordt in een spuitje, hij spartelt niet tegen of niks dus zo traumatisch zal t toch niet zijn voor hem denk ik
Ik denk dat het toch niet nodig zal zijn om het te doen want hoera, gisterenavond laat heeft hij zelf toch wat willen eten.
Hopelijk wil hij dat straks toch terug doen
Geplaatste afbeelding

#123 Geplaatst 28 juli 2013 - 12:02

Wel goed dat hij gisteren al iets heeft gegeten.
Duimen dan maar dat hij strakjes ook flink eet!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 28 juli 2013 - 13:54

O Lathyrus dat is toch al voorzichtig goed nieuws dat Diddl al wat eet uit zichzelf. Nu moet het manneke zo voortdoen. Wat een vechterke is Diddl toch. Chapeau voor jou dat je Diddl zo goed verzorgt en dat hij daardoor niet bij de dierenarts moet blijven! :duim: :geluk:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#125 Geplaatst 28 juli 2013 - 15:04

we hebben jammer genoeg daarnet toch al wat moeten dwangvoederen, hij vertikte het terug om te eten, ging er effenaf van gaan lopen.
En t is nu dag vier dat hij nauwelijks wat binnenheeft, drie likjes eten per dag is niks hé, hij is volgens mij al terug gewicht kwijt want als je over zijn rug wrijft voel je de benen weer zitten
Dus kleine hoeveelheid met t spuitje gegeven, straks nog eens proberen of hij zelf wil eten en als hij niet wil dan maar opnieuw met het spuitje, hij moet vandaag toch een half blikje opeten van de dierenarts, ik hoop dat nu er wat in zijn maag zit dat hij toch zelf terug wat gaat willen eten
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#126 Geplaatst 28 juli 2013 - 15:33

Oei ik lees nu pas dat diddl weer een terugval heeft net nu het zo goed ging.
Wat je ook eens kan proberen is het eten op je hand leggen, werkt bij cloe ook goed, het is wel een vieze bedoeling maar voor onze schatjes doen we alles.
Als hij natuurlijk misselijk is dan weet ik niet of het gaat werken.
We duimen hier voor diddl :duim:

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#127 Geplaatst 28 juli 2013 - 16:13

Bekijk berichtlathyrus, op 28 juli 2013 - 11:44, zei:

juleken ik hou diddl toch liever thuis in zijn eigen veilige vertrouwde omgeving, als we t manneke bij de dierenarts zouden moeten achterlaten om aan een infuus te gaan liggen, dat manneke wordt zot.
Ze zitten/liggen daar in een kooitje dat in een kotje naast de praktijk staat en ze zitten daar grotendeels moederziel alleen, ze zien alleen iemand passeren als er rx'en moeten gemaakt worden of als iemand naar t wc moet of als ze t beestje komen verzorgen, ik heb al gezien hoe die beestjes daar moeten zitten die opgenomen worden en dat wil ik niet voor onzen diddl.
Zeker niet omdat dwangvoederen bij diddl best makkelijk gaat, het klinkt vreselijk dat dwangvoederen maar de realiteit is dat hij netjes opeet wat hem dan gepresenteerd wordt in een spuitje, hij spartelt niet tegen of niks dus zo traumatisch zal t toch niet zijn voor hem denk ik
Ik denk dat het toch niet nodig zal zijn om het te doen want hoera, gisterenavond laat heeft hij zelf toch wat willen eten.
Hopelijk wil hij dat straks toch terug doen

Mja, ik had dat ook indertijd met Juleke, onze eigen dierenarts waar we toen nog bijgingen stelde dit ook voor, en we hebben ook geweigerd omdat ik het niet over mijn hart kon krijgen om hem daar achter te laten, dus kan je wel volgen.

Bekijk berichtlathyrus, op 28 juli 2013 - 15:04, zei:

we hebben jammer genoeg daarnet toch al wat moeten dwangvoederen, hij vertikte het terug om te eten, ging er effenaf van gaan lopen.
En t is nu dag vier dat hij nauwelijks wat binnenheeft, drie likjes eten per dag is niks hé, hij is volgens mij al terug gewicht kwijt want als je over zijn rug wrijft voel je de benen weer zitten
Dus kleine hoeveelheid met t spuitje gegeven, straks nog eens proberen of hij zelf wil eten en als hij niet wil dan maar opnieuw met het spuitje, hij moet vandaag toch een half blikje opeten van de dierenarts, ik hoop dat nu er wat in zijn maag zit dat hij toch zelf terug wat gaat willen eten

Ach is echt zo frustrerend he, en je kan hen niet uitleggen dat ze moeten eten voor hun gezondheid. Komaan Diddl, stel je fanclub niet teleur jongen!
Morgen is jullie eigen dierenarts uit verlof dacht ik he? Dat is dan toch wel al iets, die kent de situatie het best. :duim:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#128 Geplaatst 28 juli 2013 - 22:05

juleken ja t is echt frustrerend als hij niet zelf wil eten. Morgen is inderdaad onze eigen dierenarts uit verlof, die kent inderdaad de situatie het best, k zal dan pas wat geruster zijn
Als het echt nodig zou zijn om diddl bij de dierenarts te laten en het echt niet mogelijk is om hem thuis te behandelen dan zou ik het nog overwegen (als we zouden weten dat diddl toch zou doodgaan ondanks behandeling zou ik hem thuis laten, dan is t beter dat hij wat vroeger overlijdt maar hij wel thuis op zijn gemak is tussen de mensen die hem graag zien en die hij kent en vertrouwt, als een behandeling hem wel zou kunnen redden en kwaliteit van leven geven zou ik hem er wel nog achterlaten maar dan zou ik vragen of ik er niet bij mag blijven, ik kampeer wel aan de wc dan en niemand gaat me zien of horen en ik ga niemand tot last zijn, frank weet wel dat ik niks mispeuter in zijn praktijk en die is nog te overhalen tot zoiets denk ik)

in de vroege vooravond heeft diddl na heel veel aandringen van halve trouwboek toch terug zelf wat willen eten, hopelijk doet hij dat straks nog een keer en dan heeft hij zeker een half potje binnen
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#129 Geplaatst 28 juli 2013 - 23:35

diddl heeft daarnet nog een keer zelf wat gegeten toch onze grote blijdschap
op hoop van zegen nu op naar morgen...
Geplaatste afbeelding

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#130 Geplaatst 28 juli 2013 - 23:55

Bekijk berichtlathyrus, op 28 juli 2013 - 23:35, zei:

diddl heeft daarnet nog een keer zelf wat gegeten toch onze grote blijdschap
op hoop van zegen nu op naar morgen...

hoop het zoveel voor jullie daar !!! dat het allemaal goed mag komen!!

:hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#131 Geplaatst 29 juli 2013 - 10:49

Hoe gaat het met je manneke vandaag?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#132 Geplaatst 29 juli 2013 - 14:32

Hij ziet er redelijk goed uit  vind ik en hij heeft net uit zichzelf heel flink gegeten, ik hoop dat het zo verdergaat.
Hij heeft nu wel diarree die niet meer stopt, voordien kakte hij ne keer plat en vervolgens weer mooie worstjes, nu is t altijd plat, hoop dat we dat nu terug onder controle krijgen want t is dus volgens mij een opstoot van die chronische darmontstekingen dat hij heeft en hij voelt zich denk ik daardoor niet goed
We zijn nu gestopt met whiskas te mixen in zijn eten, hij krijgt alleen dd hills terug

Bewerkt door lathyrus, 29 juli 2013 - 14:33.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#133 Geplaatst 29 juli 2013 - 17:07

Da's toch weeral goed nieuws he dat hij uit zichzelf goed eet. Een teken dat het niet bergaf aan het gaan is. :duim:

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#134 Geplaatst 29 juli 2013 - 17:35

Go diddl go... Nu de kakjes nog onder controle krijgen ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#135 Geplaatst 29 juli 2013 - 17:39

ja en t liefst ook ze in de kattenbak droppen...
Ik had daarnet de livingdeur even 3 minuten dichtgedaan, was hij op die tijd in de keuken gaan kakken op de loper die daar ligt, er lag een grote hoop dretsige kak op mij te wachten...
En diddl had er dan nog ne keer goed in staan trappelen ook en was daarna terug naar buiten gegaan en was daar in zijn tentje gekropen, t dekentje waar hij oplag dus ook vol kak plus allemaal kak tussen zijn tenen...
Het moet precies dringend geweest zijn amai mijn voeten
Geplaatste afbeelding