Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#136 Geplaatst 29 juli 2013 - 21:20

hij wil dus weer niet meer eten, hij heeft alleen vandemorgend gegeten en daarna was t terug njet.
De dierenarts is ondertussen uit verlof en ik heb hem gevraagd of ik volgens hem moet dwangvoederen of niet en hij geeft er de voorkeur aan om het voorlopig toch maar niet te doen.
Maar diddl is nu al vermagerd, je voelt de  benen echt zo op zijn rug zitten terwijl hij anders een klein dik  bolleke is
Ik twijfel dus
Ik moet bellen naar de dierenarts als diddl donderdag nog plat kakt, dan komt hij hem cortisone opspuiten (niet goed voor diddl zijn hart maar anders gaan die witte bloedcellen serieus verhogen) en ik zou tot dan volgens hem niet mogen dwangvoederen.
Maar als diddl helemaal niks meer wil eten tot dan is dat toch niet te doen
Het is toch veel beter voor hem dat we zijn gewicht iets of wat onder controle kunnen houden door hem toch kleine beetjes te dwangvoederen, geen grote hoeveelheden maar gewoon kleine beetjes zodat er toch iets in zijn maag zit (zoals de vervangerster van de dierenarts ook al zei dat het t beste was, die maag zou niet leeg mogen zijn) en zodat hij niet te drastisch vermagert.
Want eens het gewicht er begint af te vliegen krijg je het er moeilijk terug bij en om gewicht bij te krijgen ga je serieuze hoeveelheden moeten beginnen dwangvoederen dan.
Mij lijkt dat toch logisch te zijn.
Ik ga morgen gewoon op mijn eigen gevoel afgaan wat betreft eten, ik ken diddl het best en in t verleden is al genoeg keren gebleken dat ik de toestand toch goed kan inschatten en ik het juiste doe als ik mijn gevoel volg, en dat ga ik nu eens doen ook ipv constant aan mezelf te zitten twijfelen
Geplaatste afbeelding

#137 Geplaatst 30 juli 2013 - 07:55

Allee Diddl'tje, eten hé ventje!

Ik denk ook wel dat je beste op je gevoel kunt afgaan. Jullie kennen uwen Diddl nog altijd het beste.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#138 Geplaatst 30 juli 2013 - 11:03

gisterenavond laat heeft hij toch nog een bakje leeggetrokken, deze nacht kwam hij dan 2x eten vragen maar als ik het hem gaf dan moest hij het uiteindelijk toch niet hebben.
Straks nog eens proberen, hij ligt nu te slapen boven in de wieg bij daddy
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#139 Geplaatst 01 augustus 2013 - 16:44

Hoe gaat het nu ondertussen met Diddl? Hopelijk geen nieuws, goed nieuws. :pray:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#140 Geplaatst 01 augustus 2013 - 17:15

Hij komt zelf niet vragen om eten, als ik het hem niet voorschotel en ik niet aandring dan zou hij niet eten.
Hij eet z'n bakje wel leeg als ik het hem dan zelf aanbied en een beetje aandring.
Wat er toch op wijst dat t manneke toch last heeft in zijn buikje
Hij wil ook absoluut niet meer eten op de krabpaal, dat was zo een typisch plekje voor hem om te gaan staan om eten te vragen en te eten, hij gaat er wel gaan staan maar als je t bakje eten er dan zet wil hij het niet leegeten, ook niet bij aandringen.
Hij loopt dan zelf naar 1 van de katteniglo's en daar moet ik het hem dan opnieuw aanbieden en dan eet hij het wel leeg.
Dwangvoederen heb ik nog niet gedaan, omdat hij wel een hoeveelheid eet per dag dus, maar hij eet eigenlijk niet de hoeveelheid die hij zou moeten eten per dag (anderhalf blik), k wil toch voorlopig dan niet dwangvoederen omdat hij volgens mij de hoeveelheid eet die z'n maag momenteel aankan en als ik er extra zou bijproppen zou het volgens mij er gewoon terug uitkomen of zou t manneke serieuze buikpijn krijgen
Hij is ook niet zo levendig als hij voordien wel was, volgens dierenarts kan dat ook aan t warm weer liggen.
Dierenarts komt morgen langs voor spuit vitB12 te zetten en gaat misschien spuit cortisone zetten, hij wist nog niet wat hij ging doen zei hij, ging het eerst eens bekijken
Onzen thor gaat ook spuit vitB12 krijgen en mogelijk spuit  cortisone of iets van AB opstarten, die heeft jaar of 2 geleden plots kakprobleem gekregen en we hebben alles geprobeerd dat je kan proberen bij chronische darmontstekingen en bij pancreasmalfuncties maar niks heeft geholpen, t manneke blijft ook maar plat kakken en niks maar dan ook niks helpt
Het verschil tussen thor en diddl is dan dat diddl echt ziek is en bij hem is t zeker  chronische darmontstekingen want hij heeft darmbioptie gehad, bij thor weten we het niet zeker of het aan zijn pancreas ligt of dat het chronische darmontstekingen zijn en we willen t manneke geen bioptie laten ondergaan omdat hij helemaal niet ziek is en zich niet slecht voelt, hij kakt alleen maar plat.
Vandaar dat we ipv bioptie gewoon alle behandelingen hebben uitgeprobeerd die beschikbaar zijn voor zowel chronsiche darmontstekingen als voor panreasproblemen en we hebben ook  vanalle dieetvoeder geprobeerd, maar zoals ik al zei, niks hielp...
Maar dat plat kakken op lange termijn is niet goed en kan gevolgen hebben (atrofie van de darm)
Dus de dierenarts gaat vandaag ne keer goed nadenken over wat we nog kunnen proberen
Het is toch triestig zunne, we hebben 4 sphynxen en geen enkele is helemaal gezond.
2 zijn hcm'ers en de 2 andere zijn verdacht van hcm en gaan het in de toekomst hoogstwaarschijnlijk ook nog krijgen.
Onzen diddl heeft dan vanalles en nog wat (chronische darmontstekingen van dikke en dunne darm, pancreas die niet tot heel slecht werkt, chronisch sinusit, hcm, onlangs bloeding of klonter in de hersenen gehad...) en onzen thor heeft dan ook kakproblemen die maar niet opgelost raken
Sphynxen zijn er gekend voor voor gevoelige darmen maar we hadden er ons toch niet aan verwacht dat we meer dan 1 probleemgeval gingen hebben en we hadden ons al zeker niet verwacht aan 4 poezels met hcm problemen
Ne mens maakt zich steeds zoveel zorgen en het brengt ook een hoop verdriet mee
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#141 Geplaatst 02 augustus 2013 - 16:21

diddl heeft dus een lage dosis cortisone gekregen die kort werkt (omwille van zijn hart) plus vitB12 spuit en thor heeft vitB12 spuit  gekregen
Thor moet nu beginnen met convenia in de hoop dat we zijn kakjes beter krijgen maar ik heb er niet bijster veel hoop op, we hebben al zoveel geprobeerd en t bracht allemaal niks op
Diddl moet opnieuw starten met veraflox want zijn chronisch snot/sinusit begint terug op te spelen en we mogen het niet te ver laten komen ook omwille van zijn hart.
Door de cortisone spuit zou hij hopelijk terug meer willen eten, hij is toch een halve kilo gewicht kwijt terug ondertussen.
Amai, ze deden hier allebei nogal wat bij die vitB12 spuit, dat zijn allesbehalve leuke spuiten om te krijgen en ze schreeuwden alsof ze vermoord werden plus dat ze serieus rond zich aan t slaan waren, k vond het erg voor hen maar als t nodig is is t natuurlijk nodig
Alé, duimen dat de kakjes van de heren beteren en diddl terug meer begint te eten en zijn snot ook terug verdwijnt
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#142 Geplaatst 02 augustus 2013 - 16:26

Dit moet idd echt zwaar zijn, vier katjes en alle vier gezondheidsproblemen. Op die manier voelt ne mens zich nooit eens op zijn gemak he. Amai, ik wist niet dat diddl bloeding of klonter in de hersenen gehad heeft ook! Hoe hebben jullie dit gemerkt? Die vitamine B12 spuitjes zijn geen aangename spuitjes om te krijgen, die pikken naar 't schijnt. Wij hebben Yvette ook eentje laten geven op het einde (ne mens wil echt alles proberen om hen beter te maken) en die was ook aan het miauwen van de pijn.
Hopelijk voelen ze zich snel beter. :duim: :duim:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#143 Geplaatst 02 augustus 2013 - 16:54

Zijn dat die pijnlijke spuiten? Ik heb dat al gehoord van mensen dat die zeker niet meevallen. :onzeker: Veel beterschap. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#144 Geplaatst 02 augustus 2013 - 17:02

Ik heb die vitB12 spuiten indertijd ook moeten krijgen en ik kan er zelf van meespreken dat het heel ambetante spuiten zijn, niet zozeer pijnlijk vond ik maar gewoon een heel naar ambetant gevoel, ik moest altijd gaan zitten terwijl ze het deden of ik ging van mijne sosies, misschien omdat het onderaan in mijn rug was dat ze moesten steken en dat is nogal een gevoelige plaats bij mij, k weet het niet, k ga in ieder geval ook niet staan springen van enthousiasme voor zulke spuiten en k vind het spijtig dat thor en diddl ze moeten krijgen ocharme.

Die klonter of bloeding heb ik opgemerkt toen onzen diddl op een morgen naar mij zat te kijken en zijn linkeroog stond heel raar tov zijn rechteroog, dat linkeroog de pupil daarvan was gewoon een rechte smalle lijn, heel heel fijn, dat was echt heel opvallend als je dat ander oog er dan naast zag.
Ik dacht dus dat t manneke conjunctivitis had (ontsteking op zijn oog) of zoiets in die aard en ik bel naar de dierenarts om hem dat te zeggen en die zei me onmiddellijk dat het volgens hem wat anders was en dat hij direct ging komen.
Volgens onze dierenarts had diddl dus ofwel een klonter in zijn hersenen in t gebied dat de werking van de pupil regelt ofwel een bloeding.
Hij wist niet zeker welke van de 2 het was , dat kon je wel te weten komen door een scan te laten doen maar hij zei om die scan niet te laten doen want dat ging ons minstens 850 euro kosten en we kwamen er toch geen stap verder mee door te weten of het het ene of het andere was, de behandeling was toch hetzelfde voor allebei.
En zei hij als we die scan toch lieten doen dan gingen er direct 25 mensen komen rondstaan want ze vinden niet zoveel zotten die dat laten doen...
Dus hebben we die scan dan maar niet laten doen ook al hadden we het zelf wel graag geweten welke van de 2 het nu precies was en we hebben gewoon laten behandelen, als ik me niet vergis was dat met dosissen cortisone , als t een klonter was ging die klonter langzaam oplossen door de cortisone, k weet niet meer juist hoe het zat als t een bloeding was
We zijn toen heel heel bang geweest want t is typisch voor hcm dat ze bv klonters in de achterpoten krijgen oa en dan is t meestal gedaan, we hadden zoiets van dat dit nu waarschijnlijk de voorbode ging zijn van zo een klonter in de achterpoten.
Zijn oog is uiteindelijk toch in orde gekomen terug, zijn pupil is nu terug normaal, t is te zeggen, nu staat dat oog wel altijd iets groter dan zijn gewoon oog, ik bedoel niet de pupil maar volledig het oog dus, t is ook maar raar zunne om te zien, de dierenarts weet niet hoe dat nu komt en vindt blijkbaar dat daar niks aan gedaan moet worden, t is geen enorm verschil maar je ziet het wel.
Wij zijn al blij dat hij toch goed gereageerd heeft op de behandeling en we hopen dat hij nu toch geen bloedingen of klonters meer gaat krijgen.
Er staat hier ergens een topic erover
In ieder geval, als je ooit opmerkt bij je kat dat de ene pupil op een smalle spleet staat en niet reageert op lichtinval en het ander oog staat normaal en reageert normaal, laat direct je dierenarts komen

t is dezen topic

http://www.kattensit...senen-of-tumor/
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#145 Geplaatst 02 augustus 2013 - 17:12

Goed om weten! Ik denk trouwens dat jullie een heel goede dierenarts hebben, heel alert. Tof dat die direct aan een klonter of bloeding dacht en meteen is afgekomen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#146 Geplaatst 02 augustus 2013 - 17:16

ik was t ondertussen vergeten al dat het ook nog een tumor kon zijn, maar dat werd dan uitgesloten vanaf we zagen dat er beterschap kwam door de cortisone, als t een tumor was geweest dan was er geen beterschap gekomen...
Ja k vind dat ook dat we een goeie alerte dierenarts hebben, k heb het volste vertrouwen in die mens.
Voordeel aan hem is ook dat je 2 krijgt voor de prijs van 1, zijn vrouw is ook dierenarts en je mag aan haar ook altijd haar mening vragen als je dat wil en dat heeft mij in t verleden toch ook al soms gerustgesteld
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#147 Geplaatst 02 augustus 2013 - 19:19

Bekijk berichtlathyrus, op 02 augustus 2013 - 16:21, zei:

Thor moet nu beginnen met convenia

foutje, t is marbocyl en niet convenia
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#148 Geplaatst 03 augustus 2013 - 13:15

Moet wel heel zwaar zijn dat je met verschillende probleempoezen zit, zo zit de schrik er altijd in
Duimpjes maken hier overuren :duim:

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#149 Geplaatst 07 augustus 2013 - 23:40

Met de kakkeledoedies van diddl gaat het ondertussen de goeie kant op, de cortisones hebben hun werk gedaan, hij legt terug mooie worstjes
Hij eet ook terug en komt er zelf naar vragen ook
Tot daar het goede nieuws
Het is niet zo goed dat het chronisch sinusit terug opspeelt en erger geworden is
Het manneke zijn neusje zit gewoon verstopt, volgens mij beginnen de sinusholtes ook terug te vullen, hij maakt enorm veel lawaai als hij ademt en hij snurkt ook enorm luid
Als hij eet heeft hij dan ook problemen met het gesnotter en begint hij te hoesten ocharme
Hij loopt ook constant weer slurpgeluiden te maken (van dat teveel aan snot)
Hij krijgt nochtans de nodige medicatie (veraflox) maar voorlopig helpt die niet echt
We hopen dat de medicatie binnen x aantal tijd toch terug gaat aanslaan, een sphynx heeft meestal een langere periode nodig met medicatie omwille van hun hogere verbranding.
Het manneke is nu van de verstopping vanaf en ook van de daaropvolgende diarreeproblemen, duimen dat dat sinusit ook terug onderdrukt kan worden en hij niet weer onder narcose moet uiteindelijk om die sinusholtes leeg te maken...
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#150 Geplaatst 07 augustus 2013 - 23:48

Moet voor 't ventje heel lastig zijn en sinusitis is ook wel pijnlijk volgens mij, maar ben wel blij dat de darmproblemen beter zijn en hij goed eet, want dat is wel van levensbelang he. Hopelijk komt de sinusitis in orde en moet hij niet onder narcose.