Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#151 Geplaatst 07 augustus 2013 - 23:59

die sinusitproblemen zijn ook niet goed voor zijn hart volgens de dierenarts
Ik hoop dat we het terug wat onder controle krijgen en het niet uit de hand loopt zoals vorige keren.
Daarnet met fysiologisch water geprobeerd om toch wat snot uit zijn neus te krijgen, ocharme t manneke, je had zijn gezichtje moeten zien, hij slaat dan echt in paniek en hij zou alles doen om toch maar niet te moeten niezen, hij wil nooit niezen, als hij het voelt opkomen dan haalt hij vanalle gekke stoten uit om dat toch maar tegen te houden en begint hij rond te rennen als zot en staat hij hier uiteindelijk dan met zijn voorpootje op zijn eigen neusje te slaan in de hoop dat dat gaat werken...
Nu zat hij op halve trouwboek zijn schoot (die moest hem vasthouden terwijl ik dat water dan in t neusje deed) en ocharme, hij zat hier zo paniekerige gezichten te trekken t schaap en maar op zijn eigen neusje zitten meppen met zijn voorpootje, ik voel me dan altijd zo keischuldig dat ik dat moet doen...
Maar we moeten wel voor zijn eigen goed, als dat snot er niet wil uitkomen en die sinusholtes beginnen zich terug te vullen dan is t slechter, dan gaat hij pijn krijgen ook (ik heb zelf ook nog veel sinusit gehad en als die holtes vol zitten met snot en etter is dat echt wel pijnlijk)
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#152 Geplaatst 08 augustus 2013 - 00:08

't Is zonde.  En niet alleen Diddle, maar ook jullie :(
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#153 Geplaatst 08 augustus 2013 - 00:43

Oei, ik wist niet dat dat slecht is voor zijn hartje. Ja, het is echt niet tof om je katten een verzorging toe te dienen die ze echt niet leuk vinden. Indertijd als wij Yvette moesten dwangvoederen of pilletjes geven kromp mijn hart ook altijd ineen. En je kan en niet vertellen dat het voor hun goed is he. Vind dat ook altijd zo erg.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#154 Geplaatst 08 augustus 2013 - 07:21

Sinusitus kan heel pijnlijk zijn. :( Ze kunnen het ocharme niet vertellen de beestjes. :( Kan je niet eens proberen met zo een ballonnetje om het snot er uit te zuigen? Ik weet dat ik dit vroeger ook nog gebruikt heb bij mijn zoon toen hij nog klein was.
Veel beterschap nog.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#155 Geplaatst 08 augustus 2013 - 17:34

Bekijk berichtMauricke, op 08 augustus 2013 - 07:21, zei:

Sinusitus kan heel pijnlijk zijn. :( Ze kunnen het ocharme niet vertellen de beestjes. :( Kan je niet eens proberen met zo een ballonnetje om het snot er uit te zuigen? Ik weet dat ik dit vroeger ook nog gebruikt heb bij mijn zoon toen hij nog klein was.
Veel beterschap nog.

wat voor ballonnetje bedoel je dan?
Ik heb geen kindjes...Ik weet niet wat er gebruikt wordt  voor kindjes dus
Ik heb al eens gehoord van iets waarmee ze vuil en vocht uit de neusjes van kittens zuigen en ik was van plan om dat te proberen maar toen kreeg ik te horen van iemand die fokt "ge weet niet hoe hard dat zuigt zeker en wat voor gevoel dat geeft in je hoofd" dus heb ik het dan maar niet gedaan...
Ik heb zelfs al zitten overwegen om zelf t snot uit zijn neus te proberen zuigen met mijn mond maar eerlijk gezegd k heb mezelf nog niet zover gekregen, ik begin iedere keer te braken als ik er aan denk

Bekijk berichtjuleken, op 08 augustus 2013 - 00:43, zei:

Oei, ik wist niet dat dat slecht is voor zijn hartje. Ja, het is echt niet tof om je katten een verzorging toe te dienen die ze echt niet leuk vinden. Indertijd als wij Yvette moesten dwangvoederen of pilletjes geven kromp mijn hart ook altijd ineen. En je kan en niet vertellen dat het voor hun goed is he. Vind dat ook altijd zo erg.

ik wist het ook niet dat het slecht is voor zijn hartje, de dierenarts zei dat pas onlangs...
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#156 Geplaatst 08 augustus 2013 - 20:19

Ik denk dat ik weet wat Mauricke bedoeld. Dat is zo een ballonetje in iets harder plastiek waar je dan een zoutoplossing of gewoon water in doet.
En dat zet je aan de neus en dan duw je erop en dwing je eigenlijk het water in de neus en dat spoelt het kanaal.
Niet zo leuk, maar als er niets anders op zit....
Je kunt dat bij de apotheek zeker wel vinden en bij Kruidvat heb ik dat ook al 1000 x in de rekken moeten hangen.
Ik weet helemaal niet meer hoe het noemt en met de term snotballon of neusballon kom ik niet veel verder.

Dat je het snot van je kleine man er zelf wilt uitzuigen... chapeau! Voor de gedachte alleen al.
Ik denk dat er veel zelfs niet aan zouden denken, maar ik kan me heel goed inbeelden dat je daar misselijk van wordt als puntje bij paaltje komt.

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#157 Geplaatst 08 augustus 2013 - 21:05

Ah, dat ballonnetje is dus t zelfde dan t geen we nu al doen, dat is met fysiologsich water in de neus, wij hebben nu zo van die kleine plastic flesjes en je steekt het dopje in t neusgat en dan duw je er op en gaat dat water in de neus, t zelfde principe dus
Moest ik weten dat het zou lukken om dat snot er zo uit te zuigen zou ik mezelf er wel kunnen toebrengen denk ik, alhoewel ik al weer zit te braken nu, maar ik denk gewoon dat het niks gaat uithalen.
Maar er zouden dus een soort van kleine aparaatjes bestaan die dat doen blijkbaar, sommige fokkers gebruiken dat bij kittens om  bij de geboorte vuil en vocht uit de neusgaten te krijgen, maar ik kan ook niet meer op de term komen, kweet niet meer hoe het precies heet dus ik  vind het weer niet meer terug
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#158 Geplaatst 08 augustus 2013 - 22:03

Geplaatste afbeelding
Ik gebruik zo'n peerke om snot uit hun neus te halen als ze zwaar verkouden zijn.
Ik had dat voor mijn kinderen toen ze baby waren en gebruik dat indien nodig voor de dieren hier. Gaat goed vindt ik zelf.

Geplaatste afbeelding
En deze is op batterijen mss handiger en sneller.

http://www.medpets.nl/slijmzuiger/
Geplaatste afbeelding
Deze gebruiken fokkers bij kittens moet je zelf wel aan zuigen dan. Verkopen ze bij medpets.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#159 Geplaatst 08 augustus 2013 - 22:05

Bekijk berichtcatherine, op 08 augustus 2013 - 22:03, zei:

Geplaatste afbeelding
Ik gebruik zo'n peerke om snot uit hun neus te halen als ze zwaar verkouden zijn.
Ik had dat voor mijn kinderen toen ze baby waren en gebruik dat indien nodig voor de dieren hier. Gaat goed vindt ik zelf.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Deze gebruiken fokkers bij kittens moet je zelf wel aan zuigen dan. Verkopen ze bij medpets.

Dit bedoelde is juist. Ik weet nog dat ik dat vroeger nog gebruikt heb als de kinderen nog klein waren.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#160 Geplaatst 08 augustus 2013 - 22:28

Bekijk berichtcatherine, op 08 augustus 2013 - 22:03, zei:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

heel erg bedankt voor de foto's/tips !
Is dat peerke dan niet te groot om in dat poezenneusje te krijgen?
Ik weet nog dat ik daar al eens naar zitten kijken heb op sites en ik kreeg dan van anderen te horen dat dat veels te groot was om in dat neusje van een kat te krijgen?
Maar jij krijgt dat wel in dat neusje?
Is dat voor éénmalig gebruik of voor meerdere malen?

En van t onderste kreeg ik dus te horen dat ik dat vast en zeker nog nooit bij mezelf had gedaan want anders had ik wel geweten hoe hard dat zuigt en je in je hoofd t gevoel krijgt dat ze er alles dat er inzit aan t uitzuigen zijn...
Dus ik voelde me dan al een grote smeerlap dat ik nog maar overwoog om dat te gebruiken...
Maar ik zit het nu toch allegelijk terug te overwegen, we moeten er iets mee doen want dat snot gaat allemaal komen vast te zitten in zijn sinusholtes als het er niet gewoon uitkomt en dat is echt wel erg als dat gebeurd, k heb vorige keer toen diddl onder narcose moest en zijn sinusholtes werden leeggemaakt gezien wat er allemaal vast had gezeten in dat koppeke, amai, dat waren echt grote groene taaie brokken die er gewoon niet meer uitkonden komen op een natuurlijke manier doordat ze zo taai waren.
Ik wil hem dat besparen nu maar ik wil dan ook niks doen dat hem pijn gaat doen ofzo en dat uiteindelijk toch niks uithaalt...
Vandaar dat ik het mond neuszuigen in mijn hoofd probeer te krijgen :misselijk:  en mezelf probeer zo ver te krijgen, die zuigkracht kan ik dan zelf tenminste nog regelen

Bewerkt door lathyrus, 08 augustus 2013 - 22:30.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#161 Geplaatst 08 augustus 2013 - 22:33

Ik heb net de reviews zitten lezen bij de elektrische zuiger en daar zeggen 2 moeders dat de peertjes niet hielpen bij hun kinderen en dat de elektrische zuiger alleen maar vers snot er uithaalt, dus niet t geen dat taai is en blijft zitten in die holtes...
En t volgende jaagt me wat schrik aan :  " Wel moet je goed opletten dat je de punt van het opzetstuk in het midden van het neusgat houd en niet scheef want dan zuig je het slijmvlies kapot "
Ik ben dan al bang dat ik iets ga verkeerd doen en ik diddl zijn neus ga kapot doen...
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#162 Geplaatst 08 augustus 2013 - 23:02

Pfff wat moeilijk allemaal :( Ik ken er zelf niets van, dus ik kan je niet helpen. Maar ik hoop dat je snel iets vindt dat wel goed helpt! Sterkte!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#163 Geplaatst 08 augustus 2013 - 23:13

Bij kittens is het peerke niet ideaal bij jinx ging het wel maar denk dat het zuigertje op batterijen of dat andere gemakkelijker is.
Die peerkes kan je de dop ervanaf doen en in water wassen zelfs koken in een panneke om de microben te doden.
Bij dat derde moet je oppassen dat je niet te ver in de neus steekt bij het eerste peerke is het niet altijd evident omdat het idd dikker is maar de punt is ietske fijner dus bij jinx ging het wel. Hij heeft chronische niesziekte dus bij een ferme opstoot helpt het me uit de nood.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#164 Geplaatst 09 augustus 2013 - 06:14

Misschien kan je het eens vragen aan je DA Lathyrus? Ik heb dit vroeger gebruikt bij de kinderen maar dit is ondertussen 25 jaar geleden. Een neusje van een kindje is ook niet groot. Die elektrische kende ik al niet. De techniek gaat vooruit natuurlijk maar persoonlijk zou ik de handmatige gebruiken omdat je daar meer controle over hebt.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#165 Geplaatst 09 augustus 2013 - 12:02

ik heb het een hele tijd geleden al aan de dierenarts gevraagd, die kende dat zelfs niet dat dat fokkers gebruiken bij pasgeboren kittens
Hij vindt dat we het moeten houden bij de flesjes fysiologisch water en we niet met andere dingen moeten proberen
Geplaatste afbeelding