Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#166 Geplaatst 09 augustus 2013 - 15:53

Als het erg verstopt zat liet ik een druppel in zijn neus vallen zo goed als het kon, dan beginnen ze te niezen maar als het daarmee niet helemaal eruit kwam gebruikte ik het peerke.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#167 Geplaatst 09 augustus 2013 - 19:12

catherine, op 09 augustus 2013 - 15:53, zei:

Als het erg verstopt zat liet ik een druppel in zijn neus vallen zo goed als het kon, dan beginnen ze te niezen maar als het daarmee niet helemaal eruit kwam gebruikte ik het peerke.

Wij doen er 1 of 2 van die flesjes fysiologisch water in en hij niest nooit, hij houdt dat tegen, wat we ook doen hij niest niet, ne mens wordt er soms wanhopig van want hij zou net wel moeten niezen om van dat snot vanaf te geraken
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#168 Geplaatst 10 augustus 2013 - 23:51

Ja uwe diddl is een hele speciale een ander kat proest het uit na die druppels.
Niezen opent de luchtwegen mss anders eens met neusdruppels voor babys proberen dat opent zijn neusje ook en mag je geven.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#169 Geplaatst 13 augustus 2013 - 18:47

we hebben zo twee van die snotzuigers voor kittens besteld om te kijken of het iets uithaalt
Ik heb ondertussen dus geprobeerd om er dan zelf maar iets uit te krijgen met mijn mond,verstand even op nul gezet en wel een keukenpapierke tussen mijn mond en zijn neusje gelegd en dan vollen bak zuigen, maar dat was niet bepaald een succes
Ik zal t eens vragen aan de dierenarts ivm die neusdruppels voor baby's, is dat iets zoals vibrocyl dan?

Diddl voelde daarnet een niesje opkomen, je had hem weer moeten zien doen, hij stond hier te springen zoals een wild paard dat bereden wordt, je weet wel, met alle 4 de poten tegelijk in de lucht en met zo een gekromde rug en dan springen, dat hielp niet om het niesje tegen te houden dus stond hij hier nog  vanalle capriolen uit te halen om dan vervolgens op zijn neusje te staan slaan met zijn ene voorpoot, t niesje kwam er toch door en er vloog dan toch één snottebel uit, ik was al content, diddl was er minder content mee
Ik snap niet waarom hij absoluut niet wil niezen
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#170 Geplaatst 13 augustus 2013 - 19:42

Ocharme, ik kan er niks aan doen maar hoe je hier zijn niescapriolen beschrijft, echt komisch.
Maar het is uiteindelijk niet om te lachen natuurlijk, voor het beestje moet het echt niet plezant zijn als hij zo last heeft om te niezen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#171 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:22

je mag daar mee lachen hoor, t is ook komisch, wij moeten ook dikwijls lachen als we hem hier vanalle stoten zien uitsteken om toch maar dat niezen tegen te houden
En hij trekt dan zo een gremlin gezichtje erbij, heel dat gezichtje is dan zo komisch gefronst en hij heeft dan zo een heel grappige gelaatsuitdrukking ook
Ik wou gewoon dat ik wist waarom hij absoluut niet wil niezen, doet het pijn of is t  gewoon dat gevoel dat je net voor t niezen hebt dat hij maar ambetant vindt...
Ik hoop dat het geen pijn doet in ieder geval, t gezichtje dat hij trek wijst alvast niet op pijn hebben
Geplaatste afbeelding

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#172 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:43

Gekke Diddl, al die moeite om maar niet te moeten niezen. Het is precies toch wel een speciaal gevalleke. :goofy:

Ik gebruik meestal hier fysiologisch water van de kinderen. En als ze echt niet willen niezen, dan kietel ik in hun neus met een fijn punt keukenrol... Moest dit alles nog niet lukken, dan gebruik ik het neuspeertje van de kinderen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#173 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:48

Kegi dat fysiologisch water helpt dus niet, zelfs niet met 2 flesjes, nog geen nies, zelfs geen kleintje en diddl heeft er zo een hekel aan ocharme als we dat doen, dan trekt hij zo van die gekwelde gezichten en dan is hij precies een gemartelde gremlin en voelen we ons allebei keischuldig dat we dat doen.
Het kietelen heb ik ook al geprobeerd, met vanalles en nog wat, maar t haalt ook niks uit.
Afwachten nu of het lukt met die slijmzuiger voor kittens om iets uit zijne neus te krijgen...
Geplaatste afbeelding

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#174 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:55

Toch gek eigenlijk dat hij daar niet op reageert. Van het water zelf niezen ze hier ook niet, maar het maakt wel hun neusje vrij. Hier zit er ook zo eentje dat van die vreselijke gezichtjes kan trekken als ik met mijn gerief aankom.

Ik hoop dat het slijmzuigertje iets gaat uitmaken. Zou het zoveel gemakkelijker maken voor hem.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#175 Geplaatst 14 augustus 2013 - 21:32

de slijmzuigertjes zaten deze ochtend al in de brievenbus, heel snelle levering dus blijkbaar van medpets waar ik blij om ben
Diddl was net heel hard aan t reutelen en geluid maken door zijn neus dus direct maar eens geprobeerd.
We hebben er 1 snottebel uitgekregen maar meer niet en dat is toch teleurstellend eigenlijk ook al moet je blij zijn met de kleine dingen.
Het is niet voldoende hé, ik had gehoopt dat we de taaie brokken ook gingen loskrijgen en er uit krijgen
En dat is niet t geval.
Hij heeft wel nog eens moeten niezen zeer tegen zijn zin, ik was aan t zuigen en zie hem plots zijn gremlin gezichtje trekken en hij begon weer met zijn voorpootje op zijn neus te slaan dus direct gestopt met zuigen en even gewacht om te kijken wat er ging gebeuren en plots was t hatchjie en vloog er dan nog een snottebel uit.
We gaan het toch nog een paar keer proberen om te kijken of er toch niet meer uit te krijgen is, t is in ieder  geval al goed om gewoon zijn neus vrij te krijgen als die vol snot zit
Spijtig dat het niet meer doet dan dat en de sinusholtes ook niet kunnen vrijgehouden worden

ik vraag me trouwens af hoe diep je dat mag steken in de neus?
Ik weet ook wel dat ik dat niet heel diep mag steken maar is t nu de bedoeling dat je het gewoon aan de neusopening houdt of is t de bedoeling dat je het er een eindje insteekt?
Iemand die het weet?
ik ben bang dat ik iets ga beschadigen als ik het buisje er effenaf insteek in zijn neusgat
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#176 Geplaatst 14 augustus 2013 - 21:54

Het is toch al iets dat er uit zijn neusje is gekomen. :)  Ik zou het ook niet te diep steken want zal toch niet goed zijn denk ik. :onzeker:
Misschien als je het samen kunt gebruiken met de neusdruppeltjes.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#177 Geplaatst 14 augustus 2013 - 22:13

daarnet nog eens geprobeerd en nu kwam er toch iets meer uit, alé ja, al wat we er uit krijgen is toch al goed, dat kan hem dan toch niet meer zitten pesten of ambetant maken
Van die neusdruppels ben ik beetje bang, ik heb indertijd zelf ook nog neusdruppels gebruikt (ik had zelf veel sinusit en snotproblemen, mijn tussenschot van mijn neus zit scheef en dat komt daardoor), vibrocyl heette dat, en bij mij ging mijn slijmvlies in mijn neus daar van kapot op den duur
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het heel veel gebruikte  dus misschien was t zo dat ik het gewoon veels te veel gebruikte...
Ik zal t in ieder geval eens vragen aan de dierenarts wat hij er van denkt van neusdruppels voor diddl.
Geplaatste afbeelding

#178 Geplaatst 15 augustus 2013 - 08:19

Goed hé, dat er toch al iets is uitgekomen!

Voor ons kindjes had ik vroeger iets dat leek op dat voor die babypoesjes, waar je ook moest aan zuigen allee aan't zien was dat toch hetzelfde principe. Maar dus niet te diep steken en die taaie brokken ga je daar ook niet mee weg krijgen. Die ga je eerst zachter moeten maken met neusdruppels (die in sommige gevallen inderdaad schadelijk kunnen zijn) maar misschien dat dat met dat fysiologisch water ook lukt.

Veel succes in ieder geval met zuigen!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#179 Geplaatst 16 augustus 2013 - 09:52

Ocharme diddl, ik hoop dat de snot de volgende dagen rond jullie oren gaat vliegen zodat het manneke van zijn probleem af is
Helpt het niet als je rond de neus en ogen masseerd om de snot los te maken?

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#180 Geplaatst 16 augustus 2013 - 14:52

Inge, k heb dat al heel veel keren geprobeerd, met masseren proberen losmaken, maar dat werkt blijkbaar niet
Wat het wel doet precies is de pijn wat verlichten als zijn sinusholtes volzitten, dan masseer ik tussen, boven en onder zijn ogen (daar deed het vroeger bij mij dan zo pijn als ik sinusit had) en dan ligt/zit hij daar zo naar te luisteren en je ziet dat het deugd doet bij t manneke

de dierenarts is weg, verlengd weekend, ik had de vervangster aan de telefoon en zij zei om voorlopig toch maar geen neusdruppels te gebruiken omdat diddl al zoveel medicatie moet nemen en gebruiken.
Bij een andere kat zou ze t wel laten gebruiken zei ze maar bij diddl voorlopig toch beter niet doen.
Dus  blijven we maar gewoon aan de gang met de slijmzuiger
Daarnet er toch een hele hoop uitgekregen (toch een vies zicht zunne, zo een doorzichtig containerke groen snot :misselijk: )

onze Ramses heeft ook weer wat uitgestoken de aap
Die heeft blijkbaar deze nacht de kong kickeroos zitten kapot trekken en heeft de mousse er uitgehaald en er stukken van opgegeten
Dat had ik door toen hij een tijdje geleden plots moest overgeven en ik een stuk mousse er zag uitkomen
Direct gezocht vanwaar hij die mousse had gehaald en hoeveel er weg was
Ik hoop dat alle mousse er nu uit is maar t is dus weer een week afwachten of daar niks verder van komt, de mousse kan de doorgang in zijn maag blokkeren, dan zou hij beginnen braken of het kan de doorgang in zijn darmen blokkeren, dan gaat hij geen kakkeledoedie meer kunnen doen en gaat zijn buik opzwellen en heel pijnlijk worden, in beide gevallen is t dan opereren...
Duimen dat dat laatste niet gaat nodig zijn

Bewerkt door lathyrus, 16 augustus 2013 - 14:53.

Geplaatste afbeelding