Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#181 Geplaatst 17 augustus 2013 - 00:51

Aiai Ramses toch, ik hoop voor hem dat de mousse er allemaal uit is uit het buikje!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#182 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:20

Tot nu toe doet Ramses nog altijd normaal, ik hoop dus ook dat hij de mousse die hij opgegeten had er gewoon terug uitgebraakt heeft en er niks meer is achtergebleven, we zullen het toch pas eind deze week zeker weten en kunnen pas dan echt gerust zijn.
Ik snap dat manneke toch echt niet, hij vreet gewoon alles op wat hij kan binnenkrijgen
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#183 Geplaatst 18 augustus 2013 - 23:19

Mja, ik ken nog zo katten. Maar ook de hond van mijn zus at alles wat hij tegenkwam. Ze hebben verloren gewaande nylons uit zijn poepeke zien komen of soms als ze op reis waren pakken, pakken zand.
Als Ramses nu geen mousse meer heeft overgegeven zal alles er wel uit zijn veronderstel ik.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#184 Geplaatst 19 augustus 2013 - 09:52

Oei, dat is wel ff schrikken als je dat ziet natuurlijk.
Hopelijk is er nu alles inderdaad uit en hoeft het niet tot een operatie te komen.

Time spent with cats is never wasted

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#185 Geplaatst 26 augustus 2013 - 18:09

Hey Nadine, hoe is het eigenlijk nog met "onzen Diddl"? Geen nieuws goed nieuws veronderstel ik? :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#186 Geplaatst 26 augustus 2013 - 20:22

met diddl gaat het eigenlijk redelijk goed, toch wat betreft de chronische darmontstekingen, die hebben we onder controle gekregen, hij legt mooie worstjes terug.
Hij voelt zich blijkbaar toch ook wel goed afgaande op zijn gedrag.
We zien wel dat de dosis cortisone is uitgewerkt want hij begint terug minder te eten en hij vraagt zelf ook nauwelijks naar eten, k moet hem wat pushen om te willen eten.
Dat moeten we toch in t oog houden.
Juist de opstoot van chronisch sinusit is nog bezig, daar zijn we nog voor aan t behandelen met veraflox, het valt ook wel redelijk mee vind ik , hij heeft groen snot dat ik dan paar keer per dag wegzuig met die slijmzuigers maar voor de rest heeft hij er precies niet te veel last van.

Onze Ramses is ook nog steeds in orde, blijkbaar heeft hij de speelgoedvulling die hij had opgegeten toch uitgebraakt en er is niks blijven zitten gelukkig maar

Onzen thor moet vanaf vandaag starten met om de dag prednisone (cortisone) en iedere dag atopica siroop ( heeft dezelfde werking als cortisone maar niet de schadelijke neveneffecten) voor zijn kakproblemen (hij kakt van net na zijn eerste verjaardag plat en niks helpt daartegen, dat kan zorgen voor atrofie van de darm uiteindelijk dus we moeten blijven zoeken naar een oplossing)
Gelukkig had ik die atopica siroop nog liggen (had die indertijd moeten kopen voor diddl maar die heeft dat dan maar 2x gekregen en dan zijn we er mee gestopt omdat hij er blijkbaar neveneffecten van kreeg en hij zich allesbehalve goed voelde), ik dacht dat ik ze had weggesmeten maar k vond ze hier toch terug in de schuif (alle medicatie voor de poezels ligt samen in een keukenkast en ik vond ze daar niet terug maar k had ze in de living in een schuif gelegd omdat ze boven de 20 graden moet bewaard worden), is een duur siroopke, in de 80 euro voor ocharme 17 ml, dus ik was blij dat we die toch nog in voorraad hadden en wie die niet opnieuw moesten gaan kopen
Duimen dat het nu werkt ook

Bedankt om er naar te vragen, lief dat je aan ons denkt
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#187 Geplaatst 26 augustus 2013 - 20:29

Ik kom altijd eens piepen om te zien of er geen nieuws is over diddl en co :) Ik weet ook hoezeer je begaan bent met hun gezondheid en hun welzijn, en ken dat gevoel maar al te goed. Blij te horen dat alles toch wel tamelijk goed gaat.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#188 Geplaatst 27 augustus 2013 - 13:02

Wat ik nog vergeten zeggen was, de dierenarts is hier vandeweek geweest, moest langskomen om eten te brengen en heeft dan tegelijkertijd thor en diddl een spuit met vitB12 gegeven (onzen thor dat manneke deed nogal wat, zo krijsen ochotte toch, onzen diddl gaf geen krimp, we denken altijd dat hij maar een sukkeltje is maar eigenlijk is dat toch een sterke beer zunne)
En we kregen te horen dat de volgende keer de dierenarts langskomt dat hij dan bloed wil trekken bij diddl om die witte bloedcelwaarden na te kijken.
Hij begon ook  terug over eventueel laten inslapen
Toen ik zei dat dat nu zeker niet de moment is om diddl te laten inslapen ook al staan zijn witte bloedcellen heel hoog terug (hij had vorige keer 70.000 witte bloedcellen, 10x teveel dus) kreeg ik te horen dat ik gelijk heb maar dat er dus gaat ingeslapen worden als hij ziek zou zijn
Omdat zijn lichaam die klappen niet kan blijven opvangen (door die grote hoeveelheden witte bloedcellen worden uiteindelijk zijn nieren en ogen aangetast en gaan die kapot gaan)

Duim aub eens voor ons dat diddl zijn witte  bloedcellen gezakt zijn, al was t maar een beetje.
Want ik ben zo bang...
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#189 Geplaatst 27 augustus 2013 - 13:52

Ik zal hard duimen dat de witte bloedcellen gezakt zijn :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#190 Geplaatst 27 augustus 2013 - 15:13

Ik kan geloven dat ge bang zijt. Is ook wel niet tof als uwen da dan begint over inslapen, pfff.
Ik denk toch wel, aangezien, buiten zijn sinusitis, alles wel weer ewa beter gaat dat die bloedcellen toch wel een beetje zullen gezakt zijn.
Alé ja, ben ook geen dierenarts natuurlijk.

Wanneer komt hij dan een volgende keer terug?
Ik duim vollenbak mee hoor!! :duim: :duim:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#191 Geplaatst 27 augustus 2013 - 15:16

hij komt terug als er terug een probleem opduikt, als diddl terug een opstoot krijgt van t één of t ander of als 1 van de anderen plots een probleem zou krijgen of ziek zou worden.
Dat is dus afwachten hé
We hebben net eten besteld en geleverd gekregen, dat duurt dus nog paar weken vooraleer hij daarvoor moet terugkomen,  k weet eigenlijk niet of hij van plan is om dan bloed te trekken, als hij moet langskomen om eten te brengen en er op dat moment geen andere problemen zijn...
Ik ben in ieder geval bang, ik vond het niet zo leuk dat hij daar ineens over begon
Diddl is gisteren 4 jaar geworden samen met zusje yoshi
Ik vrees dat we de 5de verjaardag niet gaan halen...

bedankt aan iedereen die voor onzen diddl wil duimen !

Bewerkt door lathyrus, 27 augustus 2013 - 15:18.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#192 Geplaatst 27 augustus 2013 - 15:21

Zou ik ook niet leuk vinden hoor. Waarom er nu over beginnen als alles tamelijk oke is, jullie weten dat die kans erin zit en zullen er zelf al genoeg mee bezig zijn in jullie hoofd, dus volgens mij heeft het niet veel zin om daar dan nu weer over te beginnen, tenzij hij daar ziek zou liggen. Maar aangezien dit het geval niet is zou hij er beter aan doen om er voorlopig gewoon niks van te zeggen, ik denk dat jullie zo al zorgen genoeg hebben.

En als hij volgende keer weerkomt, en diddl is nog steeds zoals nu, ik weet niet, maar ik zou dan toch nog geen bloed laten afnemen hoor. Weer stress voor niks voor 't manneke én voor jullie. Ja ok, als er weer problemen opduiken dan wel natuurlijk, maar ge moet geen slapende honden wakker maken vind ik.
Veel courrage in alle geval.

#193 Geplaatst 28 augustus 2013 - 07:53

Dat moet inderdaad niet leuk zijn als jullie DA daar plots, redelijk onverwacht over begon.
Als Diddl zo blijft gelijk nu is er niet echt reden om bloed te laten trekken. Of wordt dat zowieso om de zoveel tijd gedaan bij Diddl?

En proficiat met de 4de verjaardag van de 2 lieverds!

(En ik BLIJF duimen, maar dat weet je hé?)

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#194 Geplaatst 28 augustus 2013 - 08:56

Als diddl niet slecht is zou ik ook geen bloed laten nemen hoor,
Mijn da stelde voor onze vakantie ook voor om terug bloed af te nemen om te zien of het nog "verantwoord" is
Ik heb haar gezegd dat ik het dus niet laat doen, weer die stress en laten verdoven, cloe is nu heel goed, ik zal zelf wel zien wanneer het niet meer kan en zal het beestje zeker niet laten afzien.
De beslissing is altijd aan jou hoor, en je kent je eigen dier het beste dus als diddl echt ziek is zal jij wel de juiste beslissing nemen
Ik blijf hier duimen voor jou mannekes

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#195 Geplaatst 29 augustus 2013 - 09:38

Ik vind het inderdaad ook heel vreemd dat je DA zo ineens daarover begint.
En zoals Juleken zegt, geen slapende honden (katten) wakker maken.
Die stress hebben jullie en Diddle niet nodig.
Als hij echt niet meer kan dan zul je dat wel zien, jullie kennen hem tenslotte het best.

Time spent with cats is never wasted