Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#211 Geplaatst 12 september 2013 - 19:36

wel nog een klein beetje goed nieuws over diddl, halve trouwboek is daarnet terug naar de dierenarts moeten rijden om medicatie die we vergeten vragen waren toen we er waren deze week en hij heeft gevraagd of er op de rx gekeken was of er nog eten in diddl zijn maag zat.
Vorige keer zat zijn maag stampvol met droge brokjes en had hij zeker al 10 uur niet meer gegeten omdat hij nuchter moest blijven voor onderzoeken.
Bij een normale kat is een volle maag op goed 3 uur verteerd, dat zijn maag nog stampvol zat was dus niet goed (op echo is gezien dat hij een heel luie maag en darmen heeft)
Hij krijgt nu alleen nog natvoeder in de hoop dat dat beter verteert
En hoera, zijn maag was leeg nu op de rx (hij had 11 u niet meer gegeten )
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#212 Geplaatst 12 september 2013 - 19:44

Toch wat goed nieuws! Heel leuk om te horen. :duim:
Jammer dat jullie een 'deadline' hebben gekregen, dan ben je toch echt niet meer gerust naarmate de tijd vordert.
Ik mag hopen dat wanneer het zover is dat hij heel vredig heen mag gaan of dat het snel gebeurt.
Dat hij in elk geval geen pijn of last heeft, want het ventje heeft al genoeg geleden he. Dat heeft hij op die moment dan wel dik en dubbel verdient.
Maar laten we hopen dat dat moment nog een tijd op zich laat wachten!

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#213 Geplaatst 12 september 2013 - 20:03

wij hopen al de hele tijd dat hij ofwel een acute hartaanval gaat krijgen, dat hij als t ware misschien nog even een gil gaat slaken maar er dan gaat stuiken en hij direct dood gaat zijn zodat het max enkele seconden voor hem heeft geduurd of nog liever, dat hij aub aub aub in zijn slaap mag gaan.
Dat hij het gewoon niet weet en niet beseft.
Maar t ziet er echt wel naar uit dat die nieren hem de das gaan omdoen
En als er nu iets is dat ik echt absoluut niet nog eens wou meemaken dan is t wel dat, we hebben onze poessieman indertijd ook moeten laten inslapen door nierfalen...
Maar we gaan er toch doormoeten hé, gelijk wat het gaat zijn
En tot dat moment doen we gewoon ons uiterste best om hem zo gelukkig mogelijk te maken en om hem iedere dag te laten voelen dat we hem ontzettend graag zien, afgaande op zijn gedrag beseft hij dat toch wel dat hij heel geliefd is (en dat hij een voetje voor heeft, de slimmerik)
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#214 Geplaatst 12 september 2013 - 20:22

:duim: :duim: :duim:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#215 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:55

dierenarts moest daarnet komen om eten te leveren en voor de vaccinatie van onzen thor, thor was de ambetante B12 spuit bijlange nog niet vergeten en ging zich gaan wegsteken, t schaapke ocharme.
Met Diddl gaat het voorlopig goed, klop het af op hout, we moeten hem terug al een tijdje whiskas geven om hem diarree te bezorgen zodat die grote hoeveelheid kakkeledoedie terug uit zijn darmen gaat maar hij  blijft maar worstjes leggen terwijl hij normaal gezien van de moment dat hij iets anders eet dan die dd hills direct met diarree zit
t manneke zit toch raar in mekaar zunne.
Hij gaat toch zeker twee maal per dag een kakkeledoedie doen dus we hopen dat zijn darmen toch geledigd raken
Het chronisch sinusit is voorlopig ook terug onder controle maar t zal vrees ik niet te lang duren.
We moeten even stoppen met de veraflox van de dierenarts en meestal duurt het dan nog geen week voor hij terug een opstoot krijgt.
Maar dat zullen we dan wel zien.
Toen ik vroeg of de dierenarts dacht dat diddl zijn 5de verjaardag zou halen, dat wij denken van niet, kreeg ik te horen dat we misschien nog gaan verschieten over hoe lang we diddl nog bij ons gaan kunnen houden, dat de dierenarts ondertussen al verschoten is want dat diddl normaal gezien al lang dood had moeten zijn en het verbazingwekkend is dat hij hier nog rondloopt.
De dierenarts hoopt dat de atopica toch een effect gaat hebben op die enorme hoeveelheid witte bloedcellen en dat we die terug onder controle gaan krijgen
Het zou me verbazen want diddl heeft al van toen hij nog een kitten was te veel witte bloedcellen en de laatste bloeduitslag wees uit dat het nu echt wel uit de hand aan t lopen is (170.000 terwijl dat maar 6.000 tot 10.000 mag zijn) maar we zullen maar mee hopen zekers.
De dierenarts zei dat we moeten genieten van de schaarse momenten dat ne keer alles goed gaat met diddl (op t zicht toch, onderhuids zijn er natuurlijk altijd problemen) en dat zullen we maar doen
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#216 Geplaatst 03 oktober 2013 - 18:13

Zo zielig he en je voelt je zo machteloos op die momenten, geniet maar van de mooie momenten
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#217 Geplaatst 03 oktober 2013 - 20:38

ja dat was maar zielig met onzen thor, k had er echt compassie mee met t manneke terwijl dat spuitje  van die vaccinatie nu toch niet echt erg is, gewoon een prikje en t is gedaan, heel anders dan die ambetante B12 spuit
We doen ons best om te genieten van de mooie momenten
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#218 Geplaatst 03 oktober 2013 - 22:19

Ik duim mee voor jullie poezenfamilie hoor! Ja, die vitamine B12 spuiten zijn naar schijnt allesbehalve aangenaam, en de beestjes leggen vlug een link he. Toch tof om te lezen hoe het toch wel goed gaat, ook al blijven jullie bezorgd, wat ik volledig begrijp, het is toch wel fijn om te weten dat dankzij jullie goede zorgen de poezekes het goed doen.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#219 Geplaatst 09 oktober 2013 - 21:09

Hoe gaat het nu met Diddle en is Thor al een beetje bekomen van zijn B12 spuit?

Ik vind het wel leuk om te horen dat jullie dierenarts zegt dat hij van Diddle verschiet, hopelijk heeft hij gelijk en mogen jullie hem nog vele jaren bij jullie houden.

Bewerkt door Steffie_G, 09 oktober 2013 - 21:09.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#220 Geplaatst 10 oktober 2013 - 22:41

Ik zal maar niet te hard roepen maar voorlopig gaat het nog goed met diddl, hij krijgt maar geen diarree ondanks de whiskas die we geven maar er is blijkbaar toch al van die opgestropte kakkeledoedie uit want hij voelt zich duidelijk beter terug.
Hij krijgt wel weer last van het gesnotter, waarschijnlijk zullen we tegen volgende week wel al weer moeten beginnen met veraflox, we mogen het niet te  veel uit de hand laten lopen, is niet goed voor zijn hart.

Thor gaat denk ik niet meer vergeten hoe ambetant die b12 spuit was, van t moment dat hij de dierenarts ziet schiet hij zich er vanonder als een pijl uit een boog, t manneke heeft nu echt veel schrik van hem gekregen ocharme
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#221 Geplaatst 13 oktober 2013 - 10:39

Heb je al eens aan de dierenarts gevraagd wat je kan doen tegen die snotneus van Diddle?
Ja ik kan geloven dat Thor zich wegstopt als hij die mens ziet binnenkomen, zoiets vergeten ze niet snel denk ik.
Wel goed dat Diddle zich blijkbaar al wat beter voelt nu hij al iets ontlast is, hopelijk komt de rest er snel ook mee uit.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#222 Geplaatst 14 oktober 2013 - 09:53

daar is niks aan te doen steffie, aan dat gesnotter en sinusit.
Dat is chronisch jammer genoeg.
Alé, t is te zeggen, we kunnen het proberen onder controle krijgen  met die veraflox als diddl een opstoot krijgt.
Maar iets anders dan dat is er niet en t helpt niet  blijvend jammer genoeg, van t moment dat we er mee stoppen heeft diddl het meestal na een paar dagen terug zitten en dan moeten we herbeginnen met die veraflox (een normale poes moet dat dan x aantal dagen nemen, diddl moet zo twee volledige verpakkingen uitnemen vooraleer hij dan eindelijk wat resultaat krijgt).

Als t blijft bij wat gesnotter en wat groene snottebellen die ik kan uitzuigen met de zuiger is t nog goed
Het is minder goed als t snot zich allemaal vastzet in diddl zijn sinusholtes...
Zijn sinusholtes zijn al 2 keer geleegd ondertussen terwijl hij onder narcose was voor wat anders, amai, er kwam nogal wat uit zunne toen, zo van die groene taaie brokken die t manneke er zelf in geen honderd jaar zou uitgekregen hebben en die toch wel pijn en last veroorzaken voor hem.
Het is dan goed dat het er ne keer kan uitgehaald worden als hij toch onder narcose moet voor iets anders maar t is niet aangewezen om hem op andere momenten alleen daarvoor in t slaap te doen, narcose is heel gevaarlijk voor diddl door zijn hart.
We hopen dus altijd dat de veraflox toch gaat helpen en er voor gaat zorgen dat het slijm en snot zich niet gaat vastzetten in die holtes maar hij heeft er ondertussen al zoveel van gekregen dat het volgens mij nu minder helpt dan vroeger...
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#223 Geplaatst 15 oktober 2013 - 20:26

Een chance dat het manneke zo goed verzorgd wordt bij jullie.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#224 Geplaatst 11 november 2013 - 23:56

Het gesnotter en de groene snottebellen zijn uiteindelijk toch niet uitgemond in opnieuw sinusit problemen, diddl doet het al een hele tijd heel goed.
Hij loopt hier rond te rennen alsof er nooit iets aan de hand is geweest waar wij natuurlijk heel blij om waren/zijn
Tot deze week dus...
Hij heeft zoveel problemen met zijn spijsvertering en met reflux oa, hij krijgt daar dagelijks medicatie voor en tot eind vorige week hielp de medicatie ook heel goed, hij moest niet overgeven of braken als hij gegeten had.
Maar sedert eind vorige week zo begint hij dus weer af en toe over te geven als hij gegeten heeft.
We zien het voorlopig nog met lede ogen aan omdat het nog te doen is, de keren dat hij moet overgeven, maar we vrezen dat het weer het begin gaat zijn van een moeilijke periode en ik ben echt wel bang dat zijn maag en darmen nog achteruitgegaan zijn en dat dit dan het begin van het  finale eind gaat zijn
Diddl kan dus terug duimen gebruiken...
Alvast bedankt
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#225 Geplaatst 12 november 2013 - 00:09

Duimen blijven draaien voor Diddl. Ik hoop echt dat hij nog lang bij je kan blijven en vooral zich beter zal gaan voelen.