Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#256 Geplaatst 30 november 2013 - 10:46

Bekijk berichtlathyrus, op 30 november 2013 - 09:12, zei:

wat ik me eigenlijk aan t afvragen was, hoe is is Cloe nu?
Ze heeft wel al een mooie leeftijd hé dacht ik?
Ik vind haar in ieder geval een heel mooi dametje, ik hoop dat ze uit haar down-periode geraakt en alles terug in orde komt, veel courage toegewenst !
Gaat wel, al heb ik de indruk dat ze achteruit gaat, drinken begint wat moeilijker te gaan en eten moet ik stimuleren, niet echt een goed teken.
Ze is natuurlijk bijna 17 jaar en het blijft niet duren, dus we bereiden ons voor op het ergste, maar dit is jou topic dus genoeg over cloe
Hoe is het vandaag met jou ventje?

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#257 Geplaatst 30 november 2013 - 23:17

Ik weet niet goed wat ik er moet van denken van onzen diddl.
Hij heeft een spuit gekregen met langwerkende cortisone en normaal gezien vliegt hij hier dan rond als een kleine zot, hij heeft dan een echte opleving en komt constant naar eten vragen ook.
Nu is hij ene keer, enkele uren na de spuit, ne keer om eten komen vragen en sedertdien niks meer. Ik geef hem sowieso om de paar uur eten want als ik hem niet stimuleer om te eten dan eet hij gewoon niks en blijft hij gewoon met honger liggen. Maar ik had verwacht dat hij er nu dus wel ging om komen vragen maar nee dus...
En hij loopt hier ook niet rond te stuiven als een kleine gek, hij is heel kalm en rustig, heel anders dan normaal gezien na zo een spuit.
Ik ben echt wel bang nu
Die cortisone zijn sowieso niet goed voor zijn hart, hij zou eigenlijk helemaal geen cortisone mogen krijgen omwille van die hcm maar we kunnen niet anders dan het hem geven omwille van al de problemen met zijn darmen.
Maar ik ben na iedere spuit bang dat zijn hart het gaat begeven als hij hier dan loopt rond te stormen, nu dat hij niet rondstormt ben ik dan allegelijk bang dat zijn hart het niet aankan en dat hij daarom zo rustig is.
We zien dat manneke zo graag, ik wil me gewoon niet proberen voorstellen hoe het gaat zijn als we hem moeten afgeven, maar toch moeten we iedere keer opnieuw door al die angst en al die schrik , ne mens loopt constant op de toppen van z'n tenen want je verwacht je constant aan t slechtste, af en toe heb je dan een klein moment van opluchting als het even beter gaat maar dat zwaard van damocles blijft sowieso altijd boven je hoofd hangen.
Het is zo verdomde stresserend...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#258 Geplaatst 01 december 2013 - 01:09

Bekijk berichtInge91, op 30 november 2013 - 10:46, zei:

maar dit is jou topic dus genoeg over cloe

ps: je mag hier vertellen over Cloe hoor, iedereen mag hier iets vertellen over zijn of haar poezel(s), dat moet hier niet uitsluitend over onzen diddl gaan. We kunnen mekaar een hart onder de riem steken hé
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#259 Geplaatst 01 december 2013 - 08:40

Dat is wel een beetje beangstigend om te zien als je weet welk effect dat normaal gezien heeft :s
Heb je er al over naar de DA gebeld?

Time spent with cats is never wasted

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#260 Geplaatst 01 december 2013 - 09:12

Ik had vroeger ook een zwervertje die ik regelmatig cortisone moest geven. Ze had Eosinofiel Granuloom. :( Opmerkelijk was wel dat ze na elke kuur een spring in t veld was. Regelmatig moest ik de cortisone afbouwen omdat dit heel belastend zou zijn voor de lever. :( Ondertussen zullen er wel al wat alternatieve geneesmiddelen zijn om deze ziekte te bestrijden want dit is al enkele jaren geleden. Ze is ingeslapen op 18 jarige leeftijd want ze was totaal op. Ik duim voor Diddl dat hij nog lang bij jullie mag zijn. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#261 Geplaatst 01 december 2013 - 15:25

Ach Nadine, echt niet fijn he om je katje zo te zien. Altijd maar weer die bezorgdheid... Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als hij na die cortisonespuit nog steeds niet echt levendig is. En dan die extra zorgen voor zijn hartje erbij. Ik leef mee, echt, ik las jouw laatste berichten hier vannacht op mijn gsm en vond het zo erg. Ik hoop dat hij vandaag toch al iets beter is en dat hij er weer doorkomt, want ik weet hoeveel hij voor jullie betekent :duim: :duim: :hug: :hug:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#262 Geplaatst 01 december 2013 - 19:41

Wat jammer om te lezen dat hij niet zo goed reageerd als anders :(
Ik zou, zoals Steffie al voorstelde, toch eens naar de DA bellen om te zeggen dat de spuit niet het gewenste effect heeft.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#263 Geplaatst 01 december 2013 - 21:27

Ik hoop dat de medicijnen toch hun werk doen.
Ik begrijp dat het heel stresserend is die ups en downs :hug:

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#264 Geplaatst 01 december 2013 - 22:27

nee ik heb nog niet gebeld naar de dierenarts ivm hoe diddl nu reageert op die spuit, ik had zoiets van dat hij daar toch niks aan kan doen
Maar t is een goed idee in ieder geval en ik ga morgen zeker bellen en vragen of ik me nu extra zorgen moet maken omdat hij niet reageert zoals anders, ik hou mijn hart al vast voor t antwoord op die vraag...
Nog eens heel erg bedankt aan iedereen om mee te leven met ons en voor ons te duimen !
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#265 Geplaatst 02 december 2013 - 19:11

Hoe gaat het vandaag met het manneke? Heb je de da aan de lijn gehad?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#266 Geplaatst 03 december 2013 - 00:51

nee nog niet gebeld door enkele onvoorziene gebeurtenissen die hier nogal chaos veroorzaakt hebben en waardoor ik even niet meer wist waar ik het had , wie ik nu in t oog moest houden omdat er blijkbaar iets aan mankeerde en wat ik nu moest doen, t was hier een echt zottenkot op een gegeven moment

diddl at vandaag goed maar daarnet is er een deel van zijn net verorberde maaltijd terug uitgekomen...En hij had net ne cerenia gehad die normaal gezien zou moeten voorkomen dat hij overgeeft en/of misselijk is
Ik vraag me toch af of er niet wat aan t rondgaan is, volgens de dierenarts niet maar ik begin toch te denken van wel eerlijk gezegd
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#267 Geplaatst 03 december 2013 - 10:20

Ik weet niet wat ik moet doen
Ik bel net naar de dierenarts en die is er niet, die zit in  t buitenland, t was zijn vrouw die ook dierenarts is
Ik leg haar dat uit dat onzen diddl niet reageert op zijn spuit cortisone zoals gewoonlijk en dat hij gisteren terug overgegeven heeft 2x
En dat onze yoshi plots gisteren ook 2 x moest overgeven (ik denk toch dat zij het was, ik was net in de keuken toen het gebeurde maar t was zij die naast het hoopje kots steeds stond als ik  binnenkwam en ze was nogal plat ook in gedrag maar omdat ik niet zeker wist of zij het was durfde ik niet direct te bellen naar de dierenarts en moest halve trouwboek het nog wat in t oog houden terwijl ik naar die workshop was) en onzen thor ook al (maar die gaf wit schuim over en soms geeft die dus een hoop water over omdat hij staan water zuipen heeft als een koe die water zuipt en dan begint hij rond te crossen als een zot en dan komt die hoop water er uit natuurlijk) maar k wist niet goed wat er  van te denken omdat die soms water overgeeft zonder dat er iets aan de hand is dus dat wou ik ook nog een paar uur afkijken gisteren
Krijg ik te horen dat ik ze alle 4, ook onze Ramses die helemaal niet moet overgeven, vandaag gewoon geen eten mag geven.
Maar alé jong
Ze schikt dat er waarschijnlijk een buikgriepje ofzo rondgaat en dat kan niet genezen als ze blijven eten en die maag niet kan rusten
Wel als t er een buikgriepje rondgaat komt dan naar hier en geeft die schapen iets dat ze zich beter voelen ipv hen uit te hongeren...
Ik kan dat niet, een hele dag hen met honger laten lopen.
Ik kan dat niet afzien.
Als ze om eten komen vragen kan ik niet van nee zeggen...
Wie loopt er nu graag met honger alé
En ik moet iemand die helemaal niet moet overgeven en die helemaal niet ziek is ook lopen uithongeren?
Waarom in s hemelsnaam?
Plus dat ik dus geen uitleg heb gekregen over waarom onzen diddl niet reageert zoals normaal op die spuit cortisone
Morgen maar terugbellen als Frank terug is uit t buitenland

Bewerkt door lathyrus, 03 december 2013 - 10:22.

Geplaatste afbeelding

#268 Geplaatst 03 december 2013 - 10:35

Da's inderdaad een beetje een rare uitleg :catscratchhead .
Je kan ze toch inderdaad niet alle vier met honger laten rondlopen. Vooral als je niet eens zeker weet of ze wel buikgriep hebben.

Hopelijk is je eigen Da snel terug in't land.
En nog hopelijker zijn Diddl en de broers en zus (ik hoop dat het juist is, ben aan't denken, maar ik weet de kater/kattin verhouding bij u blijkbaar niet uit het hoofd...) snel genezen!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#269 Geplaatst 03 december 2013 - 11:04

Seabert, je bent helemaal correct wat betreft de verhouding jongens/meisjes in ons huishouden ;) :cat
Ik vind dat ook geen werk om ze hier alle 4 met honger te laten lopen
Maar wat moet ik dan doen?
Een andere dierenarts kan ik niet laten komen, daarvoor is t geval van diddl veel te complex
Ik zit hier met mijn handen in mijn haar nu
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#270 Geplaatst 03 december 2013 - 12:27

Diddl is hem daarnet eten komen vragen en ik heb t manneke gewoon eten gegeven.
Hoe meer ik er over denk over wat de vrouw van de dierenarts gezegd heeft hoe absurder ik het vind.
Diddl heeft chronische darmontsteking en reflux, daar helpt vasten heus niet bij
Dus ondertussen heb ik een plan B
Ik heb hier heel mijn kot omgekeerd op zoek naar het kaartje van de vervangster van de dierenarts.
Ik moet straks naar school maar halve trouwboek is thuis.
Dus halve trouwboek moet de 4 musketiers in t oog houden.
En als er nog iemand moet overgeven moet hij bellen naar mij
En ik bel dan wel naar de vervangster om de hele toestand uit te leggen en Nina zal wel komen als dat nodig is ipv te zeggen dat ik hen maar moet laten vasten terwijl dat niet nodig is ( t is in ieder geval al zeker niet nodig voor onzen diddl en onze ramses)
Geplaatste afbeelding