Juleken, t is altijd tegen de avond op dat diddl zo een 2 keer moet overgeven , altijd net nadat hij gegeten heeft, volgens mij is dat omdat zijn maag gewoon te vol zit (zie hieronder voor uitleg)
Ik begin een beetje de moed te verliezen eerlijk gezegd.
We hebben Diddl gewogen omdat we achteraan op zijn rug de ribben gewoon voelen als we hem opnemen en t valt echt wel op dat hij vermagerd is.
Het manneke is nooit echt zwaar geweest, max 3,5 kg weegt hij altijd, nu is t dus 2,9 kg...
Dat is toch echt wel weinig.
Iedere keer hij vermagert doe ik mijn uiterste best om dat gewicht er terug aan te krijgen en tot nu toe is t me ook altijd gelukt om dat te doen maar t is dus echt om de moed bij te verliezen hé, want hoe moet je dat er nu nog bijkrijgen als t manneke niet kan eten zoals een normale kat?
Een naaktkat houdt sowieso al z'n lichaamstemperatuur op peil door geregeld overdag en s nachts te eten.
Ze hebben een veel hogere verbranding dan een gewone kat.
Maar Diddl kan geen grote hoeveelheden eten aan en hij kan het ook niet aan om te eten op de tijdstippen die nodig zijn voor een naaktkat om te eten.
Hij heeft een heel luie maag en luie darmen en hij verteert zijn eten nauwelijks.
Bij een normale kat is een volledige maag eten na 3 uur helemaal verteerd, bij hem is dat na 10-11 uur nog niet t geval.
Dus als je hem dan gedurende de dag (en ook s nachts als hij er zelf om komt vragen) altijd maar eten zit te geven dan zit je gewoon die maag nog wat voller te stampen dan ze al is terwijl ze al de hele tijd gewoon vol zit met oud eten dat niet verteert.
Maar je kan er niet de tijd tussenlaten die hij nodig heeft om te verteren, want dan krijgt hij sowieso niet de hoeveelheid binnen die zijn lichaam nodig heeft...
Ik liet er zo een 3,5 tot 4 uur tussen als hij er zelf niet om kwam vragen en s nachts stamp ik het hem niet op , ik geef hem s nachts eten als hij er zelf om komt vragen en anders niet.
Om te voorkomen dat hij zou moeten overgeven omdat zijn maagske gewoon te vol wordt gestampt.
Maar blijkbaar is dat niet goed genoeg want hij is zo vermagerd.
Ik probeer er nu iets minder tijd tussen te laten en ook kleinere hoeveelheden te geven, maar hij moet uiteindelijk na enkele keren gegeten te hebben dan toch wat overgeven, niet veel maar er komt toch een hoeveelheid terug uit
En hij staat dan zijn potje waar minder inzit dan normaal dan leeg te eten en dan vraagt hij naar nog en dan moet ik ocharme van nee zeggen...
Want als ik toegeef kan hij die hoeveelheid eten toch niet aan en komt het er allegelijk terug uit.
Ik ben nu begonnen met de eetmomenten op te schrijven, zodat ik me zeker niet kan vergissen in t uur dat hij t laatst gegeten heeft en ik probeer nu met om de 3 uur hem eten te geven overdag.
Nu dat hij die cortisone binnen heeft wil hij nog om de 3 uur eten (hij begint precies eindelijk toch te reageren op die spuit in de zin van dat hij meer wil eten en er zelf ook om vraagt soms) maar als die spuit is uitgewerkt weet ik zo al dat dat gene waar meer gaat zijn en hij niet meer iedere drie uur gaat willen eten.
Wat moet ik dan in s hemelsnaam doen?
Ik weet het gewoon niet meer.
En hij moet allegelijk uiteindelijk na x aantal eetbeurten toch wat overgeven omdat het gewoon teveel is blijkbaar.
Maar hij moet die hoeveelheid per dag binnenkrijgen...
Ik zie echt gewoon niet meer in wat ik nog anders kan doen of nog anders kan proberen.
En ik ben zo zo zo bang dat de dierenarts uiteindelijk gaat zeggen dat we hem beter laten inslapen...omdat er gewoon geen oplossing is voor dat maagprobleem.
Ik ben ook zo bang dat ik gewoon ga tekortschieten.
Het enige waar ik nog kan opkomen is om hem nog minder eten te geven tijdens de dag, de hoeveelheden nog verkleinen dus , en hem s nachts dan om de drie uur nog kleine hoeveelheden te geven, hem wakker maken iedere keer en hopen dat hij dan wil eten.
Maar ik weet niet hoelang ik dat ga kunnen volhouden om te doen.
Ik zit zelf ook zo op mijn sukkel met mijn gezondheid, ik word ook al zoveel keren wakker s nachts zelf van de pijn en ik ben daar al een wrak van, als ik nog extra ga moeten opstaan om s nachts ook eten te geven, ik weet echt niet hoelang ik dat zelf ga kunnen trekken vooraleer ik er gewoon zelf ga bij beneden stuiken...
Ik heb het er echt wel voor over om het te doen als dat nodig is maar ik weet niet of mijn lijf dat gaat kunnen trekken.
En is het verstandig om dat te doen?
Om hem s nachts wakkeer te maken en hem te proberen doen eten of moet ik hem toch maar gewoon laten slapen als hij er zelf niet komt om vragen (als hij mij s nachts wakker maakt en om eten vraagt geef ik hem dat natuurlijk , dat doe ik al de hele tijd maar de laatste tijd vraagt hij daar gewoon niet meer om s nachts)
Ik zie gewoon de bomen door t bos niet meer op de moment en ik weet dat de dierenarts er ook geen oplossing voor heeft.
Dus ik blijf toch maar proberen zelf om iets van oplossing te vinden.
Maar daar slaag ik precies niet al te best in...
Diddl krijgt trouwens bijkomende problemen, hij begint terug serieus snot te produceren, de snottebellen hangen hier constant uit beide neusgaten te wapperen en hij begint ook weer zo slurpgeluiden te maken.
Dat is teken dat dat chronisch sinusit terug begint op te spelen
Dus toch maar weer bellen naar de dierenarts om te vragen of we terug moeten starten met veraflox om dat toch onder controle te kunnen houden ,dat mag niet te ver uit de hand lopen want t is ook slecht voor diddl zijn hart.
Maar we moeten het manneke hier al 2x per dag 5 verschillende medicaties opstampen, dan komt er weer nog wat bij...
Het is toch triestig zunne
ja ik vond dat dus ook van de pot gerukt dat ik te horen kreeg dat ik ze alle 4 zonder eten moest zetten voor een dag.
Een dierenarts maakt daar blijkbaar 2 keer niks van om hen zonder eten te zetten voor een dag...
Ik snap wel dat een maag en darmen ne keer moeten rusten in sommige gevallen maar dat is hier toch niet t geval
Maar wat kan je eigenlijk verwachten van een dierenarts die gewoon niet op de hoogte is van de hele situatie en de situatie nogal complex is ook...
Ge zult natuurlijk altijd zien dat als je eigen dierenarts dan ofwel op vakantie is ofwel ergens op werkbezoek naar t buitenland of naar een conferentie dat er dan problemen opduiken in je kattenhuishouden...
De vervangster van de dierenarts heeft veel minder ervaring dan de dierenarts zijn vrouw maar ze is tenminste wel bereid om naar hier te komen om indien nodig iets van medicatie te geven om de poezels beter te doen voelen, ze maakt er zich niet vanaf met "geef hen geen eten meer"
Bewerkt door lathyrus, 04 december 2013 - 23:11.