Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#286 Geplaatst 05 december 2013 - 16:03

Ah okay, dat is wel iets anders natuurlijk. Dan kan ik aannemen dat je liever hebt dat ze van hem afblijven.
Nu ik blijf duimen dat het iets tijdelijks is en dat het toch goedkomt!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#287 Geplaatst 05 december 2013 - 16:10

mijn euro valt net door naar diddl te zitten kijken, hij heeft bloedverdunners moeten nemen een  tijd geleden omdat hij een bloeding of een klonter in zijn hersenen heeft gehad...

Bedankt voor de duimen !
Geplaatste afbeelding

Ellen30
Ellen30
  • 129 berichten
  • 1 katten

#288 Geplaatst 05 december 2013 - 16:14

Bekijk berichtlathyrus, op 05 december 2013 - 16:03, zei:

ja ik dacht het al dat het niet goed afgelopen was bij u maar ik was er niet meer zeker van...Bedankt voor het antwoord. Ik vind het zo erg voor je dat je je manneke hebt moeten afgeven.
We hebben ook al een poezel moeten afgeven aan nierfalen enkele jaren geleden en ik ben daar enorm bang van geworden

Was niks meer aan te doen bij hem, helaas. :(
Ik duim dat het toch nog iet of wat gaat meevallen bij Diddl en dat je hem toch nog een tijdje bij jou kan hebben.
Maar ook die constante zorgen/twijfels/ups & downs zijn zo zwaar he, je leeft je er telkens wel doorheen maar hoe. Anyway, duimen omhoog voor de resultaten. :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#289 Geplaatst 06 december 2013 - 11:47

Dierenarts is net buiten, nu is het  bang afwachten op de bloeduitslagen
Als diddl nog zoveel witte bloedcellen heeft (het waren er 177.000 en geen 170.000 vorige keer) dan is hij palliatief zegt de dierenarts en kan het niet anders dan dat we hem gaan kwijtraken op korte termijn omdat zijn nieren sowieso helemaal gaan kapotgaan van de eiwitafzetting en er is dan gewoon niks aan te doen, we kunnen hem dus niet in leven houden door hem op nierdieet te zetten ofzo
Allerlaatst tegen vandenavond gaat de dierenarts bellen met de testresultaten
We kunnen nu echt wel alle duimen gebruiken die we kunnen krijgen
Geplaatste afbeelding

#290 Geplaatst 06 december 2013 - 12:14

Och meiske toch, ik duim en hoop zo hard voor goed nieuws, zo snel mogelijk!
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#291 Geplaatst 06 december 2013 - 13:40

Ik help met je meeduimen hoor !
:duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#292 Geplaatst 06 december 2013 - 16:49

Mijn duimen werken hier ook op volle toeren hoor!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#293 Geplaatst 06 december 2013 - 17:39

Maar alé jong, palliatief? Pfff, moeten onbeschrijfelijk bange uren zijn voor jullie nu. Maar hoe gedraagt diddl zich nu voor de rest? Ligt hij als een zielig hoopje in de zetel zonder enige reacties en moet je hem eten opduwen? Want als dat niet het geval is mag er toch nog geen sprake zijn van inslapen vind ik. Aléja, als hij echt pijn heeft enzo akkoord, maar als hij nog eet en knuffels en aandacht komt vragen zou ik toch niet enkel een bloeduitslag laten beslissen. Niet dat ik denk dat je dit zou doen hoor. Maar ik duim heeeeeeel hard mee dat die eiwitten niet gestegen zijn!
Ik heb vanavond repetitie en we gaan nadien nog een glas gaan drinken, maar weet nu al dat ik altijd aan mijne gsm ga controleren om te zien of er hier (hopelijk goed) nieuws staat. Heel veel sterkte, ik denk aan jullie! :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :hug: :hug:

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#294 Geplaatst 06 december 2013 - 17:52

Ik duim echt super hard mee voor de bloeduitslag?
Welk nummer zou aanvaardbaar zijn om hem geen paliatieve te geven?
Of mag het gewoon niet gelijk aan of hoger zijn dan de 177.000 van vorige keer?

Ik duim!! :geluk: :geluk: :geluk: :geluk:

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#295 Geplaatst 06 december 2013 - 19:25

steffie, het ideale zou zijn als het cijfer onder de 177.000 zou liggen, het slechtste is als het nog gestegen is

juleken, nu op dit moment wordt er niet aan inslapen gedacht, momenteel is hij terug goed (hij heeft spuit anabolica gehad en ik denk dat die nu werkt), als zijn nieren het gaan beginnen geven dan gaat zijn kwaliteit van leven serieus dalen en dan gaan we moeten inslapen, ik moet wel nog vragen hoe rap dat in zijn werk gaat, of dat een kwestie is van een paar uren of een paar dagen, ik wil in ieder geval niet dat hij afziet en hij zich constant miserabel voelt, maar ik wil hem ook niet te vroeg laten gaan en hem een stuk leven afnemen waar hij nog iets aan heeft, dat gaat het moeilijkste worden , die beslissing nemen van wanneer het voor diddl tijd is om te gaan....

ik heb er eerlijk gezegd geen goed oog in, sedert van in t begin toen hij nog heel klein was had hij al teveel witte bloedcellen, dat aantal is steeds blijven stijgen tot het de vorige keer echt wel spectaculair gestegen was, k denk niet dat dat nu plots gaat dalen, k denk dat we slecht nieuws gaan krijgen....

Bewerkt door lathyrus, 06 december 2013 - 19:26.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#296 Geplaatst 06 december 2013 - 20:43

Ik zit gewoon lamgeslagen op de moment
Ik zit me al een hele dag te verwachten aan slecht nieuws en dan krijg ik te horen dat er goed nieuws is
Ne mens durft nog niet teveel te hopen maar blijkbaar werkt de atopica en zijn de witte bloedcellen van diddl van 177.000 gedaald naar 46.000
Dat is nog te veel want t is normaal tussen de 6.000 en de 10.000, t is dus aanzienlijk teveel eigenlijk , maar t is toch niet zo massaal teveel dan het was.
Ik heb gevraagd of het aantal dat hij nu heeft een slecht effect gaat hebben op zijn nieren en ik kreeg te horen dat het een minimaal effect gaat hebben daarop.
Dierenarts zei om in februari terug bloed af te nemen en af te spreken om dat om de zoveel maand te doen zodat we het goed kunnen screenen en in t oog kunnen houden en zodat we het weten als het de verkeerde kant opgaat (dan kunnen we er niks aan doen maar weten we het tenminste toch bijtijds)
Zijn eiwitten waren  trouwens ook normaal en zijn nieren ook.
Eigenlijk was die spuit anabolica dus overbodig
Die was gegeven omdat hij zo vermagerd was en omdat de dierenarts er van uitging dat hij eiwitten verloor.
Maar halve trouwboek zegt daarstraks tegen mij dat het toch normaal is dat diddl zo vermagerd was aangezien hij tohc terug ziek is geweest onlangs en hij dan altijd vermagerd.
Ik was verschoten van die 2,9 kilo maar ik heb eerlijk gezegd een geheugen als een zeef, nu zegt halve trouwboek dat hij al 2,7 heeft gewogen ook als hij ziek was geweest en het gewicht dat ik in mijn hoofd had dat hij normaal gezien woog was eigenlijk te hoog....(ik dacht dus dat hij nog niet onder de 3 kg was gegaan en ik paniekeerde daardoor een beetje)
Het is dus eigenlijk mijn fout dat hij die spuit gekregen heeft terwijl het niet nodig was...
De anabolica kan trouwens volgens de dierenarts nog niet werken nu op dit moment , dat is nog te vroeg, t is dus niet daardoor dat diddl toch levendiger is, waarschijnlijk is de cortisone toch beginnen werken nu
Alé, ik zit echt met mijn mond vol tanden, dat was nu echt het allerallerlaatste waar ik me had aan verwacht
Ik had verwacht dat ik hier vandenavond het allerslechtste nieuws ging krijgen dat ik kon krijgen en dat ik mezelf hier ging moeten bijeenrapen voor de zoveelste keer
Maar Diddl doet het weer, hij verbaast ons nog maar eens opnieuw, iedere keer we denken dat we hem bijna kwijt zijn kruipt hij er toch weer door, dat is gewoon niet te schatten dat manneke
Ik ben zo blij maar ik zit hier dus echt als t ware met verlamde gevoelens, de blijdschap komt er nog niet uit zoals ze er zou moeten uitkomen, de schok is gewoon te groot, je zit hier een hele dag te denken dat je je kindje gaat moeten afgeven op heel korte termijn en dan krijg je toch voorlopig goed nieuws, dat is echt ne shock... t is gelukkig wel ne goeie shock
Eigenljk durf ik ook niet al te blij te zijn.
Het gaat nooit lang goed, iedere keer we onszelf oprapen en voortdoen na een voorval en diddl er terug is doorgekropen gebeurt er na een korte tijd terug iets slechts (t langste dat hij goed is is zo een drie weken), dus ik durf gewoon niet meer heel blij te zijn, ik ben te bang dat ik het ga jinxen en dat de slag te groot gaat zijn als er toch terug wat slechts gebeurd
Maar alé, voorlopig is hij niet palliatief, toch niet van zijn nieren (hij kan er wel plots stuiken van zijn hart natuurlijk), voorlopig kunnen we ademhalen, straks zal dat verlamd gevoel wel wegtrekken en zal de echte blijdschap er wel doorkomen....

Ondertussen heb ik wel een vraag
Met in mijn hoofd het idee dat diddl palliatief zou zijn zat ik me het volgende af te vragen: als hij maar een korte tijd meer zou hebben moeten we hem dan alles geven wat betreft eten wat zijn hartje begeerd zonder dieetbeperkingen of moeten we ons toch maar aan die dieetbeperkingen houden?
In t eerste geval gaat het een slecht effect hebben op zijn toestand en gaan we hem sneller verliezen, zijn leven zal een stuk ingekort worden, maar hij heeft dan wel kunnen genieten van de tijd die hij gehad heeft;
In t tweede geval gaat hij iets langer leven, hij blijft natuurlijk palliatief en hij gaat sowieso doodgaan, maar hij leeft iets langer dan in t eerste  geval, hij kan iets eten dat hij lust maar er zijn beperkingen en hij kan niet zomaar eten waar hij zin in heeft en wat hij graag wil
Wat moet je doen?
Ik zit me af te vragen hoe belangrijk dat eten is voor een kat?
Ik denk dat dat een groot stuk van hun wereld en de beleving van hun wereld uitmaakt.
Halve trouwboek weet het niet zegt hij
Als het een groot stuk van hun wereld en leven is en als het heel belangrijk is voor hen wat betreft of ze hun leven dan als overwegend positief ervaren dan denk ik dat een poezel graag in de laatste fase van zijn leven zou kunnen eten wat hij wil ook al verkort het hun leven.
Als dat echter niet zo een belangrijk onderdeel is van hun leven en ze ook andere dingen hebben die hen een positief goed gevoel geven over hun leven, als het eten niet t grootste gewicht in de weegschaal is, dan denk ik dat het beestje liever wat langer zou leven maar dan met beperkingen.
Maar ik heb er dus geen flauw idee van hoe een kat dat ervaart.
Ik wil  dat diddl kwaliteit van leven heeft , ik wil niet dat hij godsmoedig ligt af te zien en dat we het maar gaan rekken en trekken omdat wij hem toch maar zo lang mogelijk bij ons willen houden terwijl t ventje zich miserabel voelt, ik wil dat als we hem moeten laten inslapen dat dat inslapen dan op het correcte tijdstip voor hem gebeurd, op een moment dat hij voelt dat het genoeg geweest is, maar ik wil niet hem te vroeg laten gaan en hem een stuk leven afnemen terwijl hij er nog iets aan heeft en hij lang nog niet dood wil gaan...
Dus wat is belangrijk voor een poezel?
Is dat eten zo  belangrijk dat ze daar een stuk leven voor willen afgeven of is dat eten toch niet zo belangrijk?

Ps: persoonlijk als ik erover denk over die situatie voor mezelf dan zou ik liever langer leven maar met eetbeperkingen. Maar ik ben natuurlijk geen kat...Een kat beleeft de wereld misschien heel anders dan mij...Vandaar dus mijn vraag.
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#297 Geplaatst 06 december 2013 - 20:57

Als ik het goed interpreteer dan is het momenteel beter dan je dacht! Ik zou daar voorzichtig blij mee zijn. Maar ik ken natuurlijk niet het ganse verhaal van Diddl,maar als ik het zo lees, is het al altijd een sukkelstraatje geweest. Arme Diddl.
Ik zou echt niet weten wat ik op je vraag zou moeten antwoorden.
Ik wens jullie veel moed en ik hoop dat je toch nog een lange tijd met Diddl mag samen zijn.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#298 Geplaatst 06 december 2013 - 21:02

Nou, dat is toch voorzichtig goed nieuws. Zijn witte bloedcellen zijn toch heel goed gedaald dan?
Het moet verschrikkelijk zijn om altijd in die onzekerheid te leven.
Ik hoop dat hij nog lang bij jullie mag zijn.

Qua je vraag, dat is een moeilijke. Je kan niet weten wat een kat denkt.
Als ik naar mijn eigen Sierra kijk, zij zou liefst altijd eten wat ze wil, zonder beperkingen.
Maar zij beseffen niet dat hun leven erdoor kan ingekort raken.
Als het aan de kat lag, zou die eten wat die wil.
Maar zonder besef dat als ze zich toch inhouden, ze langer zouden kunnen leven.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#299 Geplaatst 06 december 2013 - 22:38

Met die eerste zin zonk mijn hart in de schoenen. Ik dacht echt dat je het nieuws kreeg dat geen enkel baasje wilt horen.
Maar mijn mond viel echt open toen ik dat getal zag staan.
Oke, het is nog teveel, maar het is al wel SPECTACULAIR gedaald tegen de vorige keer he!
Ik ben eerlijk gezegd echt super super super blij voor jullie!
En ik snap zeker dat je niet te overmoedig wilt zijn, omdat die opleving niet lang duurt.
Maar ik zou zeker en vast van dit moment genieten en ik zal alvast de vreugde inleiden zodat je straks, als het bezonken is ook even blij mag zijn als ik nu ben.
En ik ken je poezel dan niet eens :lachen:  Maar ik ben echt blij dat het dat sukkeltje ook eens meezit!

Wat dat van dat eten betreft. Tgoh, ik denk dat een kat nu niet zoooooo gefixeerd is op eten.
Oke ze stormen hier ook wel op hun natvoer af, maar als ze dan eens geen natvoer krijgen dan hoor ik niemand zagen.
Ik zou misschien gewoon een evenwicht proberen te vinden. Hem zijn gezonde voeding geven en zo af en toe (of meer dan hij gewoon is) de specialere dingen die hij zo graag eet.
Misschien ook eens vragen hoe je dierenarts er tegenop kijkt?

Time spent with cats is never wasted

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#300 Geplaatst 07 december 2013 - 02:38

Ik was toch ook wel voorbereid op het slechte nieuws bij je eerste zin,
god zij dank is het anders uitgedraaid!

Jullie goede zorgen hebben hem er weer bovenop geholpen :duim: :eDance:

Wat je eetvraag betreft:
Ik denk persoonlijk dat je misschien toch beter die eetbeperkingen blijft hanteren...
je hebt het hier wel over super Diddl he ;)
Zoals je zegt, hij kruipt altijd weer door het oog van de naald,
waarom hem dan volproppen met eten als je weet dat het niet goed gaat komen?
Uiteindelijk doe je hem (denk ik) ook geen plezier met hem alles te geven wat hij wil, want dan overeet hij zich en geeft hij misschien meer over dan goed is voor hem.
Waardoor hij zich uiteindelijk ook weer miserabel gaat voelen ook al denk je dat je hem een plezier doet...
Allee ja, dat is mijn gedacht he :oops:
Ik weet ook niet of ik hier de spijker op de kop sla, wie weet zit ik er wel helemaal naast,
maar als je je aan de eetbeperkingen houd, doe je er niemand kwaad mee,
ok je houdt hem langer in leven, maar dan weet je wel dat het niet aan het eten lag moest hij gaan...
En zou ik me niet helemaal schuldig voelen (of toch niet veel meer dan anders)

Uiteindelijk moet je hierin zelf je buikgevoel aanspreken,
en ongetwijfeld zul je de juiste beslissing nemen :hug: :hug: