Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 02 juli 2013 - 13:52

Mss kan je hem elk uur of om de twee uur een kleine hoeveel eten geven, teveel kan hij niet aan dat heb je zelf gezien.
Het is niet omdat hij vraagt dat je hem verplicht moet geven beter effe wachten tot de maag het weer aan kan. Dat overgeven kan niet goed zijn op den duur gaat zijn slokdarm helemaal geiritteerd of aangevreten zijn van het zuur van de maag.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#32 Geplaatst 02 juli 2013 - 14:11

dat doen we ook, zo ongeveer om de twee uur eten geven
Maar als hij sneller dan dat komt vragen geef ik het hem dan toch maar , weliswaar kleinere hoeveelheid dan
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#33 Geplaatst 02 juli 2013 - 15:44

Ook vanwege ons hier duimen omhoog, fingers crossed en kaarsje branden voor Diddl    :duim: :geluk: :duim:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#34 Geplaatst 02 juli 2013 - 19:24

ik zal maar niet te hard roepen maar vandaag heeft diddl nog geen enkele keer overgegeven, hij heeft wel minder gegeten dan gisteren en eergisteren
Hij was/is wel in een jolige bui, spinnen en knorren en kopjes geven
Maar zoals ik al zei, k zal maar niet te hard roepen, dat kan keren op 5 min tijd.
Op deze moment krijg ik dan toch terug een beetje courage
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#35 Geplaatst 02 juli 2013 - 21:08

Ben blij voor jullie! Tof toch om te zien dat hij speels is en niet meer heeft overgegeven. Begrijp wel dat je bang blijft natuurlijk, het blijft altijd observeren en afwachten he, maar voor 't zelfde geld was hij vandaag weer aan het overgeven en ligt hij daar slappekes in de zetel, wat nu toch het geval niet is. We blijven duimen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#36 Geplaatst 02 juli 2013 - 22:30

Ik heb dus te vroeg geroepen helaas
Ik wou me net even in de zetel leggen en voel zo iets nats aan mijn arm en jawel, er lag een plasje kots
Maar alé, als t daar dan bij blijft valt het nog goed mee
Al zouden we natuurlijk veel liever zien dat hij een hele dag helemaal niks overgeeft.
Slappekes was hij niet, hij heeft een spinconcert gegeven en kopjes en hij liep regelmatig rond en had interesse in de dingen rondom hem
Dat is heel goed en daar zijn we blij om.
Hij heeft er ook paar enorme dikke lange drollen uitgeperst (ik zat me af te vragen hoe hij dat in s hemelsnaam erdoor heeft gekregen, zo een joekels), zolang daar beweging in blijft zitten zijn we ook content

bedankt  voor de duimen !
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#37 Geplaatst 03 juli 2013 - 22:31

diddl heeft het vandaag terug goed gedaan vind ik, maar ene keer beetje moeten overgeven
En hoera, eindelijk diarree
Ik heb gebeld naar de dierenarts en vanaf morgen moeten we hem terug zijn normale dieetvoeding geven omdat het bij diddl altijd heel moeilijk is om diarree te stoppen en omdat het sowieso altijd lang duurt als hij het heeft, dus nu proberen om hem met zijn normale dieetvoeding toch op een gewone natuurlijke manier van de diarree terug af te krijgen
Als dat niet lukt zal t met medicatie moeten gebeuren en hopen dat dan werkt.
Zodat hij niet nog meer witte bloedcellen gaat aanmaken (en we hopelijk euthanasie nog een tijd kunnen uitstellen)
Onze Ramses zit hier ook nog met diarree (van die twee potjes whiskas of sheba, k weet al niet meer wat het was, die hij achter mijn rug snel is gaan binnenproppen in de keuken vandeweek), als dat morgen niet over is moet ik dierenarts bellen en dan zullen we wel moeten beginnen met stomorgyl denk ik
We zijn voorzichtig positief wat diddl betreft
Duimen dat de diarree nu maar een paar dagen aanhoudt en we die dan kunnen stoppen via de voeding (en dat spuitpoep en allesvreter Ramses morgen terug normaal kakkeledoedie doet, die zit ook met hcm en kan ook extra problemen missen als kiespijn)
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 03 juli 2013 - 22:37

Dat is inderdaad positief nieuws, Lathyrus ! Heel blij dit te lezen !! :heart:

Hoop zo dat alles goed mag blijven gaan met lieve Diddl...en ook voor Ramses heel veel beterschap ! :duim:

Je lieverdjes hebben toch echt al veel meegemaakt...en jullie ook natuurlijk...dus duim en hoop ik dat het vanaf nu allemaal de positieve richting mag uitgaan !!! :hug:
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#39 Geplaatst 03 juli 2013 - 22:51

Ik blijf mee duimen, ik hoop echt voor jullie én Diddl natuurlijk dat het manneke zo blijft evolueren.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#40 Geplaatst 04 juli 2013 - 11:46

verdomme, diddl heeft twee maal plat gekakt en nu zijn t terug schone worstjes
We moeten dus voortdoen met de sheba en whiskas
En we moeten beginnen met stomorgyl voor Ramses want dat manneke heeft een serieus geval van spuitpoep nu
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 04 juli 2013 - 12:01

Ocharme zoveel miserie met de katjes. :( Heel veel beterschap voor beide poesjes. :hug: Duimen gaan hier omhoog. :duim: :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#42 Geplaatst 05 juli 2013 - 22:30

Diddl heeft terug een goeie dag achter de rug, hij was heel levendig en zelfs speels, gaf kopjes à volonté op de badkamer en liep hier rond te huppelen alsof er niks aan de hand is.
Maar hij heeft wat te hard gehuppeld blijkbaar want daarnet kwam er een grote blup uit, t was een serieuze plas, al t eten dat hij net daarvoor had opgegeten kwam er terug uit.
Hij was er een beetje van slag van t manneke
Maar ondertussen is hij toch bekomen en is hij bij broertje thor in de iglo gekropen, k ga hem nog even laten wachten om te eten, zijn maag nog een halfuurtje ofzo laten rusten want hij heeft nog maar net zijn medicatie binnen en die moet eerst terug kunnen beginnen werken, en dan kan hij terug een nieuwe portie krijgen
Hij heeft nu toch terug diarree , t loopt er goed uit momenteel dus zijn darm zal goed geleegd worden, als t morgen nog diarree is gaan we dan beginnen met zijn normale dieetvoeding terug te geven en dan hopen dat den diarree op die manier onder controle is te krijgen en geen medicatie gaat nodig zijn

Onze Ramses t schaap is wreed teleurgesteld dat hij de overschotjes van diddl niet meer mag uitlikken maar t is voor zijn eigen goed, zo lang hij ook met diarree zit mogen we hem geen natvoeder geven of dat geraakt niet gedaan...
Maar je moet zijn gezicht zien ocharme als diddl dan nog een overschot laat staan en ik dat potje direct wegneem, ramses loopt zich dan de pootjes vanonder het lijf om zo snel mogelijk bij dat potje te zijn maar is dan natuurlijk net te laat en dan trekt hij zo een teleurgesteld gezicht ocharme, de teleurstelling loopt er zo af van zijne snoet.
Maar we mogen niet toegeven...
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#43 Geplaatst 06 juli 2013 - 12:33

Jaja, dat heb je dan , je mag niet toegeven maar hebt medelijden omdat je niet kan uitleggen waaròm het niet mag.
Wel blij te lezen dat Diddl gisteren toch wel een goeie dag heeft gehad.
Ik hoop voor vandaag hetzelfde!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#44 Geplaatst 08 juli 2013 - 16:05

hout vasthouden maar tot nu toe heeft hij de ene goeie dag na de andere.
Gisteren en eergisteren en vandaag niet overgegeven, zelfs niet ene keer
Zijn kakkeledoedies zijn goed ook
En je ziet dat het manneke zich goed voelt
Wij zijn op dit moment dus heel blij
Maar we weten uit ervaring dat het snel kan keren...
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 08 juli 2013 - 16:19

Ik was net nog aan denken aan jullie. Het was een tijdje geleden dat ik nog iets van Diddle had gehoord.
Heel goed dat hij gisteren en eergisteren zijn eten heeft kunnen binnenhouden :)
En dat zijn kakjes er goed uitzien. Is hij nog steeds aan de sheba/whiskas?
En wanneer mag je daarmee stoppen of verminderen?

Ik hoop dat het zo blijft, het gaat in elk geval toch niet bergaf met hem en zelfs een beetje beter lijkt me.
Dus :duim:

Time spent with cats is never wasted