Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#316 Geplaatst 09 december 2013 - 22:22

:jump: hup diddl hup  :thumb: doe zo verder ventje
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#317 Geplaatst 09 december 2013 - 23:27

Bekijk berichtBlackScorpion, op 09 december 2013 - 08:20, zei:

Dar is heel goed en hoe doet hij qua gedrag?
Ook alles nog goed?

Bekijk berichtMister B., op 09 december 2013 - 14:29, zei:

Even een vraagje ,dat braken ...heeft/kan dit te maken hebben met zijn hartprobleem ?

qua gedrag doet hij normaal, hij is niet plat, er zit leven in t manneke, hij komt regelmatig knuffelen en spinnen en knorren en vraagt om aandacht en om eten

Het braken/overgeven bij diddl heeft in ieder geval niks te maken met zijn hcm, bij hem is dat omdat hij een heel heel luie maag heeft waar nauwelijks beweging inzit en omdat hij zijn eten niet verteerd en hij reflux heeft

vandaag heeft hij jammer genoeg 2x blub gedaan, terug s avonds zoals voordien ook t geval was, hij krijgt nochtans drie maal per dag de primperan
Woensdag komt de dierenarts met eten en een voorschrift, toch eens vragen waarom we zijn moeten stoppen met die ranitidine, die was voor de reflux en de reflux is er toch nog dus waarom dan stoppen met het medicijn....
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#318 Geplaatst 10 december 2013 - 09:57

Ranitidine heeft Sierra ook een tijdje moeten nemen, was bij haar om de maag te beschermen.
Zij geeft ook soms over, maar bij haar is het door gulzigheid. Nu al eventjes niet voorgekomen door ander voer.
Zij eet op het moment de oren van onze kop aan natvoer en hier eet ze rustiger van dan van brokken.
Maar zij staat nog op medicatie, het is afwachten hoe ze gaat eten eens de medicatie gedaan is.

Wel goed dat Diddl niet platjes is qua gedrag, dat betekent toch dat hij zich niet heel slecht voelt?
Op wat staat hij nu nog qua medicatie?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#319 Geplaatst 10 december 2013 - 12:10

t grootste deel van de medicatie is voorlopig weggevallen (waar ik niet boos om ben want t was toch echt wel veel voor dat manneke), op dit moment neemt hij 2x per dag stomorgyl (voor de platte kakjes van de darmopstoot), 3x primperan (voor mobiliteit  van maag en proberen om zijn eten te kunnen binnenhouden), 1x veraflox (voor opstoot chronisch snot en sinusit , 1x atopica (om witte bloedcellen naar beneden te krijgen)
Voordien nam hij nog 5 extra dingen erbij per dag waarvan sommige ook 2x per dag, op den duur wordt het echt wel veel hé voor t manneke en als er dan iets kan wegvallen zoveels te beter
Maar of die ranitidine weglaten zo een goed idee is daar ben ik nog niet van overtuigd.
Diddl voelt zich volgens mij momenteel niet slecht afgaande op zijn gedrag en manier van doen

Ik hoop dat sierra het goed blijft doen blackscorpion
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#320 Geplaatst 10 december 2013 - 17:24

Oei dan nam hij wel heel veel medicatie, dat is een volledige dagtaak

Cloe neemt 3 pilletjes per dag waarvan 1tje elke dag rond hetzelfde uur moet gegeven worden.
Wanneer we eens weg moeten is het een geregel om haar op tijd haar pillen te geven.

Hoe doe jij dat, of mag je een aantal pillen samen geven?

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#321 Geplaatst 10 december 2013 - 19:28

Dat is inderdaad veel medicatie, al een geluk dat je hem zo graag ziet.
Want ik denk dat er toch sommige mensen het er niet voor over zouden hebben.
Maar ik heb al gemerkt dat op dit forum de mensen echt een hart voor hun dieren hebben.
Ben blij hier terecht te zijn gekomen.
Hier kijkt men je tenminste niet raar aan omdat je veel van je dier houdt :)

Ik duim mee dat Diddl zo goed blijft!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#322 Geplaatst 10 december 2013 - 20:27

de medicatie die hij 2x per dag moest nemen die werd s morgens en s avonds gegeven en t geen 1x per dag moest gegeven worden werd dan ofwel er s morgens bij gegeven ofwel s avonds, tussen sommige lieten we dan een tiental minuten tussen (en onze Ramses krijgt s morgens en s avonds zijn hartmedicatie en thor moet 1x om de twee dagen ook atopica krijgen)

nu is t s morgens stomorgyl en primperan, s middags primperan en s avonds stomorgyl en veraflox en atopica en primperan, de primperan wordt op voorhand gegeven s avonds, dan na een tijdje de atopica en stomorgyl en dan laten we er terug een tijdje tussen en geven we veraflox
Het is niet die medicatie die een dagtaak is , t is zijn eten dat een dagtaak is, hij vertikt het  gewoon om te eten op zijn eentje, ik moet zijn potje voor zijn neus houden, dus als ik er niet ben wil hij niet in zijn box gaan om te eten en loopt hij met honger...
Ik ben nu maar ene middag weg dat er niemand thuis is als ik naar tekenles moet maar ik moet dan al om 10 voor 13u vertrekken en ik ben maar thuis rond 18u, ik weet dat hij dan honger heeft en niet wil eten en ik voel me dan best schuldig
Vroeger bleef ik gewoon continu thuis daarvoor, nu ga ik toch naar de tekenles en probeer ik dat schuldgevoel  wat te onderdrukken, ik kan nu eenmaal niet jarenlang continu 24 op 24 thuiszijn, dat is gewoon niet te doen, en als hij wil kan hij eten, hij vertikt het gewoon om het te doen, ne mens ge moet er iets mee doen hé...
Maar ik voel me wel degelijk iedere maandag toch keischuldig...
Als we dan t zondags ne keer naar een rommelmarktje gaan is dat t zelfde, we zorgen er  voor dat hij 1 tot 2 keer heeft gegeten voor we  vertrekken zodat het maagske goed vol zit, maar als je dan een uur of drie weg bent begin je zelf al op hete kolen te lopen want dan weet je dat hij ondertussen wel al zal willen eten...
Ik ben doodsbenauwd dat ik nog eens in t kliniek ga belanden zelf, hoe dat dat  eten van diddl dan moet gearrangeerd worden dat weet ik niet
Dus hopen dat ik niet meer in t kliniek beland zolang diddl hier nog is....

Bewerkt door lathyrus, 10 december 2013 - 20:28.

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#323 Geplaatst 10 december 2013 - 21:16

Zo gaat het hier ook Nadine eten mixen en voor haar neus zetten, cloe eet wel zelf maar niet genoeg.
Wanneer ik een middag weg ga probeer ik haar ook een goed rond buikje te geven voor ik vertrek.
Voor onze poezekes alles he ;)
Maar je moet soms ook eens naar jezelf zien, alle dagen 24 op 24 thuis zitten is niet gezond

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#324 Geplaatst 11 december 2013 - 00:00

t probleem met dat goed rond buikje te geven is dus dat diddl niet veel in ene keer kan eten want dan komt het er terug uit, dus je moet altijd enorm opletten met de hoeveelheden die je geeft en hij kan niet een langere tijd/5 of 6 uur blijven zitten zonder dat hij eten krijgt
En naaktkatten eten normaal gezien de hele dag en nacht door op geregelde tijdstippen om hun temperatuur op peil te houden, ze eten meer dan gewone katten, dat is dan ook een bijkomend probleem voor Diddl
Gewoon een middag weg gaan is al een serieus probleem en is eigenlijk niet te doen.
Maar constant 24 op 24 hier altijd maar blijven zitten, dat is gewoon om zot van te worden uiteindelijk (ik zat niet alleen voor diddl zoveel thuis, mijn gezondheidsproblemen hebben daar ook mee te maken maar de problemen met diddl deden er nog een extra schepje bovenop en zorgden ervoor dat de weinige keren dat ik zou buiten kunnen gaan hebben ik dan toch maar thuisbleef...)
Daarom ook dat ik met de tekenschool begonnen ben, om toch ne keer te kunnen buitenkomen en zelf iets te hebben ook voor ik er mentaal ook helemaal aan onderdoor ging.
Maar ik voel mij dus echt keischuldig iedere maandagmiddag
Ik zit dan wel tegen mezelf te zeggen dat als hij honger heeft en wil eten dat hij dan kan eten (zijn eten staat in zijn eetbox en hij weet heel goed hoe die eetbox werkt, hij probeert genoeg in de andere 3 hun eetbox te geraken de slimmerik voor de droge brokken die hij niet mag eten) , hij kiest er zelf voor om als hij honger heeft dan toch met honger te blijven zitten, maar dat is toch moeilijk zunne om je daar dan toch niet slecht over te zitten voelen.

We hebben al vanalles geprobeerd om hem toch maar in zijn eigen eetbox te krijgen om te eten, ik wil hem best om de 2,5 of 3 uur zelf eten geven als ik maar zou weten dat hij als ik niet thuis ben dan wel in zijn eetbox gaat als hij honger heeft, maar hij vertikt het gewoon.
Hij weigert pertinent.
Op heel de tijd dat die boxen hier staan is hij uit zijn eigen maximum 3 keer in die box geweest en daar zaten dan ook grote tussenpozen tussen tussen die 3 keer.
Waarom hij het die 3 keer dan wel deed en anders niet weten we ook niet .
En iedere keer was ik natuurlijk ongelooflijk blij dat hij het gedaan had maar daarna was t terug t zelfde liedje en vertikte hij  het terug om het te doen (terwijl hij wel in de anderen hun eetbox kruipt als hij de kans krijgt en die is dus net hetzelfde dan de zijne, juist de inhoud is anders, bij de andere 3 zijn t droge brokken en bij hem is t natvoeder dat er instaat)
Ik maak me daar echt zorgen om om hoe we dat gaan moeten oplossen als ik in t kliniek zou terechtkomen, dat is een serieuze zorg.
Ik heb een hele tijd geleden contact opgenomen met zo een kattenoppasdienst die hier op de site reclame kwam maken met het idee erachter dat indien nodig er dan enkele keren per dag iemand naar hier zou kunnen komen maar ze hadden nog niemand in dienst voor onze regio en als ze wel iemand hadden gingen ze contact opnemen met ons, wel nooit meer  van gehoord.
En ik weet gewoon niks anders meer...

Ik heb hem goed anderhalf uur nog maar te eten gegeven en nu staat hij hier al een kwartier te piepen om terug te eten, veels te vroeg want als ik het hem toegeef dan gaat het er terug uitkomen natuurlijk.
Maar hij houdt dan niet op tot hij zijn zin krijgt...
Wat moet ge op den duur doen om goed te doen....
Ik weet het soms ook gewoon niet meer
Geplaatste afbeelding

Ellen30
Ellen30
  • 129 berichten
  • 1 katten

#325 Geplaatst 11 december 2013 - 14:16

Wat fijn dat de resultaten beter zijn! :)

Heel lastig idd wat betreft het eten, zat zo ook bij mij kater ivm zijn nierdieet (kiezen tussen normaal voer of nierdieet terwijl hij het normaal voer eens zo lekker vond).

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#326 Geplaatst 12 december 2013 - 12:11

Den diddl vindt zijn natvoeder wel lekker volgens mij (ons andere 3 zijn er ook dol op) maar ik denk dat het hem gewoon tegensteekt dat hij altijd maar een papje moet zitten opslurpen en hij graag ook ne keer gewoon iets zou knabbelen
Mij zou dat in ieder geval toch tegensteken als ik alle dagen papjes zou moeten slurpen en nooit eens zou kunnen knabbelen...

ik heb gisteren op t dekentje dat voor de stoof ligt op de kattenzeteltjes een plasje opgedroogde blub gevonden, geen flauw idee dus van wanneer dat was want k heb diddl niet zien blub doen, waarschijnlijk van eergisteren dan aangezien het toch al goed opgedroogd was
Gisteren heeft hij volgens mij alles netjes binnengehouden, hopelijk is dat vandaag ook t geval
En je ziet hem bijkomen in gewicht

Onzen thor heeft maandag voor de eerste keer in goed drie jaar tijd ne keer een deftige worstendrol gelegd, thor deed altijd normaal kakkeledoedie tot hij op een keer heel plat begon te gaan zomaar zonder enig aanwijsbare reden en sedertdien is t altijd plat gebleven ongeacht wat we ook probeerden samen met de dierenarts.
Vorige week heeft hij toch nog eens cortisone en een spuit langwerkende ab gekregen omdat de situatie echt wel verslechterde (t manneke ging tussen 8u en 11 u s morgens al 11 keer op de bak gaan staan om dan iedere keer er een klein hoopje platte drek uit te duwen ocharme) en de dierenarts hoopte dat het toch iets ging opbrengen et voila, toch 1 deftig drolletje maandag.
Wij blij natuurlijk
Maar daarnet waren we nog veel veel blijer, hij heeft er daarnet een heel hoopje normale drollen gedropt :dancer: :cheer: :jump:  , we hoopten er al niet meer op dat die medicatie iets ging doen omdat we het al geprobeerd hadden maar blijkbaar werkt het nu toch wel en heeft het toch een effect
We zullen nog maar niet te hard roepen want we weten niet of de beterschap gaat blijven maar we hebben toch een beetje hoop terug (als thor platte kakjes zou blijven leggen heeft dat uiteindelijk een heel nefaste uitwerking op zijn darmen die grote problemen zou kunnen veroorzaken).
We moeten ook iets nieuws uitproberen, een soort van probiotica die de goede bacteriën in de darmen op 3 dagen tijd serieus zou moeten vermenigvuldigen, hopelijk heeft dat nu ook een goed effect en krijgen we onzen thor tenminste terug in orde
Geplaatste afbeelding

#327 Geplaatst 12 december 2013 - 13:33

Super zeg dat Diddl aan't bijkomen is in gewicht!

En ook goed nieuws van Thor, hoe blij dat ne mens kan zijn met een hoopje kak hé! En hopelijk werkt die nieuwe probiotica goed.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#328 Geplaatst 12 december 2013 - 17:22

amai wat een meds bijeen ,
moet ook ni makkelijk zijn!

super dat hij terug bijkomt en de drolletjes weer goed zijn!

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#329 Geplaatst 12 december 2013 - 23:39

Super dat hij is bijgekomen en mooie drolletjes legt!! Is eigenlijk toch wel een sterk ventje hoor, echt een vechterke. Ook wel dankzij jullie natuurlijk, had de sukkel bij mensen gezeten die al die moeite niet zouden willen doen het zou zo niet aflopen vrees ik.
En is makkelijk gezegd, maar voel je niet schuldig, je mag ook wel iets hebben zekers. Natuurlijk kan ik best verstaan dat je je ondertussen zit zorgen te maken in de tekenles. En kan volledig begrijpen dat je hoopt dat je niet in de kliniek belandt, dat zou idd een probleem geven voor Diddl.
Maar nu focussen op zijn beterschap, het ziet er al een stuk beter uit dan vorige week :jump: