Spring naar inhoud

- - - - -

weer gezondheidsproblemen bij diddl

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#46 Geplaatst 08 juli 2013 - 17:20

normaal gezien zouden we als hij diarree krijgt terug moeten overstappen naar de dieetvoeding.
Maar als hij eens plat kakt dan kakt hij de volgende keer al terug worstjes, volgens ons kan die darm zich dan niet volledig legen toch, gebeld naar de dierenarts dus en gevraagd wat we moesten doen en zolang hij worstjes kakt moeten we voortdoen met die sheba/whiskas, voorlopig toch alé
Momenteel mengen we 2 potjes whiskas met 1 potje dieetvoeding, zodat hij toch die smaak van die dieetvoeding niet helemaal ontwent en hij smikkelt dat met heel veel smaak naar binnen
Ik zal vandeweek nog eens bellen naar de dierenarts om te vragen wat we nu moeten doen met dat eten.
Als hij schoon worstjes blijft leggen ondanks de sheba of whiskas zie ik niet in waarom we hem dat dan volledig moeten afpakken ocharme t manneke
t Is niet dat hij nog een lang leven gaat hebben, dan mag hij toch af en toe ook ne keer zondigen als hem dat geen diarree en geen ontstekingen bezorgt hé

edit: ondertussen heeft halve trouwboek hier op mijn vensterbankserre kots gevonden, diddl had daarnet 2x kort na mekaar gegeten en had nogal grote hoeveelheid binnen en daar is er dus een deel van uitgekomen blijkbaar, als t dan bij die ene keer blijft is t goed
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 08 juli 2013 - 18:25

Hopelijk komt dat gewoon omdat hij te gulzig is geweest en hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Is het zo dat als hij geen dieetvoeding krijgt dat hij echt serieuze problemen krijgt?
Want anders (als zijn kakjes zo blijven) zou ik misschien overwegen om hem gewoon permanent die sheba/whiskas te blijven geven.

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#48 Geplaatst 08 juli 2013 - 18:49

wel normaal gezien krijgt hij dus onmiddellijk opstoten van die chronische darmontstekingen en zit hij onmiddellijk met diarree als we hem andere voeding geven dan die specifieke dieetvoeding die hij sedert 2010 eet
Dan stijgen zijn witte bloedcellen weer enorm en dat is dus een groot probleem, de laatste keer zat hij met 70.000 witte bloedcellen terwijl dat tussen de 6.000 en 11.000  moet liggen, dat is helemaal niet goed want dan kan hij teveel aan eiwitten afzetting krijgen in de nieren en op de ogen en gaan zowel de nieren als de ogen helemaal kapotgaan
De dierenarts zei dat als bij volgende bloedafname die witte bloedcellen nog gestegen zijn dat we dan aan euthanasie moeten beginnen denken dus we willen absoluut vermijden dat die nog gaan stijgen
Dat is echt uitzonderlijk wat er nu de laatste tijd gebeurt, dat hij niet onmiddellijk met hevige diarree zit ondanks verandering van voeding.
We weten zelf niet goed wat we er nu mee aanmoeten.
Het zal te zien zijn zeker hoe die witte bloedcellen nu evolueren
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe het mogelijk is dat hij geen diarree heeft terwijl hij met massale hoeveelheden witte bloedcellen zit...
Wij zitten hier ook te denken om hem toch maar een plezier te doen en hem zijn sheba en whiskas dan te blijven geven als hij geen diarree krijgt, maar k weet dus niet wat voor effect dat gaat hebben op die witte bloedcellen...
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#49 Geplaatst 09 juli 2013 - 20:18

Het zou fantastisch zijn als die witte bloedcellen niet meer zouden gestegen zijn of zelfs afgenomen.
Ik hoop het voor jullie. Nog steeds geen idee wanneer jullie dierenarts het bloed zou laten onderzoeken?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#50 Geplaatst 10 juli 2013 - 00:29

juleken, nee, geen idee van, ik denk dat hij een tijdje wil wachten, dat is wat ik er toch uit  begrepen heb uit t geen hij tegen mij zei, eerst er voor zorgen dat diddl zijn darm volledig leeggeraakt en ik denk dat de dierenarts dan gaat wachten tot de volgende opstoot van iets, tot diddl terug begint te sukkelen met 1 van de terugkerende problemen of er iets nieuws opduikt.
Ik durf eerlijk gezegd niet naar een bepaald tijdstip vragen of er zelf op aansturen om een datum te prikken, ik ben veels te bang van de uitslag...
Op deze moment zou ik euthanasie sowieso niet overwegen, klop het af op hout maar diddl is momenteel echt goed en t zou niet verantwoord zijn om t manneke zijn leven dan te beëindigen
Hij heeft echt de ene goeie dag na de andere op dit moment, ik hoop zo heel heel hard dat het nog een tijdje mag blijven duren

Duim aub voor ons ventje dat het nog een tijd mag blijven duren
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 10 juli 2013 - 06:45

Het gaat precies toch wel de goede/betere kant uit.
Dus ik hoop dat jullie ventje zich zo goed blijft voelen als hij nu doet en er nog lang geen sprake is van euthanasie.

Hoe zit het met de darm trouwens? Zijn het nog vaste kakjes?

Time spent with cats is never wasted

#52 Geplaatst 10 juli 2013 - 07:49

Super dat Diddl het zo goed doet!

Bekijk berichtlathyrus, op 10 juli 2013 - 00:29, zei:

Duim aub voor ons ventje dat het nog een tijd mag blijven duren

Zal ik zeker doen! :thumb: :thumb: :thumb: .

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 10 juli 2013 - 07:55

Ik zal zeker flink voor het manneke duimen :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 10 juli 2013 - 08:01

Ik duim mee voor deze schat. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#55 Geplaatst 10 juli 2013 - 09:35

steffie, ja hij blijft mooie worstjes leggen, heel af en toe zit er bij een worstje een klein beetje plat maar dat is maar een heel klein beetje en de keer nadien is t helemaal vast
Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#56 Geplaatst 10 juli 2013 - 09:43

Supêr dat het beter gaat met Diddl, doe zo voort manneke :duim:
  Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#57 Geplaatst 10 juli 2013 - 19:21

Hier wordt vollenbak meegeduimd!! :duim: :duim: :geluk:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 11 juli 2013 - 09:47

Er is precies toch al wat verbetering hé NAdine.
Hier ook de duimen recht voor Diddl!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#59 Geplaatst 11 juli 2013 - 10:54

De dierenarts heeft ons net gebeld om ons te zeggen dat hij vanaf maandag met verlof is (hij weet dat onzen diddl nogal een probleemgevalleke is die altijd vanalles mankeert dus hij  verwittigd ons wanneer hij niet beschikbaar gaat zijn op voorhand wat ik toch wel goed vind) en ook al is er vervanging en is die vervanging een heel lieve zachte madam, ik voel toch een lichte golf van paniek over mij komen.
Ik ben altijd bang als de dierenarts met verlof is dat onzen diddl of ramses dan net een hartaanval gaan krijgen of een klonter in de achterpoten.
Onze dierenarts heeft toch heel wat jaren ervaring en voor zoiets heb ik dan toch liever hem dan de vervangster, zij heeft niet zoveel ervaring.
Duimen maar dat het niet gaat gebeuren de komende 2 weken maar k ga maar gerust zijn als frank en zijn vrouw terug van verlof zijn.

Met diddl gaat alles goed momenteel
Hij eet goed en hij doet goeie kakkeledoedies, je ziet dat hij hem toch wel goed voelt nu, dat zal wel een enorme opluchting zijn voor t manneke dat hij van die massa kak in zijn darmen vanaf is.
Hout vasthouden dat het nog een tijdje zo  blijft.
Gisteren is zijn eten er wel 5 tot 6 keer uitgekomen, mijn fout waarschijnlijk, hij kwam heel snel na mekaar steeds om eten vragen en ik heb het hem dan ook iedere keer gegeven, wel kleine beetjes maar de hoeveelheid in totaal was gewoon teveel voor die luie maag dus kwam het er uit...
Maar t is zo moeilijk om nee te zeggen als hij om eten vraagt, ik moet het manneke dan maar met honger laten staan...
Ik heb gevraagd aan de dierenarts wat we nu moeten doen met het eten, terug volledig overstappen op dieetvoeding van hills of nog even blijven voortdoen met mix van whiskas en hills en hij zegt om voorlopig nog voort te doen met de mix omdat het manneke het blijkbaar toch graag eet plus dat het voor ons financieel even ook een beetje ademruimte geeft.
Maar we mogen het niet oneindig blijven voortdoen met die mix omdat als we whiskas blijven geven zouden diddl zijn witte bloedcellen zeker omhooggaan.
En dat is natuurlijk slecht
Ik moet morgen als de dierenarts met ons bestelling van eten langskomt ne keer vragen waarom die witte bloedcellen van die whiskas dan omhooggaan eigenlijk, k vraag me dat wel af.
Het bloed trekken gaat gebeuren de volgende keer dat diddl echt slecht is terug en hij weer een serieuze opstoot krijgt van t één of t ander, ik hoop dus dat dat niet voor de eerste tijd is want ik ben er heel bang van.

Heel erg bedankt voor de duimen !!!
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#60 Geplaatst 11 juli 2013 - 11:31

Toch altijd plezant he om hier in de medische rubriek goed nieuws te lezen. En kan wel begrijpen, zeker in geval van Diddl, dat je ongerust bent dat er iets zou gebeuren net wanneer je dierenarts in verlof is.

Maar voorlopig ziet het er toch echt wel goed uit, we blijven duimen!  :duim: