Spring naar inhoud

- - - - -

al mijn kippen...

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 juni 2013 - 09:23

Zoals jullie mss weten "heb" ik al enkele jaren 3 kipjes...  "Heb" tussen aanhalingstekens omdat ze niet in mijn tuin stonden (want die heb ik maar in 't mini) maar wel in het kippenhok in de tuin van mijn werk.  Nu heb ik daar op 31 mei mijn laatste dag gedaan maar kwam hen, zoals voordien ook, in 't weekend eten geven en mijn (ex) collega de voorbije maand tijdens de week.  Bedoeling was om de drie kippen mee te nemen binnen twee weken naar ons nieuwe huis.  Ik keek er echt al naar uit om ze echt bij mij te hebben dan.  Voor eitjes waren ze te oud maar ze mochten bij ons hun oude dag slijten.  Maar nu kreeg ik donderdag telefoon van mijn collega dat er twee van de drie kippen dood in het hok lagen. De ene is woensdag gevonden, de andere op donderdag. :8
Nu, de dames waren al op leeftijd maar ik vond het vreemd dat ze beide zo kort op elkaar gestorven waren dus was ik gisterenavond de laatste kip gaan halen en was ze bij de kippen van mijn ouders gaan zetten.  Op de één of andere manier vertrouwde ik het niet.
Nu krijg ik deze ochtend rond acht uur telefoon van mijn mama, ze heeft deze morgen Iris, mijn laatste kip, dood in de ren gevonden. :8  Haar nek was doorgebeten, ze dacht een marter ofzo...
Mijn drie kippen, dood op vier dagen.  De enige drie kippen die ik had. :(
Ik ben hier effe echt niet goed van.  Ok, 't zijn maar kipjes voor sommige mensen maar ik had mijn madammen graag.  Ik vond hen lief, ze aten uit mijn hand en kon ze voorzichtig aaien.
Weer zit ik hier te wenen, ik ga speciaal de laatste kip halen om ze veilig te hebben maar had ik haar gelaten waar ze was, had ze nog geleefd.
Maar nee, zat ze daar alleen op een plek die ze niet kende en moest ze zo aan haar einde komen. :cry: :cry:
Zit effe in zak en as, pfffff...
Het ga jullie goed, mijn drie dames.  Ik hoop dat ik jullie een mooi leventje heb gegeven.  'k Wens jullie een eeuwig grasveld met veel wormen toe...

Bewerkt door Marjananas, 30 juni 2013 - 09:33.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 30 juni 2013 - 09:28

Spijtig om dat te moeten lezen :( Bij ons is het ook nooit tof als er een kipje doodgaat (nochtans hebben we er genoeg ;) ). Je moet wel echt niet denken dat het jou schuld is dat de laatste kip dood is. Het gebeurt zo vaak, dat er kippen door een vos of een ander dier worden doodgebeten. Jammer, maar het enige dat je eraan kunt doen is gewoon je hele kippenkot volledig dicht maken met netten enz. Nog veel sterkte gewenst! :)
Kattenknuffels xx

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 30 juni 2013 - 09:36

Een kip is een dier zoals een kat, een hond, .....

Ik begrijp je verdriet volkomen, maar je hebt gedaan wat dacht dat goed was, hoe kon jij nu weten dat er bij je ouders een diertje zou langskomen om het kipje dood te bijten, maar ik zou met dezelfde gevoelens worstelen vrees ik, dus ik begrijp je volkomen.

begin dit jaar hadden wij kuikens en het eerste kuiken vond ik ook smorgens dood in de kippenren, het was uit de nest geraakt, en er niet meer ingeraakt, en omdat moeder kip nog aan t broeden was op andere eitjes is ze dus bij haar eitjes gebleven en is het kuiken gestorven (ik vermoed van de kou)
Heb er dagen niet goed van geweest, geweend in mijn bed, want ik had gefaald, ik had moeten zorgen dat het kuiken terug bij moederkip in de nest moest kunnen.
Mensen in mijn omgeving lachten het weg, want zeg, dat kuiken had amper 1 dag geleefd. Zo jammer dat er niet meer begrip is voor een dierenleven, om welk dier het dan ook gaat. :8

sterkte :hug:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 juni 2013 - 09:38

Ik kan mij voorstellen dat dit heel pijnlijk is om je kippetjes op deze manier te moeten afgeven. :( Heel veel sterkte bij het verlies. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 30 juni 2013 - 16:05

Oh Marjan toch :( ik begrijp je maar al te goed, als je graag dieren ziet dan doen die kipjes ook zeker en vast pijn en dan nog allemaal gelijktijdig, ik vind dat ook heel raar maar
ja de natuur kan soms heel hard zijn, kop op en geef ze een plaatsje, veel sterkte! :hug:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 juni 2013 - 16:09

Heel veel sterkte met het verlies van je kipjes :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 01 juli 2013 - 13:09

Vind het heel triestig dit te lezen...op zo'n korte tijd je 3 kipjes moeten afgeven... :(

Ik had vroeger bij mijn ouders ook 2 kipjes (zwartjes)...heb er ook enorm van afgezien toen ze zijn gestorven... :cry:

Heel veel sterkte... :hug: Rust zacht, kipjes... :cry:
Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 01 juli 2013 - 13:17

emor zo'n triestig nieuws :( veel sterkte