Spring naar inhoud

- - - - -

kat op dieet

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#1 Geplaatst 22 februari 2009 - 11:07

Elsie weegt nu 5,5kg. Ik vind ze persoonlijk te dik.

Elsie is een gesteriliseerde ragdoll van 2 jaar oud.

hoe kan ik haar laten vermageren? Ze krijgt twee keer per dag iets van een 25 a 30g denk ik. Ik weeg het niet af, maar kijk naar de aanwijzing op het potje.

Ik kan ze toch moeilijk nog minder geven, dat wordt echt zielig dan...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 22 februari 2009 - 11:31

Er is zo wel speciale voeding voor katten die moeten vermageren dus een light-voeding. Ik zou dat ook aan Chippie moeten geven maar met 4 katten vind ik dat nogal lastig om het dan enkel aan hem te geven..

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 februari 2009 - 11:43

Weeg het misschien toch even af!

Ik had hier zo'n RC potje, en als ik dat als maatstaf nam, dan was dat in gewicht merkelijk meer dan als ik het afwoog! Ik snap ook niet goed waarom, maar dat potje bleek dus niet accuuraat te zijn...

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#4 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:11

Misschien is ze nu gewoon iets zwaarder omdat het winter is? Iets minder beweging, meer slapen??? Het lost misschien zichzelf op?

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#5 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:24

ik weet het niet goed, ze heeft ook echt zo'n hangbuik, maar de fokker zei dat dat normaal was :s Ik weet het toch niet hoor... ik zie niet graag te dikke dieren...

heb net ff gekeken op het potje en gewogen en het komt mooi overeen.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#6 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:32

Hier heeft ons Musti ook een hangbuikje maar ze is niet te zwaar. Ik vind het wel schattig :)

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#7 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:32

Muizepoes zei:

Hier heeft ons Musti ook een hangbuikje maar ze is niet te zwaar. Ik vind het wel schattig :)

echt zo een lap vel die je gewoon kan vastpakken?

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#8 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:34

Evelien zei:

ik weet het niet goed, ze heeft ook echt zo'n hangbuik, maar de fokker zei dat dat normaal was :s Ik weet het toch niet hoor... ik zie niet graag te dikke dieren...

heb net ff gekeken op het potje en gewogen en het komt mooi overeen.

Mijn 2 ragdolls hebben ook al een beetje en hangbuik en die zijn pas 7 maand en mijn fokster had mij ook gezegd dat dit normaal was. Dus ik zou mij niet teveel zorgen maken over haar gewicht hoor, ragdolls zijn zowiezo wat zwaarder omdat ze ook groter zijn dan een normale HTK

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#9 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:37

Evelien zei:

echt zo een lap vel die je gewoon kan vastpakken?

Ja, en het liefste wat ze heeft is dat ik haar buik streel :) en dan draait ze zich direct om. Maar het is geen ragdoll, het is een britse korthaar. Maar ik zou er mij allesinds geen zorgen in maken hoor! ;)

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#10 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:39

Ben ns benieuwd wat de DA ervan vindt binnen enkele weekjes...

MAar wel een geruststelling te weten dat di ehangbuik dus niet erg is

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#11 Geplaatst 22 februari 2009 - 13:28

Die hangbuik is normaal,en al zeker bij gecastreerde/gesteriliseerde ragdolls.
5,5 kg is ook niet echt teveel hoor. Een ragdoll poes kan 4 tot 7,5 kg wegen dus denk dat ze mooi gemiddeld is hoor. Dat buikje geeft vaak het verkeerde idee, ik heb ook een tijdje zitten twijfelen of Luca niet te dik was daardoor.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#12 Geplaatst 22 februari 2009 - 13:33

Zoals hierboven reeds gezegt moet je er rekening mee houden dat het een ragdoll is en die zijn zowiezo al iets groter dan gemiddelde poezen. Hier ook een ragdolletje met een buikje ;)

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#13 Geplaatst 22 februari 2009 - 14:19

Voor dat buikje zou ik me geen zorgen maken. Heel veel poezels hebben dat. Zelfs mijn abessijnkater die verder slank is heeft een hangbuikje (is ook gecastreerd). En Ragdolls zijn nu ook niet bepaald kleine poezels, dus denk echt dat ze niet teveel weegt.

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#14 Geplaatst 22 februari 2009 - 17:55

oh, das goed dan, dan hoef ik haar niet uit te hongeren verder :LOL:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#15 Geplaatst 22 februari 2009 - 18:08

De onze behalve eentje hebben ook allemaal een hangbuik!