Spring naar inhoud

- - - - -

musje in de stoof

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 juli 2013 - 21:23

Vorige week kwam ik thuis en normaal gezien zitten Lowie en Bas me op te wachten in de keuken, Isabella soms ook wel eens als ze uit haar luie mandje kan. Die dag zit dus enkel Bas me op te wachten, wat raar is eigenlijk. Ik ga de living in en ze zitten beiden voor de stoof, heel erg geboeid. Ze wijken er niet van af en Lowie kijkt af en toe via het glas eens in de stoof. Ik denk, daar zal wel een vliegje in zitten. Een uurtje later zitten ze nog steeds voor de stoof en af en toe gaat Lowie eens tegen het glas tasten met zijn pootje. Even later hoor ik toch wel echt gestommel, dat kon geen vlieg meer zijn..... ik ga eens goed kijken en op de assen zit een musje. Onze pa gebeld om te komen helpen vogelvangen want het musje is ondertussen bovenin de luchtinlaat gekropen. Terwijl pa de stenen isolatieplaten opzij schuift, gaat het vliegen in de woonkamer en Isabella en Lowie er achter aan natuurlijk. Nog geen halve minuut later heeft Lowie het al gevangen, gelukkig beet hij het niet dood. Ik heb Lowie opgepakt en ons pa heeft het vogeltje uit zijn bek genomen, die doodbrave sus liet het gewoon doen en we hebben het buiten los gelaten. Het mankeerde gelukkig niets :)

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 juli 2013 - 22:37

:d Maak dat eens mee! Gelukkig dat het goed is afgelopen! :)
Kattenknuffels xx

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 juli 2013 - 22:43

Amai, dat is wel raar!
Gelukkig niets aan de hand met het vogeltje :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 03 juli 2013 - 22:43

nu zat ik altijd maar te lezen "muisje" ipv musje, kan je je voorstellen dat ik nogal verbaasd keek toen het "muisje" begon te vliegen :lachen:
Maar alle gekheid op een stokje, weten jullie zeker dat er geen vogelnest in jullie schouw zit?
Want hoe komt dat musje daar anders terecht in jullie stoof?
En vogelnesten in de schouw zijn heel gevaarlijk en zelfs dodelijk
Als ik vogels in iemands schouw zie vliegen ga ik daar altijd aanbellen om dat te gaan zeggen zodat ze hun schouw kunnen controleren voor t zekerste net omdat het zo gevaarlijk is
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 juli 2013 - 22:48

Zo hadden wij eens een duif in de schouw die tot op de cassete van de openhaard gevallen was! De brandweer is die dan komen bevrijden! Haar potje was geraakt, en ze bleef nog een volle week in onze tuin (ik gaf eten). Daarna vloog ze weer verder

Bewerkt door Lut, 03 juli 2013 - 22:49.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 03 juli 2013 - 23:30

wat een geluk heeft dat musje gehad.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 04 juli 2013 - 01:04

Oei raar om mee te maken, gelukkig was het vogeltjes ok :o
sorry laatste keer

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 juli 2013 - 01:11

oef gelukki g is het goed afgelopen Wendy :dancer:
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 04 juli 2013 - 12:43

Ik denk niet dat een huismus een nest zou bouwen in een schouw, het zijn vogeltjes die in kolonies leven en broeden. We hebben er wel massa's hier in de dikke klimophaag en ze eten elke dag mee met de kippen. Mijn man moet onder het verlof toch eens het dak op, want in de schouw is een boompje aan het groeien. Er is een zaadje van een berk blijven steken in een spleetje en dat heeft niet veel nodig om te groeien. Eerst dacht ik dat met het stormweer een tak was blijven hangen aan de schouw, maar de tak is groter aan het worden. Dan kan hij meteen nakijken of er een nest zit, maar daar twijfel ik sterk aan.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 04 juli 2013 - 12:47

Wat een geluk heeft dat musje gehad dat zijn aartsvijanden,je katjes, hem hadden opgemerkt!!!
  Geplaatste afbeelding