Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe site van 't FOD

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#1 Geplaatst 05 juli 2013 - 09:58

het Fod heeft zonet een nieuwe site gelanceerd: Kies voor het asiel.

Nu heb ik ze zelf nog niet volledig bekeken.

Mij lijkt het in elk geval op t eerste zicht zeer positief te zijn ;)

http://www.kiesvoorhetasiel.be/

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 05 juli 2013 - 10:58

Tof initiatief.

Ik zie wel dat ze zeggen dat een kitten vanaf 8 weken het nest mag verlaten. Probeer mensen maar eens te overtuigen dat ze beter wachten tot 12 weken, als het zelfs op de site van het FOD anders staat.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 05 juli 2013 - 13:06

Ziet er goed uit en hopelijk gaan teokomstige adoptanten eerst daar eens lezen alhoewel ik er voor vrees.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 05 juli 2013 - 13:53

Mooi verzorgde site met goede info (behalve dan dat een kitten op 8 weken al weg mag). Ik hoop ook dat dit mensen eens goed zal doen nadenken voor ze een kat in huis nemen en als ze er voor gaan dat ze ze goed zullen verzorgen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 juli 2013 - 14:04

Dat ziet er wel goed uit, behalve die 8 weken dan, maar ze voegen er wel aan toe dat het kitten dan nog 4 weken binnen moet zitten. Niet ideaal maar toch een goeie campagne!!
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 05 juli 2013 - 14:06

je kan het ook positief bezien, 8 weken is al een week langer dan wat in de wet staat. Dus ze overroepen hierbij al hun eigen wet. :)

Trouwens voor asielen is 12 weken echt niet altijd haalbaar, dat halveert immers het aantal katten dat ze kunnen opvangen, waardoor er veel kittens dan uit plaatsgebrek ingeslapen moeten worden. Zelfs de beste opvangen moeten die regel in de piek van het kittenseizoen laten vallen om toch zoveel mogelijk kittens te kunnen redden.

Vind het toch een mooi initiatief alhoewel ik hier en daar wat dingen idd liever graag anders had gezien. Maar kom, ze zijn toch al op de goede weg!

Vraag me wel af hoe je een 'zindelijkheidstraining' van een kat aanpakt.. :catscratchhead wat gaan mensen daar onder verstaan?

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 09 juli 2013 - 13:18

En wij kattenfokkers maar uitleggen aan onze mogelijke adoptanten dat 8 weken veel en veel te vroeg is dat er minimaal gewacht moet worden tot 12 weken!

verder vind ik het vrij positief

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 09 juli 2013 - 14:10

Supergoed initiatief! :thumb: Rome werd ook niet  op een dag gebouwd, maar als mensen die een kat willen regelmatig de boodschap 'zint eer ge begint' horen kan dat toch alleen maar toegejuigd worden! :) Alleen kan ik het spel niet spelen :( Maar vind het echt wel goed.

Ik verschiet wel telkens van die gemiddelde leeftijd, ik dacht dat het eerder 15 - 16 jaar was dan 12 tot 15 :oops:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 09 juli 2013 - 14:47

Lijkt wel op kinderen gericht die site. Maar mooi gemaakt! Dat spel is leuk :mrgreen:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 09 juli 2013 - 15:56

Bekijk berichtNasa, op 09 juli 2013 - 14:47, zei:

Lijkt wel op kinderen gericht die site. Maar mooi gemaakt! Dat spel is leuk :mrgreen:

Ghihi ja, zo onnozel maar ik zit me er echt mee te amuseren :p

Bekijk berichtkate2, op 09 juli 2013 - 14:10, zei:

Supergoed initiatief! :thumb: Rome werd ook niet  op een dag gebouwd, maar als mensen die een kat willen regelmatig de boodschap 'zint eer ge begint' horen kan dat toch alleen maar toegejuigd worden! :) Alleen kan ik het spel niet spelen :( Maar vind het echt wel goed.

Ik verschiet wel telkens van die gemiddelde leeftijd, ik dacht dat het eerder 15 - 16 jaar was dan 12 tot 15 :oops:

Ik ben daar ook van verschoten! Dacht ook dat de gemiddelde leeftijd hoger lag.

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 09 juli 2013 - 16:11

Haha nu zit ik hier ook al te spelen op dat ding :p
Misschien niet slecht dat het ook op kinderen gericht is, van jongs af aan dit leren is goed he!
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 10 juli 2013 - 01:09

Ik stel me vragen bij het kostenplaatje dat ze aan nieuwe katteneigenaars voorschotelen, 275 euro per jaar voor eten en dagelijkse verzorging? Eet dat beestje dan gras of wat of leeft hij/zij van de liefde?
Geplaatste afbeelding

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 10 juli 2013 - 12:03

Bekijk berichtlathyrus, op 10 juli 2013 - 01:09, zei:

Ik stel me vragen bij het kostenplaatje dat ze aan nieuwe katteneigenaars voorschotelen, 275 euro per jaar voor eten en dagelijkse verzorging? Eet dat beestje dan gras of wat of leeft hij/zij van de liefde?

Zal er ook van af hangen welk voer je geeft zeker, misschien dat je met voer van de Aldi of een huismerk met dat bedrag toekomt :)
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 10 juli 2013 - 12:11

Ik vind het wel een leuke site, echt heel fleurig, gemakkelijk en goede info! :thumb:

Ja de prijs per jaar daar kan ik alleen maar van dromen.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#15 Geplaatst 11 juli 2013 - 10:51

Denk dat de prijzen die hier staan realistischer zijn http://www.kattenbes...gen/faq/kosten/
Maar ik vind het echt een goed initiatief van de fod