Spring naar inhoud

- - - - -

GPS systeem voor katten?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#1 Geplaatst 05 juli 2013 - 11:24

Onze kater is vorig weekend op een avond niet thuis gekomen.   Hij slaapt altijd binnen, het was de eerste keer in twee jaar dat hij niet thuis sliep.   Uiteindelijk is hij drie dagen later thuis gekomen.   We hadden al affiches gehangen overal, hele zoektochten gedaan...   Nu ja het was de hel voor ons, de gedachte niet te weten waar hij was of wat er gebeurd was.   Misschien zat hij ergens vast en had hij hulp nodig...  Het is hier een heel rustige veilige buurt met veel dierenliefhebbers.   De hele buurt leefde mee met onze zoektocht.  

Dus om dat in de toekomst te vermijden hadden we gedacht aan een gps systeem.   We hebben nog twee andere katten (vrouwtjes).   We zijn naar een bedrijf geweest waar ze zo'n systeem hebben, de prijs was 200eur maar het was eigenlijk meer voor honden.   Het probleem was dat het systeem veel te groot was voor een kat.   Dus hebben we via het internet een systeem gevonden in Engeland voor katten, dat je moet bevestigen in een halsbandje.   De prijs was 70eur en het zoeken verloopt met een soort geluid maken en lichtjes die branden als je dichter komt, nogal ingewikkeld...   We hebben het vandaag ontvangen en we zullen het eens testen...   Als het goed werkt zullen we twee systemen bij kopen voor onze andere twee katten.

Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met gps systemen voor katten?   Welke zijn aan te raden?   We hadden eigenlijk graag een systeem gehad dat je op je pc kan bekijken waar je kat zit ongeveer.

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 05 juli 2013 - 11:28

Ik volg efkes mee want mijnen Churchill durft de laatste tijd lang wegzitten en den Charlie heeft een nieuw vriendje / vriendinneke.
't Zou gemakkelijk zijn als dat gewoon via de chip kon...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#3 Geplaatst 05 juli 2013 - 12:10

Bekijk berichtSabine2, op 05 juli 2013 - 11:28, zei:

Ik volg efkes mee want mijnen Churchill durft de laatste tijd lang wegzitten en den Charlie heeft een nieuw vriendje / vriendinneke.
't Zou gemakkelijk zijn als dat gewoon via de chip kon...

Ik heb dat vaak ook al liggen dneken waarom ze dat niet gewoon bij de chip inbouwen fzo.
want veel hebeb we nu niet aan de chip he..   ze moete al gevondne worde en gecheckt worde op chip eer je meer weet,
ze zouden het beter standaard inbouwen in de chips!
zou de chip toch al heel wat nuttiger maken
(ja hier zijn ze alle 8 al gechipt ;) )
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 05 juli 2013 - 12:25

Het moet wel super zijn dat je ze kan volgen via pc. Het moet toch normaal wel ergens bestaan, want op Animal Planet volgen ze de katten van Paws Hill.
Ik zou ook graag weten waar Tigger zo vaak uithangt, meneer heeft de gewoonte bij mooi weer 3 dagen weg te blijven. Vraag mij echt af hoe ver hij dan gaat, wat hij eet en waar hij slaapt. Voor mijn man zou het eigenlijk ook nog handig zijn, dan weet ik wanneer hij blijft plakken ergens en waar hij juist zit. :lachen:

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#5 Geplaatst 05 juli 2013 - 14:54

We hebben ons systeem vandaag ontvangen uit Engeland.   Met dat systeem kun je je kat niet volgen via je pc, maar je moet rondlopen, het werkt met een geluidssignaal en lichtjes, we hebben het twee keer getest in straat en het werkt wel al is het toch wat zoeken hoe je het precies moet gebruiken.   We zullen nu nog eens een test doen wat verder van huis.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 05 juli 2013 - 16:15

ik volg.

via een chip gaat niet omdat de chip zelf niks uitzend. Daarom ook dat er geen batterij in moet. je kan dat bezien als een soort van barcode die met de scanner wordt gelezen. het is ook de energie van de scanner die de infovan de chip haalt.

ook mijn autosleutel werkt zo. daar zit geen batterij in, maar de auto scant wel de omgeving af en als hij die chip leest, gaan de deuren open. (heel handig, niet meer zoeken in de handtas waar de sleutel is...).

Het systeem van geluid en lichtjes heb ik al van gehoord. Er is er ook eentje waarbij je een soort van perimeter kan instellen en dat er dan een signaal afgaat als de kat daarbuiten gaat. Systemen waarbij je achteraf kan kijken waar de kat is geweest, zijn er ook.

Maar via de PC, dat heb ik ook nog niet gezien.

wat ook nog bestaat zijn kleien cameratjes die om de zoveel tijd een foto nemen, dan kan je ook zien wat je kat gezien heeft op zijn rondje. Maar die bekijk je ook pas achteraf.

Bewerkt door wea, 05 juli 2013 - 16:17.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 05 juli 2013 - 16:30

ohh dit heb ik gevonden!!!

het stuurt de coordianten door vanwaar de kat zit als je ernaar belt. Dat is al geweldig!

http://www.trackmyca...-product-3.html
http://www.trackmyca...-product-4.html

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#8 Geplaatst 05 juli 2013 - 16:36

Bekijk berichtwea, op 05 juli 2013 - 16:30, zei:

ohh dit heb ik gevonden!!!

het stuurt de coordianten door vanwaar de kat zit als je ernaar belt. Dat is al geweldig!

http://www.trackmyca...-product-3.html
http://www.trackmyca...-product-4.html

ziet er idd leuk uit maar dan moet je al gaan een halsband of harnasje aandoen terug xs
dan gaat ook het hele nut van de chip verloren..
en wat als ze dan het bandje verliezen , dure grap dan ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 05 juli 2013 - 19:07

Bekijk berichtmellemeis, op 05 juli 2013 - 16:36, zei:

ziet er idd leuk uit maar dan moet je al gaan een halsband of harnasje aandoen terug xs
dan gaat ook het hele nut van de chip verloren..
en wat als ze dan het bandje verliezen , dure grap dan ;)

Maar dat kan nooit enkel via de chip gaan omdat er in de chip geen batterij zit. Om een signaal op te pikken, moet je kunnen uitzenden. En dat gaat alleen met een batterij.

Dat is technisch onmogelijk om dit via de chip te maken. Er zal altijd een halsband bij moeten zijn.

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 06 juli 2013 - 10:28

Spijtig hé.
Dat systeem voor die GPS ziet er wel tamelijk groot uit. Een paar weken geleden was er op de BBC in Horizon ook een programma over het buitenleven van de kat met zo'n GPS waar je op de PC kon zien waar de kat geweest was. Sommigen hun territorium was echt wel de moeite!

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 12 juli 2013 - 19:43

Ik volg ook,

ben ook al lang geïnteresseerd in een soort gps systeem, maar alles dat aan mijn katten hun lichaam hangt prutsen ze eraf (vele bandjes en zelfs een zacht harnasbandje), alles vliegt eraf, dus zolang dat het niet kleiner is en ingebouwd kan worden, zoals een chip, kan ik het niet gebruiken.

hoop dat zoiets nog zal worden 'uitgevonden' in kleiner formaat :)

DIERLIEFHEBBENDE INGENIEURS waren zitten jullie? Werk aan de winkel ;)  :d
:) :)

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 16 juli 2013 - 20:03

Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n gps systeem. Onze Thunder blijft soms dagen weg, en dan ben ik iedere keer opnieuw ongerust en net als ik dan begin te denken dat ik hem nooit meer zal zien duikt hij plots weer op. Onze andere kat Leonard heeft dat dan weer absoluut niet nodig, Als ik die wil vinden moet ik gewoon het spoor van lege eetbakjes volgen hier in de buurt. :lachen:
Geplaatste afbeelding