Spring naar inhoud

- - - - -

Baby Vlaamse Gaaien

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 06 juli 2013 - 13:20

Gisteren zat er in de tuin een arm vogeltje dus dat heb ik terug in de boom gezet en ik dacht dat daarmee de kous af was.

Deze ochtend zat hij er weer! Bleek nu dat hij een broer/zus had en beide zaten beetje zielig op de grond.

Heb ze nu al 3 keer terug in de boom gezet onder het luid gekrijs van hun ouders, maar de grond is nu niet meteen de veiligste plaats.

Iemand tips?

Heb ook al een foto genomen natuurlijk ;)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 06 juli 2013 - 13:25

Komen de ouders ze nog voederen?

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 06 juli 2013 - 13:50

Geen idee. Ik denk het wel, want als ik buiten loop krijsen die de oren van m'n hoofd. Heb ze wel nog niet bij de kleintjes gezien, maar wel hogerop in de boom. Mijn ladder is nu ook niet zo groot dat ik ze helemaal vanboven in de boom kan zetten. Dus heb ze op de eerste takken gezet wat toch zo'n 3 meter boven de grond is. De twee kleintjes zijn nu wel al op een grotere tak beland en naar boven aan het kruipen dus dat is toch al iets.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 06 juli 2013 - 14:32

Als de ouders nog in de buurt zijn gaan ze er wel voor blijven zorgen.

Het vervelende is idd dat ze op de grond zitten, waarschijnlijk is het nest verwoest geweest en zijn ze zo te vroeg voor ze kunnen vliegen op de grond beland.

probleem is dat het schuwe vogels zijn, de ouders gaan er wel voor blijven zorgen maar gaan niet zo goed vaak durven komen op de grond.

Zolang de ouders in de buurt blijven mag je eigenlijk niet moeien maar denk zeker dat er hier iets gedaan moet worden.
Ze zouden moeten kunnen verhuizen naar meer beschutting waar ze in privacy de jongen kunnen verzorgen.

Op de grond is het niet veilig, moeilijk....... zou denken aan een krat waar ze niet uit kunnen vallen en die dan zo hoog mogelijk in die boom kan vastmaken. Zal niet zo lang meer zijn tot ze kunnen vliegen dus al zouden ze zo al een weekje veilig kunnen zitten dan gaan ze het zelf wel redden.

Weet niet of het mogelijk is hé maar misschien proberen van op een ladder over de hoogst mogelijk bereikbare tak een touw te gooien waar je de krat aan omhoog kan trekken??

Blijf wel benieuwd ;)

sorry laatste keer

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 06 juli 2013 - 15:26

Ze zullen wel uit eigens naar boven wippen als ze hun ouders zien. Die zijn gewoon pas uit de nest en kunnen nog niet vliegen te goei, fladderen maar, ze leren rap vliegen hoor.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 06 juli 2013 - 16:48

Ja af en toe zitten ze te fladderen. Daarnet weer eentje terug in de boom moeten zetten. Hopelijk komen de ouders ze vanavond halen als ik naar binnen ga. Nu ga ik wel zelf nog een beetje genieten van het mooie weer. ;)

Ik heb zo'n standaard laddertje dat je vooral in huis gebruikt, dus hoger dan dat ze nu staan, geraak ik echt niet. Ben zelf ook maar een kleine opdonder ;)