Spring naar inhoud

- - - - -

Ze worden zo snel groot..

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Monja
Monja
  • 27 berichten

#1 Geplaatst 06 juli 2013 - 13:32

Hallo allemaal,

Zoals iedereen weet hebben wij 2 oeps nestjes.

Het was in het begin heel erg schrikken, want waar zijn de dames en vooral hoe kwamen ze weg.. Na een tijdje gezocht te hebben wisten we waar de schoen knelde en hebben we het probleem opgelost. Maar ja waar zijn ze nu en is alles ok met ze..? Amnivedi gebeld, asiel gebeld.. en elke avond buiten lopen roepen totdat je schor bent.. Gelukkig kwam Nemo al na 2 dagen weer thuis en na veel mauwen en prrten en zich goed vol gegeten te hebben viel onze kleine meid eindelijk in slaap.. Maar waar was Dorie dan? Na 7 dagen en avonden regelmatig roepen vonden we haar een straat van ons huis af helemaal angstig en mager terug  (cl)  :( . Na een tien minuten op mijn hurken gezeten te hebben en zachtjes roepen kwam ze dan toch maar dichterbij en kon ik haar aaien. Na ff gekroeld te hebben heb ik haar heel voorzichtig opgepakt en ben richting mijn man en hondjes gelopen ( die elke keer trouw mee geroepen hebben) en richting huis gelopen, maar iedereen weet wat een bange kat doet als hij/zij opgepakt wordt.. Ik kan de oorlogs wonden nog steeds laten zien en dit was bijna 12 weken geleden..

Ineens werd onze Nemo ( die van zichzelf heel dunnetjes is) dikker en dachten we gelijk aan giardia ( want laten we eerlijk zijn hoe lief kittens ook zijn er zijn er al genoeg op deze aardkloot en niemand wilt dat dus nog eens vermeerderen) afspraak bij de dierenarts gemaakt.. En ineens zag ik het, Nemo zou mama gaan worden.. Gelijk kittenvoer in huis gehaald en kraamkleedjes en bakjes en noem maar op wat je zoal nodig hebt als je bijna Opa en Oma gaat worden..

Dori werd gelukkig ( dachten we toen) ook weer wat dikker, die was na haar avontuur heel dun geworden en duurde even voor ze weer wat bij kwam ( Dorie is net het tegengestelde van haar zus een dikkertje en altijd al geweest) :loveshower:

De ochtend dat Nemo ging werpen voelde gelijk al aan alsof er iets gebeuren ging, ze was aanhankelijker als normaal, at niks, en liep maar achter ons aan de hele tijd.. Dus wij op de bank gaan zitten en haar rustig aaien op haar buik, dat vond ze blijkbaar heel fijn dus na een hele tijd geaait te hebben zagen we dat het nu snel ging gebeuren.. en toen..... Rende Nemo ineens met een half klein kittentje eruit weg de keuken in.. Paniek natuurlijk want dat was niet helemaal de bedoeling.. Monstertje is in de keuken op de vloer geboren.. ( monstertje omdat ze een M op haar voorhoofd heeft) Even geduldig gewacht totdat Mama de navelstreng los gemaakt had en haar toen voorzichtig opgepakt en met een handoek een beetje droog gemaakt.. De werpbak op de bank gezet en kitten erin zodat Nemo daar ook heen zou komen.. Handoek erover zodat ze lekker prive zat en maar afwachten wat komen ging. ongeveer 10 minuten later gromde Nemo dus ik ging kijken wat er was en zag dat nummer 3 net geboren werd.. en na nog geen 2 minuten kwam ook nummertje 4 al eruit..

Dit was vandaag 5 weken en 1 dag geleden.. wat gaat dat toch snel, oogjes open en dan lopen ze door je huis heen, rommel te maken en in je voeten te bijten :)Het is zo leuk als je smorgens beneden komt dat 4 slaperige kittens je komen begroeten en achter je aan dribbelen :d

En nu is onze Dori ook bevallen van 3 mooie koetjes, zwart met wit en als alles volgens planning gaat dan gaan hun oogjes een dezer dagen open :) tenminste als ze op hun neefjes en nichtjes lijken dan  <hug>  die waren al met 8 dagen helemaal bij de les..

Nog maar 6 a 7 weekjes en dan moeten we weer afscheid van deze lieve kleine hoopjes nemen, en hopen dat iemand net zoveel van ze houd als dat wij nu al doen.. Daarom ook onze belofte aan hun, ze mogen naar nieuw personeel, maar wij gaan op zijn minst 2 keer kijken of het goed met ze gaat, en als iemand ze niet meer kan of wilt verzorgen moeten ze terug naar huis komen en niet zomaar in een asiel of op straat gezet worden.. Dit zijn onze kleintjes en wij zijn verantwoordelijk voor ze, als ik het kon bleven ze allemaal en zou geen van hun weg hoeven, maar 11 katten is denk ik net iets teveel van het goeie.. Als er iemand hier is die nog zoekt naar een lief poesje, of katertje laat het me dan aub weten? want alleen het beste van het beste is goed genoeg voor die kleine hoopjes die hier nu rond rennen..

Groetjes Monja

Bijgevoegde thumbnails

• IMG-20130630-WA0015.jpg

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 06 juli 2013 - 14:19

Ja, kan ik best geloven dat jullie de kittens zouden houden mochten jullie het kunnen, het wordt bijna familie he,

Ik hoop dat ze een goeie thuis vinden! :rub:

Succes in elk geval :)

Bewerkt door spirou2007, 06 juli 2013 - 14:20.

:) :)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 juli 2013 - 16:57

Hopelijk ga je voor allemaal een gouden mandje vinden :geluk: het zal waarschijnlijk niet meevallen in deze tijd (vakantie enz) de koetjes zijn in ieder geval erg schattig :love:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 juli 2013 - 18:07

Wat een mooie hummeltjes. Ik duim dat ze snel een nieuwe thuis zullen vinden. :thumb:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 06 juli 2013 - 18:58

Hopelijk vindt je snel geschikte gouden mandjes voor ze.

Monja
Monja
  • 27 berichten

#6 Geplaatst 06 juli 2013 - 19:08

Bekijk berichtspirou2007, op 06 juli 2013 - 14:19, zei:

Ja, kan ik best geloven dat jullie de kittens zouden houden mochten jullie het kunnen, het wordt bijna familie he,

Ik hoop dat ze een goeie thuis vinden! :rub:

Succes in elk geval :)

Degene die geen nieuw personeel vinden blijven ook gewoon bij ons  :catrollover  Het is niet dat het kan eigenlijk, maar ik zie het als geen keuze :)

Geen goed personeel.. Dan blijven ze gewoon lekker bij ons..