Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbak? Daar willen wij niet aan meedoen!

kattenbak peewee training

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 07 juli 2013 - 20:13

Bekijk berichtginnie, op 07 juli 2013 - 19:44, zei:

bak direct naast slaapplek en speelplek is niet zo'n goed idee. Dat vinden katten niet leuk. Wees eerlijk, zelf slaap je toch ook liever niet met je hoofd naast je wc?

Neen inderdaad, maar ik zou zelf ook niet gaan plassen vlak naast mijn drinkbak (wat hij dus doet). Ik vraag me af hoe nauw hij het neemt met dat soort zaken :catwalk . Nuja, tot nu toe is de bak nog niet gebruikt dus van een echt toilet kan je nog niet spreken :)

Ze lopen er wel voorzichtig door en beginnen er heel langzaam aan te wennen, ik wil gewoon al tot op het punt komen dat ze doorhebben dat die korrels hen niets gaan doen. Het lijkt wel alsof het een bak vol naalden is, zo voorzichtig lopen ze erin rond. Beetje gewenning aan iets wat ze niet kennen kan geen kwaad zeker?

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 07 juli 2013 - 23:13

Bekijk berichtAuryn, op 07 juli 2013 - 19:47, zei:

Die kans zit er dik in.

Ik heb wel meer gehoord dat veel katten het niet zo hebben op zo van die geperste korrels. De meeste zullen eerder voor kattenzand gaan met een "natuurlijkere" vorm zoals zand of grit of iets gelijkaardigs. Die korrels zijn vrij groot en mogelijk niet bepaald aantrekkelijk om hun behoefte in te doen.

Goed, mijn tactiek werkt duidelijk niet want nu hebben ze gewoon in hun slaaphuisje geplast *zucht*. Ik woon in Brussel stad dus aarde vinden is niet zo evident. Zou een zak potgrond hiervoor kunnen dienen? Daar zitten allerlei stoffen in bij mijn weten. En hoe ga ik ze dan van die aarde afkrijgen als ze enkel aarde willen gebruiken?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 07 juli 2013 - 23:45

Ik zou eens zou ongeparfumeerd klontvormend zand eens proberen.

Niet alle katten aanvaarden de pee wee korrels. En zij hebben meestal het laatste woord in deze discussie. ;)

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 08 juli 2013 - 00:00

Bekijk berichtwea, op 07 juli 2013 - 23:45, zei:

Ik zou eens zou ongeparfumeerd klontvormend zand eens proberen.

Niet alle katten aanvaarden de pee wee korrels. En zij hebben meestal het laatste woord in deze discussie. ;)

Bij gebrek aan open winkels :louche: heb ik ten einde raad mijn bloembakken (zat eigenlijk enkel dorre aarde in) leeggeschept en in 2 bakjes verdeeld + een klein beetje peewee doorgemengd. Hopelijk helpt dat toch een beetje.

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 juli 2013 - 19:01

Goed nieuws! Blijkbaar zijn mijn heren fan van het kattengrind uit den Aldi (er is er hier eentje om de hoek). Nu kan ik ze met een gerust hart terug door de living laten hollen!

De living heeft intussen een flinke kuisbeurt gehad want blijkbaar zaten de kittens met vlooien, intussen hebben ze een wasbeurt en hun pipetje gehad. Eindelijk zijn we goed vertrokken! Ik blijf wel met een klagelijk miaauwend dutske zitten terwijl zijn broer de held van de ontdekkingen is.

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 08 juli 2013 - 20:03

Fijn dat je voorlopig iets gevonden hebt, als ze zo de kattenbak leren gebruiken kan je op den duur wel terug overschakelen op de peewee.

Dat zijn wel mooie kittens zeg van die boerderij :trance:

Het huilertje zal wel bijtrekken, even wennen nog aan zijn heel nieuw leventje :catplay

sorry laatste keer

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 08 juli 2013 - 22:58

Bekijk berichtNivo, op 08 juli 2013 - 20:03, zei:

Fijn dat je voorlopig iets gevonden hebt, als ze zo de kattenbak leren gebruiken kan je op den duur wel terug overschakelen op de peewee.

Dat zijn wel mooie kittens zeg van die boerderij :trance:

Het huilertje zal wel bijtrekken, even wennen nog aan zijn heel nieuw leventje :catplay

Ja, ze hebben daar een kat die blijkbaar eens met een siamees geflikflooid heeft (vraag mij niet hoe het mogelijk is dat mensen hun siamezen buiten laren ronddolen mabon). Ze zijn dus één of andere mengvorm, een geslaagd resultaat vind ik :)

Het huilertje wordt ook echt niet graag vastgepakt, is bang van alles en is ook niet zo nieuwsgierig speels als zijn broer. De speeltjes waar zijn broer zich kostelijk mee amuseert, zeggen hem niets of quasi niets. Ik vrees dus dat het in zijn karakter zit en dat hij altijd erg schuw zal blijven :/

Bewerkt door Mmmmien, 08 juli 2013 - 23:00.

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 08 juli 2013 - 23:37

Misschien zal hij zich nog optrekken aan zijn broertje, hij gaat zijn plekje ook wel vinden en op zijn manier gelukkig zijn zonder te veel in de belangstelling te staan. Heeft even tijd nodig ook voor jou om aan elkaar te binden. Ook zonder aai of knuffel kunnen ze perfect gelukkig zijn als ze maar in hun waarde gelaten worden ;)
sorry laatste keer

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#24 Geplaatst 09 juli 2013 - 07:34

Hopelijk zijn ze snel zindelijk  Eens ze het doorhebben, komt dat wel slim :)

Bewerkt door Evyke81, 09 juli 2013 - 07:35.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 09 juli 2013 - 08:30

Bekijk berichtMmmmien, op 08 juli 2013 - 19:01, zei:

Goed nieuws! Blijkbaar zijn mijn heren fan van het kattengrind uit den Aldi (er is er hier eentje om de hoek). Nu kan ik ze met een gerust hart terug door de living laten hollen!

:duim: leuk om te horen.
En hier ook zo'n gevalletje: "dat duur kattenzand moeten we niet hebben hoor, geef ons het huismerk van de lokale supermarkt maar"

Je kan het inderdaad nadien nog eens proberen met de peeweekorrels, maar hou dan eventueel wel ergens een bak met het zand van de Aldi, als ze toch echt niets moeten hebben van de peeweekorrels dan kunnen ze die nog gebruiken en moet jij niet weer gaan kuisen.

Bewerkt door Auryn, 09 juli 2013 - 08:31.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kattenbak, peewee, training