Spring naar inhoud

- - - - -

groeien op volwassen leeftijd?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 juli 2013 - 10:45

Misschien een heel vreemde vraag, maar weet iemand of een kat nog ineens kan groeien op volwassen leeftijd?

Onze Ayo is altijd een heel kleintje gebleven, echt een bolleke, vrij breed uit zichzelf en met vrij korte pootjes. Haar gestalte viel meteen op naast onze Sumi, die buitengewoon groot was voor een dame te zijn, en de twee bij elkaar was wel een grappig zicht. Sinds vorig jaar in oktober wonen wij op de "boerenbuiten", vroeger zat ze alleen binnen maar nu is ze echt een buitenkat geworden die muizen vangt en buiten rondloopt alsof ze nooit iets anders deed. Ze is er 7.

Nu vind ik de laatste tijd dat Ayo groter lijkt dan voordien... Ze is sowieso beter in vorm omdat ze veel meer beweegt maar ze was al een tijdje wat slanker, maar ik ben er echt van overtuigd dat zij groter is dan enkele maanden geleden. Haar pootjes lijken iets langer, haar rugje lijkt langer, en ik kan het echt niet goed plaatsen of het nu écht is, of maar zo lijkt. Het lijkt mij zelf onwaarschijnlijk maar ik denk écht dat ze gegroeid is!
"What greater gift than the love of a cat?" ~ Charles Dickens

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 juli 2013 - 10:51

Volgens mij kan dat wel. Mensen groeien toch ook nog na 18 jaar :d . Dat is natuurlijk wel een verschil, maar als Ayo volwassen is en nog gegroeid is, zal het wel kunnen zeker :)
Kattenknuffels xx

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 08 juli 2013 - 12:34

Dacht toch altijd dat katten tot max 3j nog groeiden of kleurvacht veranderde.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 08 juli 2013 - 13:17

Mij lijkt het vreemd, ik heb ook altijd gehoord en gelezen tot 3 jaar. Ik kan me nu wel voorstellen dat daar nog speling op zit, maar 4 jaar speling lijkt mij wel een beetje veel.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 08 juli 2013 - 15:32

Mss heeft ze gewoon een goeie work-out gevonden :lachen:  (bodybuilders lijken toch ook te groeien ;) )

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 09 juli 2013 - 09:22

hihi ik heb ze gisteren aangestaard om te zien of het optisch bedrog was of effectief gegroeid (ze moet ook gedacht hebben "wat zit die nu zo naar mij te kijken - heb ik iets van jou aan :catyawn )
Ik ben er écht van overtuigd dat ze groter is, zo bizar!! :oops:
"What greater gift than the love of a cat?" ~ Charles Dickens

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#7 Geplaatst 11 juli 2013 - 21:04

misschien een laatbloeiertje, of in dit geval laatgroeiertje :)