Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Langharige kater Pandora vermist in Diest

langharig kater grote kater vermist Diest

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#16 Geplaatst 26 juli 2013 - 15:05

Deze had ik al per mail gestuurd he?
Andere sites die nuttig kunnen zijn:   Binnenbeest,  gevondenenvermistehuisdieren.be (.be want de site bestaat in verschillende landen),  kiavu.be, kattensite.be.
Zeker ook proberen zelf te gaan kijken in de asielen, want soms weten niet alle vrijwilligers welke dieren er binnengebracht werden.
Ik kan je nog een aantal tips geven waardoor je hem zou kunnen vinden.
Ben je er zeker van dat ze niet ergens binnen verstopt zit of vastzit?
Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden) Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten. Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen! Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken…
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten! Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Vorige week zijn mensen na het lezen van deze tips toch nog eens gaan vragen bij de buren of ze zelf de kelder mochten onderzoeken, omdat de buurvrouw hun kater niet gezien had... door ZELF te gaan kijken in de kelder, kwam hun katertje uit een hoekje gekropen..
Alle leegstaande "plaatsen" binnenstebuiten keren, met de pillamp gaan zoeken, als ze niet reageert, dan verraden haar oogjes haar misschien wel door de weerkaatsing van de pillamp!
Struikgewas opzijhouden, eronder kijken... ik zeg misschien heel dom klinkende dingen, maar dat zijn de plaatsen waar ze teruggevonden worden...
Geen leegstaande garages of hokken in de buurt?
Leegstaande woningen of woningen in aanbouw?
Koertjes waar ze wel op kan, maar door hoge muren er niet meer uit...
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen (best zelf gaan kijken want de verschillende vrijwilligers weten niet altijd welke dieren er binnengebracht worden), politie, de gemeentediensten.
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op.
Steek flyers in de brievenbussen van de straat en eventueel ook verdere, aanliggende straten. (liefst mét foto en telefoonnummer) Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen…
En als je op Facebook zou zitten, ook een mogelijkheid, er is blijkbaar ook een pagina aangemaakt voor verloren en gevonden dieren...
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
Maar vooral: GEEF NIET OP!
Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!
Veel sterkte!
Nadine

Chloe
Chloe
  • 24 berichten

#17 Geplaatst 10 augustus 2013 - 14:54

HELP

Het blijkt dat iemand mijn posters van pandora steeds weghaalt!!!

Ik dacht dat het het personeel van de Delhaize / banken etc. was, maar ik ben het gaan vragen en zij denken dat iemand anders de posters weghaalt.

Ik ben 99% zeker dat iemand hem heeft en wil houden..

Wat kan ik nog meer doen? Ik ben ten einde raad  :(

Bewerkt door Chloe, 10 augustus 2013 - 14:55.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 10 augustus 2013 - 15:23

Bekijk berichtChloe, op 10 augustus 2013 - 14:54, zei:

HELP

Ik dacht dat het het personeel van de Delhaize / banken etc. was, maar ik ben het gaan vragen en zij denken dat iemand anders de posters weghaalt.

oeie !! pffft niet leuk voor je. Hopelijk komt er spoedig een eind aan deze vervelende situatie :(

Bewerkt door marieke v. Damme, 10 augustus 2013 - 15:23.

Chloe
Chloe
  • 24 berichten

#19 Geplaatst 10 augustus 2013 - 17:16

Nee, inderdaad... maar ik weet echt niet wat ik nu nog meer kan doen.

Het is echt frustrerend om te weten dat hij hier ergens in de buurt zit bij iemand, maar ik hem niet kan vinden.
Ik snap echt niet waarom iemand zoiets zou doen. Zeker als ze zien dat ik hem zo hard mis en alles doe om hem terug te vinden...

Er zijn toch rare mensen in deze wereld.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 11 augustus 2013 - 16:37

Ai... Da's heel erg... Ik heb nog een poster van hem gezien in de Leuvensestraat vorig weekend.
Had hij een chip? Dat ben ik even kwijt. Dan staat hij alvast op jouw naam geregistreerd... Waarschuw zeker de dierenartsen in de buurt. Geef hen een duidelijke foto. Als ze hem dan ooit langs krijgen herkennen ze hem misschien.

Sterkte... Ik weet ook niet wat je nog kan doen. :hug:

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 12 augustus 2013 - 23:47

Bekijk berichtChloe, op 10 augustus 2013 - 14:54, zei:

HELP

Nieuwe poster ophangen en er (van op afstand) bij blijven kamperen totdat je de "weghaler" hebt gezien? (en deze dan naar huis achtervolgen :evil: )

Chloe
Chloe
  • 24 berichten

#22 Geplaatst 04 september 2013 - 12:17

Pff, heb nu al 7 keer een nieuwe poster opgehangen.
Er hangt een camera in de delhaize maar die filmt maar in 1 richting blijkbaar.

Nu ben ik gisteren een nieuwe poster gaan ophangen, en ben ik heel de dag blijven wachten.
Vanmorgen waren de posters alweer weg.

Ik denk dat ik een minicamera ga proberen te kopen en die er tegenover ga hangen.
Ik hoop dat ik er eentje vind die klein genoeg is zodat hij niet opvalt.

Snap echt niet wie zoiets doet... ik mis hem zo verschrikkelijk hard :(

Chloe
Chloe
  • 24 berichten

#23 Geplaatst 04 september 2013 - 12:38

Hij is trouwens niet gechipt... Maar ik weet ook niet of dat echt nut heeft? Alle dierenartsen uit de buurt weten ervan en kijken uit of iemand hem toevallig binnenbrengt. Gelukkig ziet hij er niet bepaald doorsnee uit, waardoor mensen hem wel snel herkennen.

Vorige week hoorde mijn vriend hem duidelijk miauwen ergens achter onze huizen. Hij brult namelijk nogal luid en herkenbaar als hij ergens vast zit. Maar dat duurde maar even. Volgens mij is hij misschien buiten kunnen glippen bij die mensen en zat hij daarna vast op een terras of tuin, maar hebben ze hem terug binnengehaald.

Ik weet het zelf allemaal niet, maar ik kan moeilijk niets doen als ik haast zeker weet dat iemand in de buurt hem heeft :(

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#24 Geplaatst 04 september 2013 - 17:05

Bekijk berichtChloe, op 04 september 2013 - 12:17, zei:

Pff, heb nu al 7 keer een nieuwe poster opgehangen.
Er hangt een camera in de delhaize maar die filmt maar in 1 richting blijkbaar.

Nu ben ik gisteren een nieuwe poster gaan ophangen, en ben ik heel de dag blijven wachten.
Vanmorgen waren de posters alweer weg.

Ik denk dat ik een minicamera ga proberen te kopen en die er tegenover ga hangen.
Ik hoop dat ik er eentje vind die klein genoeg is zodat hij niet opvalt.

Snap echt niet wie zoiets doet... ik mis hem zo verschrikkelijk hard :(

Hey, da's toch wel heel raar ja! Het kan bijna niet anders dan dat degene die de posters daar weghaalt iemand moet zijn die jouw poezelke in huis heeft.  Als jullie denk dat hij in jullie buurt ergens zit, dan zullen die mensen die hem hebben jullie waarschijnlijk kennen of weten wie jullie zijn en dan ook de poster niet komen weghalen moesten ze jou daar in de omgeving van de delhaize zien. Heb je geen vrienden, kennis of familie die daar eens niet een tijdje kan een oogje in het zeil houden?

Chloe
Chloe
  • 24 berichten

#25 Geplaatst 06 september 2013 - 11:57

Zoveel buren kennen ons eigenlijk niet echt hoor, hier zijn nogal veel mensen.

Ik probeerde in een cafe tegenover de winkel te gaan zitten, maar dan zie je het net niet. En van het winkelpersoneel mocht ik de folder niet op een meer zichtbare plek hangen. Het probleem is dat ik er van 8u 's morgens tot 20u 's avonds moet zijn om het in 't oog te houden. Maandag en dinsdag ga ik het toch weer proberen om het in't oog te houden (de posters werden deze keer ofwel maandagavond of dinsdagmorgen weggehaald, dus misschien heeft die persoon een vaste winkeldag ).

Verder ben ik op zoek naar een mini camera die het misschien op beeld kan vastleggen. Zo heb ik ook hard bewijs tegen die persoon, dacht ik ? Of is dit een beetje overdreven misschien? Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen.

Bedankt voor jullie reacties!!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#26 Geplaatst 06 september 2013 - 15:59

Ik vind dit zeker niet overdreven hoor, die mini-camera, het is net lief dat je er alles voor over hebt.
Ik weet alleen niet waar je die dingen kan kopen en dan moet je die ook nog eens verborgen kunnen opstellen en zien dat die ook niet gejat wordt.
Flauw van het personeel dat je die posters niet op een andere plek mag hangen.

Ik hoop echt dat je katje terecht komt, want volgens mij is het wel duidelijk dat hij nog leeft, wie gaat er zich anders met zoiets bezighouden. Moet in ieder geval iemand van slechte wil zijn, zoiets zou strafbaar moeten zijn. Ofwel heeft die persoon jouw katje en houdt hij of zij die gewoon voor zich (kidnapping vind ik ) ofwel is er iemand die gewoon die posters voor het plezier weghaalt, wat ook harteloos is.
Veel succes maandag.

Chloe
Chloe
  • 24 berichten

#27 Geplaatst 06 september 2013 - 17:30

Mja inderdaad. Ik vind ook niet echt een geschikte camera tegen een aanvaardbare prijs, jammer genoeg.
Maar ik denk hetzelfde. Zou ook niet weten wie zich daarmee bezig wil houden, alleen als ze de kat zelf in huis hebben gehaald.
Maar goed, ik hoop nog altijd dat ik hem ooit nog terugzie, my little (big) sweetheart :)

Bedankt voor je medeleven. Doet echt goed om te weten dat ik niet alleen ben hierin.

Groetjes,

Chloe

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 06 september 2013 - 18:24

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#29 Geplaatst 07 september 2013 - 15:22

Bekijk berichtChloe, op 06 september 2013 - 17:30, zei:

Mja inderdaad. Ik vind ook niet echt een geschikte camera tegen een aanvaardbare prijs, jammer genoeg.
Maar ik denk hetzelfde. Zou ook niet weten wie zich daarmee bezig wil houden, alleen als ze de kat zelf in huis hebben gehaald.
Maar goed, ik hoop nog altijd dat ik hem ooit nog terugzie, my little (big) sweetheart :)

Bedankt voor je medeleven. Doet echt goed om te weten dat ik niet alleen ben hierin.

Groetjes,

Chloe

:hug: :hug: :hug: :hug:

Ik blijf dit hier volgen hoor, en hoop hier goed nieuws te mogen lezen. Moet verschrikkelijk zijn als je niet weet waar je katje is, ik mag er niet aan denken...

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#30 Geplaatst 10 september 2013 - 22:12

Nog geen nieuws?

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist, langharig, kater, grote kater, vermist, Diest