Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens naar buiten?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 08 juli 2013 - 16:02

We zouden hier graag een (of twee) nieuwe katjes adopteren. Aangezien onze vorige twee katjes gier na een kleinjaartje al allebei overreden waren, zouden we een binnenkat adopteren. We gaan sowieso een kattenren maken, maar deze zou niet echt groot zijn. Nu vroeg ik mij af of er een manier is om te zorgen dat, als ik bijvoorbeeld naar mijn tuin ga wandelen, dat de katjes ongeveer in mijn buurt blijven. We hebben wel nog tuigjes liggen van onze vorige katjes, die hebben we hen één keer aangedaan en daar waren ze het niet echt mee akkoord ;) . Zouden katjes er een gewoonte van maken om dicht bij mii te blijven als ze normaalgezien aan het tuigje gaan? Of is dit gewoon wishful thinking? :d
Kattenknuffels xx

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 08 juli 2013 - 16:08

Je kan ze met een tuigje leren wandelen, maar eens je dat tuigje uit gaat laten vrees ik dat ze toch proberen gaan van verder te lopen. En eens ze de vrije buiten kennen zullen ze mss niet meer zo blij zijn in de ren.

Als je al 2 katten hebt die overreden zijn geweest dan zou ik ze zeker niet gewoon maken van buiten te lopen, ook niet als ik erbij zou zijn zonder tuigje. Ze zijn sneller dan je denkt.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#3 Geplaatst 08 juli 2013 - 16:10

ik moet zeggen de onze zijn allemaal eersta an tuigjes gegaan de eerste maanden,
een stuk of 3 van de 6 die dat gewend zijn blijven idd grotendeels bij mij als ik buiten ga,
af en toe gana ze efef bij de buren piepen dat is het,
maar de andere 3 maxx pepp en pruts die gaan gewoon hun gang die blijve ni rond mij hange xp
denk dat het vooral ook afhangt van karakterke ;)

ik zit ook met zo ene vraga heb nu 2 kittens bij en zou van deze graag hebben dat zij wel buite kunne maar niet uit d etuin,
ben ook al aan het denken geweest van zo een systeem te kope me da halsbandje zo, maar ze zijn zo klein dat ik het niet durf xp hihi

dus ik ga dit zeker volgen ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 08 juli 2013 - 16:13

Bekijk berichtcatherine, op 08 juli 2013 - 16:08, zei:

Je kan ze met een tuigje leren wandelen, maar eens je dat tuigje uit gaat laten vrees ik dat ze toch proberen gaan van verder te lopen. En eens ze de vrije buiten kennen zullen ze mss niet meer zo blij zijn in de ren.

Als je al 2 katten hebt die overreden zijn geweest dan zou ik ze zeker niet gewoon maken van buiten te lopen, ook niet als ik erbij zou zijn zonder tuigje. Ze zijn sneller dan je denkt.

Tjah, daar was ik dus al bang voor. Al heb ik wel al van meerdere mensen gehoord dat dit soms wel lukt?

Kattenknuffels xx

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 juli 2013 - 20:38

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het niet vertrouwen. Een kat kan altijd instinctief reageren als het ineens een vogel ziet of iets anders. Voor je het weet, gaan ze er achterna en wie weet waar ze dan terechtkomen? Zelfs zonder bijvoorbeeld een vogel zou ik, als kat, ook snel geneigd zijn om de wereld te verkennen, hoe lief ik mijn baasje ook vind.