Spring naar inhoud

- - - - -

2 kittens uit 1 nest?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 09 juli 2013 - 13:47

Ik vroeg me eigenlijk af. Zijn er hier fokkers die wel eens 2 kittens uit 1 nest hebben gekocht? Waarom wel of waarom zou je dat niet doen?
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 09 juli 2013 - 13:51

Nee maar ik zou het raar vinden... toch als fokker. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 09 juli 2013 - 14:03

Oh ja waarom niet?
Ik vraag mij dan af waarom wel?
Ook zal je gauw teveel fokdieren hebben, want het is toch de bedoeling dat je aan verbetering doet en elke keer eentje houd om verder mee te gaan?
Als je dat al 2x moet doen jah dan zit je vrij snel vol en als je dat dan toch wil doen kan je het beter met een andere afkomst doen, niet?
Of zie ik het verkeerd? Wat is jouw mening hier over?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#4 Geplaatst 09 juli 2013 - 14:32

Nou bedoel dus meer als je er 2 aankoopt uit 1 nest. Als ze beide verschillende kleur hebben of verschillend geslacht. Ik heb zelf geen idee als ik heel eerlijk ben of je zou niet kunnen kiezen en beide zijn erg mooi. Ik verzin maar een dwarsstraat hoor :)
Geplaatste afbeelding

Lieslchen
Lieslchen
  • 146 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 juli 2013 - 15:22

Ksusha komt van een cattery die haar gekozen had om mee te kweken. Haar broertje Korat, kreeg ze dan als gezelschap. Ze waren ook zijn eerste officiële dieren. Later kocht hij een eigen dekkater, uit een andere lijn en kwamen er van diverse plekken nog enkele poezen bij. Korat was de ideale castraat om zowel de dekkater als de poezen gezelschap te houden, want je dekkater kan je ook niet apart laten zitten, natuurlijk.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 09 juli 2013 - 15:26

Ik denk dat het meer de vraag is, 2 fokdieren kopen van hetzelfde nest, niet voor als gezelschap ;)

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 09 juli 2013 - 15:41

Zou het zelf ook niet doen maar misschien als ze beide een andere kleur hebben en ze zijn echt heel goed en precies wat je zoekt? Als je dan 2 poezen neemt kan je nog combineren met andere katers?
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 10 juli 2013 - 08:46

Verder geen fokkers meer hier?
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#9 Geplaatst 10 juli 2013 - 11:14

Zou ik dus nooit doen, heeft toch geen zin ?!
Henny

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 juli 2013 - 12:36

Ik ben zelf geen fokker, maar moest ik het zijn dan zou ik het niet doen.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 10 juli 2013 - 13:32

Nee heeft geen zin inderdaad. Vroeg me af als een fokker voor een keuze komt te staan hoe je het dan doet. Toch maar kiezen en uit welke minste min punten moet je dan kiezen? Wat weegt voor jou zwaarder om een bepaald kitten niet te nemen wat het andere kitten wel heeft?
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 10 juli 2013 - 14:41

2 poesje uit één nest zou ik niet nemen maar misschien wel poesje en kater maar dan moet je een voldoende populatie hebben om te kunnen werken met beide en enkel indien het echt de moeite zou zijn en beide een toegevoegde waarde zijn
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 10 juli 2013 - 17:06

Ik zou het zelf niet doen. In mijn ogen heeft het geen toegevoegde waarde voor de fok.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende