Spring naar inhoud


- - - - -

kitten van ca. 8 weken, vragen


  • Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
    • Locatie: Lommel
  • 3 katten
OFFLINE

#1 Geplaatst 10 juli 2013 - 14:36

Als een lief en gemakkelijk kitten van ongeveer 8 weken bij mijn katten van dik 1,5 jaar oud wordt gezet, nemen zij dan de verdere socialisatie op zich ? Mijn schatten waren netjes opgevoed toen ik ze op een dikke 12 weken ging halen, een kitten van 8 weken moet nog heel wat leren, dus daarom mijn vraag. Gaat een kitten van 8 weken dat lief, sociaal en gemakkelijk is, uitgroeien tot een lieve, sociale en gemakkelijk kat of kan dat nog 180° omdraaien ? Het gaat om het wit/grijze katertje dat dringend weg moet bij vraag/aanbod, het is momenteel een denkpiste die ik even aan het bewandelen ben dus ik weet nog niet 100% wat ik ga doen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
    • Locatie: Dudzele
  • 8 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 10 juli 2013 - 14:54

als er al andere katten zijn, zullen zij wel de verdere opvoeding overnemen denk ik. het gaat er volgens mij over dat ze gedrag enzo overnemen, dus bj andere katten komt het volgens mij wel goed hoor!
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 10 juli 2013 - 15:01

het beste is natuurlijk dat de moeder dat doet. waarom moet dat weeral dringend weg? dat is konstant bij die zoekertjes: moet dringend weg. **zucht**
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
    • Locatie: Lommel
  • 3 katten
OFFLINE

#4 Geplaatst 10 juli 2013 - 15:19

Bekijk berichtwea, op 10 juli 2013 - 15:01, zei:

het beste is natuurlijk dat de moeder dat doet. waarom moet dat weeral dringend weg? dat is konstant bij die zoekertjes: moet dringend weg. **zucht**

je hebt helemaal gelijk hoor, maar het is een gevonden kitten

http://www.kattensit...t-betere-fotos/

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#5 Geplaatst 10 juli 2013 - 15:32

Ik heb ons Joske gevonden toen hij vermoedelijk 6 weken oud was, en tot hiertoe helemaal geen gedragsproblemen gemerkt. Onze andere jongens hebben hem alles goed geleerd denk ik ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten
OFFLINE

#6 Geplaatst 10 juli 2013 - 16:34

Wij hebben Bébé gevonden aan zijn 5 weken, de groep neemt de socialisatie wel op zich. Hier ook geen problemen verder met zijn gedrag. De meeste htk katjes zijn hier aangekomen aan 8 weken en die zijn ook niet gedrags gestoord, komt wel goed.

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#7 Geplaatst 10 juli 2013 - 16:39

Bekijk berichtwendyv123, op 10 juli 2013 - 15:19, zei:




je hebt helemaal gelijk hoor, maar het is een gevonden kitten

http://www.kattensit...t-betere-fotos/

Een gedumpt kitten dus.

Dat mensen zo n kleintje zomaar afzetten.... Dat snap ik dus ook niet.

Dan is het idd het beste dat dit kitten in een groep terecht komt.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Kate
Kate
  • 3.919 berichten
    • Locatie: Nieuwkerken-Waas
OFFLINE

#8 Geplaatst 10 juli 2013 - 18:20

Bekijk berichtwea, op 10 juli 2013 - 16:39, zei:



Een gedumpt kitten dus.

Dat mensen zo n kleintje zomaar afzetten.... Dat snap ik dus ook niet.

Dan is het idd het beste dat dit kitten in een groep terecht komt.


Waarom denken mensen altijd dat het om een 'gedumpt' kitten gaat?
Er zijn honderden zwerfkatten die zijn bevallen, en waarvan de kittens op ontdekking gaan. Als mamapoes dan bv. 3 kittens heeft weten groot brengen, kan ze ze onmogelijk alle 3 in het oog houden, want soms moet ze zelf ook op zoek naar eten.
Het is dan dat kittens beginnen ronddolen en soms verdwaald geraken. Gevolg: mensen vinden soms één kitten op straat, langs de kant van de weg of in de tuin..
Zelfs een zwerfkitten kan op zo'n moment niet agressief meer zijn, omdat het dankbaar is voor het eten, het water en een zacht mandje.
Zo'n kittens groeien later uit tot heel lieve aanhankelijke katten, mits de socialisatie van andere volwassen katten.

Mijn katten socialiseren de "zwerf"kittens altijd heel goed.


wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 10 juli 2013 - 20:30

Bekijk berichtMaylun, op 10 juli 2013 - 18:20, zei:




Waarom denken mensen altijd dat het om een 'gedumpt' kitten gaat?
Er zijn honderden zwerfkatten die zijn bevallen, en waarvan de kittens op ontdekking gaan. Als mamapoes dan bv. 3 kittens heeft weten groot brengen, kan ze ze onmogelijk alle 3 in het oog houden, want soms moet ze zelf ook op zoek naar eten.
Het is dan dat kittens beginnen ronddolen en soms verdwaald geraken. Gevolg: mensen vinden soms één kitten op straat, langs de kant van de weg of in de tuin..
Zelfs een zwerfkitten kan op zo'n moment niet agressief meer zijn, omdat het dankbaar is voor het eten, het water en een zacht mandje.
Zo'n kittens groeien later uit tot heel lieve aanhankelijke katten, mits de socialisatie van andere volwassen katten.

Mijn katten socialiseren de "zwerf"kittens altijd heel goed.


Een zwerfkitten van 8 weken, dat is al wild. Dat komt mss naar eten, maar dat zal echt blazen als je dat zou proberen oppakken. De echt wilde kittens die ik al heb gezien, dat is blazen, wegduiken,... Zelfs al geef je ze eten en liefde. Die kan je zonder beschermende handschoenen niet aanraken. Ik verbaas me er soms echt om wat voor lef en durf er in zo n kitten zit. Die vallen je soms echt aan.

Dat is zeker geen lief, sociaal kitten zoals de ts zegt. Vandaar mijn conclusie dat dit wel gedumpt moet zijn.

En eigenlijk moeten we dan al blij zijn dat het niet verdronken is geweest of weet ik wat.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
OFFLINE

#10 Geplaatst 11 juli 2013 - 10:46

Ik wou hier ook nog even reageren omdat het kitten nu dus bij mij zit. Op de vraag zelf kan ik niet antwoorden, maar ik wou wel even reageren op de rest. Het katertje is echt heel lief en tam en knuffelig. Al vanaf het begin heeft het geen enkele keer geblazen of agressief geweest. Ik ben er dus eigenlijk echt zeker van dat het wel mensen gewoon is en niet van een zwerfkat komt. In mijn buurt zitten redelijk veel zwerfkatten (of toch redelijk wilde katten, ik weet niet of ze van iemand zijn), dus ik heb ook al 2 keer een nestje in de tuin gevonden van zwerfkatten en die kittens waren nog veel jonger dan dit katje, maar bliezen toch in het begin. Dus dit katje komt volgens mij zeker van bij mensen. Hoe het dan bij ons terechtgekomen is, begrijp ik zelf niet goed. Mijn vader was heel de tijd in de tuin aan het werken en plots uit het niets zat dat katje daar. In een bloembak te miauwen. Hoe het daar gekomen is, snappen we zelf niet.
We hebben het katje trouwens ook gewogen en het woog 930g. Ik ben dan in het schema gaan zoeken met gewichten van kittens, en dan zou het kitten ouder moeten zijn. Dus misschien is het zelfs eerder 9- 10 weken oud. Ik had de schatting van de leeftijd ook maar gemaakt op basis van wat ik me nog herinner bij de eerdere kittens die we gevonden hadden.