Spring naar inhoud

- - - - -

Broodfok

Scottish Fold Fokker

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Beestenbende_*
Guest_Beestenbende_*

#1 Geplaatst 11 juli 2013 - 03:23

De moederpoes van mijn Guusje (geboren eind februari) heeft in juni alweer haar 2e nestje gekregen dit jaar!
Zo ga je toch niet met dieren om?
Schandalig vind ik het!
Ik vind het zo zielig voor die beesten, je reinste broodfok!
Een geldwolf van het laagste soort vind ik die fokker, iets anders kan ik er niet van maken.
Zoiets zou verboden moeten worden!

Waarom doet de stamboom-vereniging hier geen controle op? Die zouden in die gevallen moeten weigeren om nog een stamboom af te geven, die komen toch op voor het belang van de dieren? Of zie ik dat verkeerd?

Mijn Guusje loopt helaas nog steeds flink achter met de groei, maar wij geven hem in elk geval een liefdevol huis.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 11 juli 2013 - 12:00

Oei :s  nee idd maar dat kan je aangeven als je wil ;)
Ook bij de vereniging, de vereniging vindt je op de stamboom!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 11 juli 2013 - 12:36

Zoals je zegt echt schandalig, maar een stamboomvereniging kan er heel weinig aandoen zolang ze binnen het aantal nestjes blijven die in hun reglementen vallen en dat is doorgaans 3 nestjes per 2 jaar.  Het ook zo dat men om het even waar lid wordt, dat er niet wordt gecontroleerd of je nog fokkerlid bent van een andere vereniging en zo worden soms stambomen afgelevered voor het ene nestje van vereniging A en van het andere nestje van vereniging B.
Je kan proberen dit aan te geven aan de vereninging maar ik vrees dat zij ook hier weinig kunnen aan doen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 11 juli 2013 - 13:51

De vereniging waar ze haar stambomen aanvraagt doet niks aan broodfok, heb het onlangs ook al aangekaart bij verschillende verenigingen. Je moet aanklacht neerleggen bij fod maar die doen dan ook weer niks als je niet met een vet dossier afkomt vol bewijzen, printscreens, foto's enz.
Broodfokkers kunnen lustig verder doen.

Guest_Beestenbende_*
Guest_Beestenbende_*

#5 Geplaatst 11 juli 2013 - 14:20

Niet om vrolijk van te worden...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 11 juli 2013 - 17:33

Voor het FOD mag men 2 nestjes per jaar hebben van een fokpoes.

Stamboomverenigingen zijn vaak strenger en zeggen 3 op 2 jaar

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Guest_Beestenbende_*
Guest_Beestenbende_*

#7 Geplaatst 11 juli 2013 - 20:42

Zijn er dan geen voorschriften over hoeveel tijd er tussen de nestjes moeten zitten?
Met de stamboom vereniging heb ik contact gehad, die controleren alleen de stamboom, verder doen ze niets.
En een fokker kan gewoon voor een eventueel volgend nestje een van een andere stamboom vereniging gebruik maken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 11 juli 2013 - 21:17

Ze controleren bijlange niet altijd de SB hoor ken een fokker die zijn SB vol fouten staan en dit is allemaal normaal. Kittens krijgen toch hun SB.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Scottish Fold, Fokker