lathyrus, op 12 juli 2013 - 22:30, zei:
Hilleke, hier t zelfde probleem dan bij jou, dat het voor mij heel moeilijk was om 2 verschillende potten te koken door mijn gezondheid.
Maar dat was dan voornamelijk omdat halve trouwboek heel kieskeurige eter is en niet gewoon patatten, groenten en vlees wil eten maar t moet altijd wat anders zijn...
Maar als een maaltijd gewoon vlees, patatten en groenten is kan je toch gewoon voor jezelf dan een veggie schnitzelf of cordon bleu of veggie filet of burger of gelijk wat dan ook bakken?
Of je dan een stukje vlees moet omkeren in een pan of je er extra ook nog in een andere pan een vleesvervanger moet bakken en omkeren dat blijft dan toch eigenlijk wel gelijk qua moeite?
Het is maar een suggestie hé
je zou inderdaad je vlees moeten vervangen door vleesvervangers en noten, pitten, zaden enzovoorts
properheid heeft niet echt iets te maken met kwaliteit van leven hé...
Het is niet omdat een fokker van dieren proper is dat dat wil zeggen dat de dieren die gefokt worden een gelukkig leven hebben ...
En jullie kippen worden/werden toch op dezelfde manier geslacht dan alle andere kippen, een manier die niet bepaald diervriendelijk is
Ik betwijfel ook ten sterkste dat ze allemaal hun persoonlijk kratje hadden tijdens het transport naar het slachthuis voor een comfortabel vervoer...
Ik twijfel er niet aan dat je moeder deed wat ze kon om alles zo hygiënisch mogelijk te laten verlopen maar dat heeft dus echt niks te maken met de kwaliteit van leven van de dieren in kwestie
Ja onder kwaliteit van leven versta ik ook de properheid van hun stal, als er daar een drinkpot begint te lekken, kun je ze in het water laten rond lopen hé, bv ook dat gezecht dat die dieren leven op antibiotica, als dat niet nodig is, waarom zouden ze dat geven

dan op die filpjes zie je al die kippen met de slechte poten, ja dat komt omdat ze inderdaad op elkaar leven, maar me ma kweekte nooit meer kippen in een stal dan dat mocht, terwijl vele er bijsteken.... enz.... me ma heeft een keer een grote discusie gehad met het slachthuis, want ze wilde geen kippen meer leveren... En ik kan je garanderen dat wij vele kwekers hun stallen gezien hebben waarvan het ver van proper was! Enja ik weet hoe het er aan toe gaat in de slachterijen, me ma heeft er meerdere keren naar toe geweest....
Overlaatst stond fb vol met die fokkippen, heb eens filmpje getoond aan me ma, ze keek ook hoor!
En ga je zeggen, mijn ex hun kuisvrouw deed ook de paarden, en had perongeluk de foute paarden tesamen in de wei gelaten, resultaat de ene had de andere zijn knie afgestampt, hangde nog maar net vast, dat paard kon totaal niet meer geholpen worden. Geen een dierenarts dat wilde komen, want er was niets meer aan te doen, hun keuze was op de camion steken en naar het slachthuis, of terplaatse de keel oversnijden
Bij mijn meme hadden ze koeien om te melken maar daar zaten ook koeien tussen voor het slachthuis, die worden ook op een onaangename manier weg gebracht...
En de kwekkers van varkens dan? De meeste castreren hun eigen varkens! En daar wordt totaal geen verdoving bij gebruikt
Dus denk dat ieder dier op een onfaire manier gedood wordt... Maar je kan er jammer genoeg niets aan veranderen, enkel de tijd dat ze hebben hun zo aangenaam mogelijk maken...
En ja ik zeg dit nu mss op een manier dat grof over komt, maar bedoel het infeite wel niet zo, maar het is nu eenmaal de manier dat het allemaal in elkaar zit, en zolang er mensen zijn die vlees eten gaat dit waarschijnlijk nooit veranderen
Bewerkt door lientj, 12 juli 2013 - 22:56.