Spring naar inhoud

- - - - -

Insecten beten, welk beest?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 juli 2013 - 21:03

Ik vraag me wat af en vind er geen antwoord op!
Ik heb gisteren mijn bed volledig afgestroopt, in elk hoekje en gaatje gekeken. Ik vond aan mn voeteinde een heeeeeel klein zwart kevertje. Het was geen vloo of bedwants in elk geval. Ik vraag me nu af, bijten kevers ook? En bijkomend, kan een klein kevertje zoals dat dit veroorzaken?
Geplaatste afbeelding
De beten lijken enkel op mn enkel te zijn en dan nog 2 net boven mn kuit achteraan, 1 op elk been op exact de zelfde plaats dus ik vermoed dat mn benen samen lagen.

Misschien reageer ik er allergisch op dat die beten zo opzetten ofzo?

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 12 juli 2013 - 21:14

ik denk dat kevers ook kunnen bijten
als ik het opzoek op google vind ik deze afbeelding
1093549168_Foto_insectbitesarm.jpg

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 12 juli 2013 - 21:23

Dit is eigenlijk exact mijn reactie op een muggenbeet.
Zwelt enorm op (nog een stuk meer als die van jou) en doet enorm veel pijn. Na een paar dagen wordt dat een blauwe plek.

Maar als je het echt niet vertrouwd misschien eens naar de dokter gaan?

Time spent with cats is never wasted

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 12 juli 2013 - 21:42

@Prittje: amai precies ook een agressief kevertje, die hebben ze ook goed gehad zeg. :o

@Steffie: Goh is is niet zo zeer van niet betrouwen, vraag het me enkel af. Ik wist niet dat kevers ook beten of prikten. Ik dacht eerst dat het een spin was maar dan zou je schijnt 2 gaatjes moeten zien. Zo ver ik zie zie ik geen 2 gaatjes. Moet dus wat anders zijn. Ik hoop de boosdoener gevonden te hebben als het dat kevertje was. Die is nu in de kever hemel of hel na zijn misdaad.

Bewerkt door Eibhlin, 12 juli 2013 - 21:42.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:00

Zou kunnen van een kevertje...... heb eens een velletje van een open blaar getrokken en zag hoe een kevertje dat smakelijk vond :misselijk:
Een menselijk kadaver zou vlug opgeruimd zijn door allerlei gespuis :onzeker:

Ze hebben je wel goed te pakken gehad, zou dit van 1 enkel beestje zijn :onzeker: hoop dat je de dader idd gevonden hebt :o

sorry laatste keer

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:06

Ik vermoed van wel want heb er maar 1 gevonden. Kheb mn lakens er af gehaald, matras overtrek en matrasbeschermer ook. In elk spleetje van mn matras gekeken. Tussen de spleten van mn bed en lattenbodem. Niets gevonden buiten dat ene kevertje. Het had misschien veel honger ofzo.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:07

de poezels hebben toch geen vlooien?
De hond bij mijnen thuis had indertijd vlooien en we wisten dat niet
Tot ik plots volstond van boven tot onder met allemaal beten
Mijn moeder ging met mij naar de dokter omdat ze niet wist van wat het kwam en het bleken dus vlooienbeten te zijn van de vlooien van onzen hond, de vlooien kwamen van de hond op mij gesprongen om zich te voeden maar gingen daarna wel terug naar de hond
Zou het zoiets kunnen zijn?
Zelf zou ik het vreemd vinden dat een kevertje een levend mens bijt en dan nog zoveel keren
Waarom moest dat dutske nu dood?
Je had hem toch kunnen buitenzetten ook hé...
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:14

dat zijn volgens mij  dazebeten... dat jeukt immens en kan daarna nog pijnlijk zijn.. ronde vlek en een blaasje in het midden. (daze= soort platte vlieg)

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:20

weet nie wat gebeurde met het vorige bericht maar zoals ik zei vermoed dat het dazenbeten zijn... rode vlek en blaasje in het midden.. jeukt enorm veel en is pijnlijk ook.....

behandeling: fenigel aansmeren een goeie dikke laag en eventueel iets tegen allergie nemen

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:34

Bekijk berichtmiranda, op 12 juli 2013 - 22:20, zei:

weet nie wat gebeurde met het vorige bericht maar zoals ik zei vermoed dat het dazenbeten zijn... rode vlek en blaasje in het midden.. jeukt enorm veel en is pijnlijk ook.....

behandeling: fenigel aansmeren een goeie dikke laag en eventueel iets tegen allergie nemen

is een dazenbeet niet veel dikker?
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:41

Bekijk berichtlathyrus, op 12 juli 2013 - 22:07, zei:

de poezels hebben toch geen vlooien?
De hond bij mijnen thuis had indertijd vlooien en we wisten dat niet
Tot ik plots volstond van boven tot onder met allemaal beten
Mijn moeder ging met mij naar de dokter omdat ze niet wist van wat het kwam en het bleken dus vlooienbeten te zijn van de vlooien van onzen hond, de vlooien kwamen van de hond op mij gesprongen om zich te voeden maar gingen daarna wel terug naar de hond
Zou het zoiets kunnen zijn?
Zelf zou ik het vreemd vinden dat een kevertje een levend mens bijt en dan nog zoveel keren
Waarom moest dat dutske nu dood?
Je had hem toch kunnen buitenzetten ook hé...
Omdat dat dutske enorm snel kon lopen en ik was die niet graag kwijt geweest om nog eens als maaltijd te dienen. Ik controleer de katten geregeld op vlooien en zo ver ik weet zijn vlooienbeten kleiner. Daar reageer ik overigens ook niet zo op. Fluffy heeft ooit vlooien gehad. De beten zijn ook enkel aan mn enkel en 2 op mn been. Op mijn armen en buik of rug niks. Moesten het vlooien zijn zou ik het op mn armen ook moeten hebben want ik lag hier gisteren met loki in mn armen te slapen.

Bekijk berichtmiranda, op 12 juli 2013 - 22:14, zei:

dat zijn volgens mij  dazebeten... dat jeukt immens en kan daarna nog pijnlijk zijn.. ronde vlek en een blaasje in het midden. (daze= soort platte vlieg)
Ik ben er met opgestaan, dan zou die al in mn bed moeten gezeten hebben. Kan natuurlijk altijd dat er eentje binnen geglipt is want er staan wel veel paarden in de buurt. Maar lijkt me een rare plaats voor een daas?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:45

Spinnenbeten zijn niet altijd twee gaten, kevers kunnen ook bijten uit verdediging en vlo beten zou je denk toch op twee benen hebben.
Als dazen steken dan zul je het snel voelen want die steek doe instant pijn en kan zelf infekties geven.
Dus denk eerder dat het kevertje de dader was, gewoon goed insmeren met zalf tegen insecten meerdere keren per dag. En zorg dat je altijd azijn in huis hebt dit is de beste ontsmetter voor in huis maar ook helpt het tegen insecten beten, de geur gaat snel weg.

En hoe meer je krabt hoe meer de beet gaat zwellen en jeuken.

Bewerkt door catherine, 12 juli 2013 - 22:50.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 12 juli 2013 - 22:52

Kheb er al wat zalf aan gedaan en de jeuk is al minder. :) Anders krab ik me echt gek!
Het is inderdaad echt gewoon op dat ene been buiten dan die op mn kuiten. Maar denk dat ik op mn zij gelegen heb met mn benen op elkaar want die beten zijn dus echt vlak naast elkaar haha. Deze nacht zijn er geen meer bij gekomen zo ver ik weet dus misschien was het inderdaad dat kevertje. Bah zeg! Dat zo een klein diertje zoiets kan doen.
Zal een fles azijn mee brengen als ik naar de winkel moet. :)

Ik denk trouwens dat we sowieso een hoop onschuldige insectjes dood trappen als we in onze tuin alleen al wandelen.

Haha, ik dacht, ik ga eens zoeken of ik de boosdoener vind maar zal het maar zo laten na dit te lezen op wikipedia: In Nederland en België komen ca. 4.000 soorten kevers voor.

Bewerkt door Eibhlin, 12 juli 2013 - 22:50.