Spring naar inhoud

- - - - -

HTK en Maine coon

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 13 juli 2013 - 11:46

Ik zou graag een weeskitten adopteren, maar stel mij enkele vragen omtrent de voeding.  Nu heb ik 2 maine coon kitten die Royal Canin maine coon kitten krijgen.
Voor het kitten zou ik de Royal Canin kitten36 kopen.  Er zal van elkaars eten gegeten worden.  In het begin zullen de coonbrokken uiteraard te groot zijn voor het kleine kitten.
Is het erg als een htk van de coonbrokken eet?
Kan ze moeilijk gescheiden houden hé

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 juli 2013 - 12:40

Iedere kat mag van de MC brokken eten hoor dat maakt niets uit,  wat ik veel las op het Maine Coon forum is dat de katten er een vette vacht van krijgen, maar dat geldt niet voor iedere Coon natuurlijk.
Zelf heb ik een keer een zak gekocht omdat ik dacht dat de grote brokken goed zouden zijn voor Zero omdat die de brokken meer heel doorslikt dan dat
hij ze kauwt, het maakte geen enkel verschil voor hem, dus daarna nooit weer gekocht, als je het mij vraagt is het een grote geldklopperij van RC al die
verschillende brokken voor de verschillende rassen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 13 juli 2013 - 12:47

Ja, coonbrokken zijn wel stuk duurder hé.  Mss neem ik als mijn voorraad op is, terug de gewone RC. Voor het kitten haal ik de mini in huis.
@Nashota.  Ik zie dat je 5 katten hebt.  Lijkt me geweldig.  Momenteel 2 coons en dus binnenkort een htk erbij.  Het is echt een schatje: pikzwart langharig kattinnetje.  Ga haar wel eerst laten testen op FIV en Felv alvorens ik haar in huis haal.
Wss komt er dan eind november een 3de coon kitten bij.  De fokster van mijn coons verwacht opnieuw een nestje.
Lukt dat 5 katten?

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 juli 2013 - 13:10

Hier 2 Maine Coons en 1 langharige HTK kater, ze hebben 3 soorten brokken, (Sanabelle No Grain, Sanabelle Hair & Skin en Sanabelle Grande), iedere kat eet van alle soorten, maar ze hebben elk hun favoriet. Myrrah eet liever No Grain en Hair & Skin, Manu eet het liefst de Grande (wsl wil hij hiermee iets compenseren, als enige man in huis is hij de kleinste, de twee coons zijn dames :lachen: )
Lola wisselt meestal tussen de Hair & Skin en de Grande.

Hier hebben ze ook RC gegeten in het begin, maar naarmate ik mij ben gaan verdiepen in de wereld van het katteneten, heb ik besloten dat er betere dingen te krijgen zijn voor minder geld dan RC. En tot nu toe heel tevreden katten, ik krijg constant complimentjes over de vacht van de katten :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 juli 2013 - 22:37

Bekijk berichtjacob, op 13 juli 2013 - 12:47, zei:

Ja, coonbrokken zijn wel stuk duurder hé.  Mss neem ik als mijn voorraad op is, terug de gewone RC. Voor het kitten haal ik de mini in huis.
@Nashota.  Ik zie dat je 5 katten hebt.  Lijkt me geweldig.  Momenteel 2 coons en dus binnenkort een htk erbij.  Het is echt een schatje: pikzwart langharig kattinnetje.  Ga haar wel eerst laten testen op FIV en Felv alvorens ik haar in huis haal.
Wss komt er dan eind november een 3de coon kitten bij.  De fokster van mijn coons verwacht opnieuw een nestje.
Lukt dat 5 katten?

Dat gaat prima hoor met 5 het grote voordeel is dat er altijd wel eentje wil knuffelen he :d  het leven wordt er alleen wel een stukje duurder van, maar dat weet je als je huisdieren neemt.
Ik ben  benieuwd naar je nieuwe zwarte schatje :)

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2013 - 09:57

lotte.jpg

Dit is ze...  vanmiddag gaan we opnieuw een bezoekje brengen.  Wanneer de test op Fiv en FelV negatief is denk ik wel er voor te gaan.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 juli 2013 - 12:17

Ooooh wat een prachtig poesje :loveshower: :loveshower: :loveshower:

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 14 juli 2013 - 15:32

Oh, wat een cutie :-)
Geplaatste afbeelding