Spring naar inhoud

- - - - -

kittens alleen thuis

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Nadia86
Nadia86
  • 43 berichten

#1 Geplaatst 14 juli 2013 - 14:28

Ik heb nu reeds 1maand 2 kittens uit hetzelfde nestje, broer en zus. (zie foto) ze zijn gek op samen spelen en kunnen niet zonder elkaar toch maak ik me zorgen daar ik alleenstaande ben ze de hele thuis alleen zijn als ik weg werken ben, 's avonds en de weekends krijgen ze wel alle aandacht van me maar toch voel ik me schuldig want ik werk soms lange dagen. wat denken jullie hierover?

Bijgevoegde thumbnails

• 005.JPG

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 juli 2013 - 14:46

Tjah, je kan er toch niks aan doen hé :) . Zolang ze met twee zijn denk ik eigenlijk niet dat er grote problemen zouden zijn. Katten slapen sowieso begoorlijk veel overdag :)
Kattenknuffels xx

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2013 - 14:53

Ik denk dat dat niet zoveel kwaad kan. Goed dat je er 2 genomen hebt. Ze hebben vast veel aan elkaar als jij weg bent.
Ik ben meestal ook niet thuis tijdens de week, daarom dat ik ook besloten heb er van de eerste keer 2 te nemen.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 14 juli 2013 - 19:47

Hier ook 2 katten en overdag zitten ze alleen van 8u30 - 15u.  Er moet uiteindelijk toch gewerkt worden hé want anders komt er geen brood op de plank.  Katten zijn anders dan honden en aangezien ze met twee zijn, hoef je je geen zorgen te maken hoor.  Ze hebben elkaars gezelschap en zorg voor voldoende speelgoed zodat ze zich niet kunnen vervelen.  Via zooplus kan je veel goedkope spulletjes vinden.  Succes

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 juli 2013 - 19:59

Hier zitten mijn twee lieverds overdag ook alleen.

Wat een mooie kittens :love3: :love3: :love3:

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 14 juli 2013 - 20:09

Dat je je schuldig voelt zegt enorm veel over je liefde voor je katjes, je wil dat ze niets te kort komen, en dat maakt jou een supergoeie poezenmama ;)

Maar, je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. Als je elke avond en tijdens het weekend aandacht aan hen besteed gaan ze zich overdag echt wel met hun tweetjes vermaken, en, een kat slaapt ook grotendeels.

Het zien er echt 2 schatjes uit :love:

Nadia86
Nadia86
  • 43 berichten

#7 Geplaatst 14 juli 2013 - 23:27

Dank je hoor het zijn ook 2 schatjes, ik zou niet meer zonder ze kunnen. ik maakte me alleen zorgen omdat ik soms werk van 8u tot 19uur en  daarna nog ga sporten, dus ben ik wel heel laat thuis. speelgoed hebben ze voldoende en er komt alsnog erbij :cat ik had wel al veel commentaar gekregen als je er geen tijd voor ze hebt moet je maar geen kittens in huis nemen, maar ik ben blij dat niet iedereen deze mening deelt :cat

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 14 juli 2013 - 23:46

Het zijn 2 knapperds
Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken als je weet dat een kat gemakkelijk 16 uur per dag prinsheerlijk kan liggen maffen en ze hebben toch mekaar als ze wakker zijn en willen spelen, als je poezel helemaal alleen had gezeten was t wat anders geweest maar dat is niet t geval, dus niet teveel piekeren en gewoon genieten van je 2 schatjes als je thuis bent
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 15 juli 2013 - 09:08

Ik heb dat probleem ook, maar je kan daar niet zo veel aan doen hé. Ik speel wel ff met ze als ik opsta en van zodra ik thuis kom ben ik ook wel veel met hen bezig en in de weekends ook. Vroeger bleef ik vaak bij mensen slapen of zo, nu doe ik dat wel niet meer omwille van de katten. 't Valt mij ook op dat als ik eens een dag vrij neem en thuis blijf, ze de hele tijd liggen te slapen, dus volgens mij missen ze me niet zo hard als ik er niet ben :lachen:

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 15 juli 2013 - 19:47

Hier zijn ze met 3 en ook 3 dagen per week alleen (ik werk 3 dagen per week).
Maar ik check voor ik buiten ga altijd of ze nog genoeg eten en drinken hebben.
En ze hebben een héél huis en een hele reeks tuinen om in te spelen.

Ik denk dus niet dat onze bengels ons echt missen.
Hoogstens als 't laat is geworden en ze horen ons thuiskomen, staan ze klaar want dan zijn hun eetkommekes leeg en moeten die "zo snel mogelijk" gevuld raken ;).

Aandacht krijgen ze met hopen hier als we thuis zijn en ze erom komen vragen :).
Samen spelen doen ze hier overigens maar heel beperkt.
Maar als de kat van de achterburen hier langs komt (met wie ze absoluut géén vriendjes zijn), jagen ze die meestal wel samen weg :).

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 15 juli 2013 - 22:50

Ik heb een (bewakings)camera in o.a. m'n living staan & ik kan je zeggen dat mijn poes bijna heel de dag (van 8u tot 18u (en sommige dagen werk ik nog langer)) ligt te slapen als ik ben gaan werken ;)
Het enigste dat ze doet is af & toe eens een brokje eten & beetje drinken maar dan wordt er verder geslapen na een uitgebreide wasbeurt.