Spring naar inhoud

- - - - -

Kamiel en Lowie hun nieuwe stek

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 juli 2013 - 15:08

Hallo iedereen

Sinds gisterenavond wonen wij in onze nieuwe huis en dus ook onze Lowie en Kamiel.
We zijn van aan appartement (alles gelijkvloers) naar een huis gegaan.

Ik maak me wel wat ongerust. Ze stoppen zich elk weg. Lowie zit al sinds deze ochtend onder ons bed en komt er niet van onder en onze Kamiel zit achter het tv meubel, ook al sinds deze ochtend. Ze hebben nog niet gegeten of gedronken vandaag :(

Ze zijn heel aandachtig en angstig. In ons appartement was natuurlijk alles op een kleinere oppervlakte en hadden we klein terrasje gans ingesloten en hier is alles open en grote tuin. Gisterenavond, toen het donker werd, werden ze wel wat losser en begonnen ze het huisje rond te trippelen en te verkennen. Naar boven en beneden en terug... Hebben ze ook al paar keer op kattenbak gezet. Lowie is van zelf er op gegaan nog, gisterenavond. Maar Kamiel is sinds gisterenochtend (toen nog in appartement) niet meer op de kattenbak geweest.

Ze hebben deze nacht bij ons in bed gelegen en toen leken ze wel iets rustiger. Ik hoop dat het snel went voor hen. We hebben eigenlijk hun huisje afgenomen :(.

Iemand tips om hen sneller te doen wennen? Heb beetje bang dat ze van de stress ziek zouden worden.
Geplaatste afbeelding

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 juli 2013 - 15:14

Ik denk niet dat je zoiets kunt rushen. Normaal gezien moet je hen eigenlijk gewoon geleidelijk aan, kamer per kamer een beetje laten wennen.
Kattenknuffels xx

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2013 - 15:15

Probleem is dat we een nieuwbouwwoning hebben en dus nog geen deuren hebben... Dus kamer per kamer lukt niet
Geplaatste afbeelding

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 juli 2013 - 15:43

Bekijk berichtKamiel, op 14 juli 2013 - 15:15, zei:

Probleem is dat we een nieuwbouwwoning hebben en dus nog geen deuren hebben... Dus kamer per kamer lukt niet

Het helpt waarschijnlijk ook wel om veel met hen bezig te zijn. Misschien kun je hen al spelend door het huis laten lopen? Dan raken ze wat gewoon aan het uitzicht.
Probeer ook dingen met hun geur door het huis te verspreiden. Dit zou hen op hun gemak moeten stellen.

Wat betreft het eten en drinken zou ik voorlopig die dingen gewoon op de plaats zetten waar ze weggedoken zitten. Zo drinken en eten ze ten minste al :)
Kattenknuffels xx

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 14 juli 2013 - 16:16

Wij zijn onlangs ook verhuisd en ons Joske had het er de eerste dagen ook wel enorm moeilijk mee, hij zat altijd onder de zetel, alleen toen hij ons zag kwam hij er na een tijdje vanonder en snachts kwam hij wel direct bij ons liggen.
Wanneer ik dan met het hengeltje speelde kwam hij wel meespelen, maar bij ons heeft dit amper 3 daagjes geduurd en hij voelde zich er thuis. Dus laat je katjes zelf het tempo bepalen, willen ze niet komen, laat ze dan zitten, ze hebben gewoon even tijd nodig om aan hun nieuwe huisje te wennen ;)

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2013 - 17:16

Bij Eristo was het net hetzelfde.
Geduld hebben, niets forceren want dat werkt averechts.
Mss een feliway proberen?
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#7 Geplaatst 14 juli 2013 - 17:20

Hé Kamiel, fijn om nog eens iets over jullie te horen... ;)

Ik denk dat het wel vlug zal wennen voor de poezels maar begrijp dat jullie wat ongerust zijn hierover.

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 juli 2013 - 20:32

Bekijk berichthilleke, op 14 juli 2013 - 16:16, zei:

Wij zijn onlangs ook verhuisd en ons Joske had het er de eerste dagen ook wel enorm moeilijk mee, hij zat altijd onder de zetel, alleen toen hij ons zag kwam hij er na een tijdje vanonder en snachts kwam hij wel direct bij ons liggen.
Wanneer ik dan met het hengeltje speelde kwam hij wel meespelen, maar bij ons heeft dit amper 3 daagjes geduurd en hij voelde zich er thuis. Dus laat je katjes zelf het tempo bepalen, willen ze niet komen, laat ze dan zitten, ze hebben gewoon even tijd nodig om aan hun nieuwe huisje te wennen ;)

Hier helemaal zelfde. Altijd verstopt, is echt zielig als ge ze zo ziet zitten. Zo opgetrokken van schrik. Als ge dan na tijdje ga kijken, zie ge wel dat ze in slaap vallen. Dus hebben ze mss toch een beetje rust. Maar ze eten ook bijna niks e :( Ik hoop dat het bij ons hier ook snel goed komt.

Bekijk berichtDansprinsesje, op 14 juli 2013 - 17:16, zei:

Bij Eristo was het net hetzelfde.
Geduld hebben, niets forceren want dat werkt averechts.
Mss een feliway proberen?

Feliway zit in.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 14 juli 2013 - 21:29

Ze moeten alles leren verkennen van nul af aan, nieuwe geluiden en geuren maar ook oude geuren van meubels, krabpaal,speeltjes.
Laat ze maar op hun gemakske doen ze zullen het rap gewoon zijn en door heel het huis rossen.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 19 juli 2013 - 09:25

Oh hej Kamiel, leuk je nog eens te lezen!!! :)

mss moet je ze verleiden met een speeltje? en komen ze zo beetje per beetje uit hun schuilplaats?

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 19 juli 2013 - 09:30

Met wat geduld komt alles terug in orde. De katjes moeten terug hun eigen stekje gaan zoeken en dit vergt tijd. Het is ook altijd goed om bij een verhuis hun nestjes niet te wassen dan hebben ze altijd nog hun geuren mee.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 19 juli 2013 - 23:23

Hoe gaat het ondertussen al?
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 juli 2013 - 10:57

Ondertussen zijn we een aantal dagen verder, waarschijnlijk zal het nu toch al een stuk beter gaan hoop ik.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 29 juli 2013 - 14:55

Hoe gaat het verder ?